ရွိန္ဝါ

ကၽြန္ေတာ္ ဒီ blog ေလးကို ေထာင္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ -----
ရွင္းပါတယ္။ က်ေနာ့္စာေတြ လူမ်ားမ်ားဖတ္ေစခ်င္လို႔။ တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းထားခ်င္လို႔။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ မဂၢဇင္းေတြကို စာမူမပို႔ခ်င္လို႔။

Saturday, August 30, 2014

အနိုင္ရသူတို႔ရဲ႕ အေၾကာက္တရားေတြ (သို႔) (City of Life and Death)


ေလာကၾကီးမွာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ အျဖဴနဲ႔ အမည္း၊ အလင္းနဲ႔ အေမွာင္၊ အေကာင္းနဲ႔ အဆိုး၊ ရွင္ျခင္း ႏွင့္ ေသျခင္းဆိုတဲ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ အရာေတြ ရွိပါတယ္။ အဲလို ဒြိေလာကၾကီးမွာ ရွိေနတဲ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ အရာႏွစ္ခုဟာ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လူတစ္ေယာက္တည္းရဲ႕ ကိုယ္တြင္းမွာပဲ ရွိေနတဲ့ ဇာတိ ႏွင့္ မရဏ တို႔လို သဘာ၀အရေသာ္လည္းေကာင္း ထိပ္တိုက္တိုးေလ့တိုးထ ရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ လူအခ်င္းခ်င္း ထိပ္တိုက္တိုးလာၾကျပီ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီ ထိပ္တိုက္တိုးမႈကေနပဲ အက်ိိဳးအျမတ္ရ အနိုင္ရသြားတဲ့သူေတြ ရွိသလို ဆံုးရႈံးနစ္နာလိုက္ရတဲ့ လူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ေတာ့ အနိုင္ရသူေတြကို ရႈံးနိမ့္သြားတဲ့သူေတြက ေၾကာက္လန္႔ရပါတယ္။ အဖိႏွိပ္ခံေတြဟာ ဖိႏွိပ္တဲ့သူေတြကို ေၾကာက္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔စဥ္းစားသင့္တာက အဲဒီလို ေအာင္နိုင္သူေတြ၊ ဖိႏွိပ္သူေတြကေရာ အဖိႏွိပ္ခံေတြကို မေၾကာက္ေတာ့ဘူးလား။ သူတို႔ရဲ႕ ဖိႏွိပ္အနိုင္ယူျခင္းကိုေရာ သူတို႔ ျပန္လည္ မေၾကာက္လန္႔ေတာ့ဘူးလား။ သူတို႔မွာေရာ အေၾကာက္တရားမရွိေတာ့ဘူးလား ဆုိတာေလးကိုပါ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ရွိကိုရွိပါတယ္။ ဖံုးကြယ္ထားလို႔ပဲျဖစ္ေစ၊ ေအာင္ျမင္မႈေတြနဲ႔ သာယာေနလို႔ပဲ ျဖစ္ေစ မေတြ႔ရတတ္ေပမယ့္ ရွိကိုရွိေနတာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။  အနိုင္ရသူေတြရဲ႕ ကိုယ္တြင္းကပဲ ေထာင္လႊားတဲ့ မာနေတြနဲ႔အတူတူ ရင္ထဲ ကိန္းေနတဲ့ အေၾကာက္တရားေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ထပ္ျပီးေသခ်ာတာက အဲဒီလို ေအာင္နိုင္သူၾကီးေတြရဲ႕ အေၾကာက္တရားဟာ အနိုင္ခံရသူေတြရဲ႕ အေၾကာက္တရားထက္ ပိုမိုၾကီးမား ေလးလံ ပိက် ပိတ္ေမွာင္ေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။
အဲဒီလို အနိုင္ရသူေတြရဲ႕ အေၾကာက္တရားကို စစ္ပြဲတစ္ပြဲေပၚမွာတည္ျပီး အျဖဴနဲ႔ အမည္း သဲကြဲေအာင္ အေကာင္းဆံုး ရိုက္ျပသြား တဲ့ကားကေတာ့ အာရွက တရုတ္ ဒါရိုက္တာ လုခၽြမ္ (Lu Chuan ) သူကိုယ္တိုင္ ဇာတ္ညြန္းေရးသား၊ ကိုယ္တိုင္ပဲ ရုိက္ကူးသြားခဲ့တဲ့ City of Life and Death ပါပဲ။ဇာတ္ကားနာမည္ကိုကတည္းက လွပါတယ္။ “ေသျခင္းနွင့္ရွင္ျခင္း ျမိဳ႕ေတာ္” ေပါ့။ အဲဒီကားကို “နန္က်င္း၊ နန္က်င္း“ ဆိုျပီးလည္း ေခၚၾကပါေသးတယ္။ နန္က်င္းအေၾကာင္းရိုက္တဲ့ကား အမ်ားၾကီးထဲကမွ အဲဒီလို သတ္မွတ္ခံရေလာက္ေအာင္ ေကာင္းတာပါ။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ခႏၶာကိုယ္တြင္းမွာ ရွိေနတဲ့ ဆန္႔က်င္ဘက္ အရာေတြကို ရိုက္ျပသြားနိုင္တဲ့ ဇာတ္ကားပါ။  ဇာတ္ကားတည္ထား တာကေတာ့ နာမည္ဆိုးနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ တရုတ္-ဂ်ပန္ ဒုတိယစစ္ပြဲ အတြင္း ၁၉၃၇ နန္က်င္းျမိဳ႕ေတာ္ၾကီးမွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အုပ္စုလိုက္သတ္ျဖတ္မႈၾကီး အေၾကာင္းပါပဲ။ စစ္နိုင္ဂ်ပန္ေတြရဲ႕ အတြင္းစိတ္ေတြကို တရုတ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ အျမင္အရ ရသေလာက္ နႈိက္ျပီး ရိုက္ကူးတင္ျပသြားတာပါ။ အနုိင္ခံရသူေတြရဲ႕ ရင္ထဲက သတၱိကိုလည္း ေဖာ္က်ဴးရင္းေပါ့။ အဲဒီရုပ္ရွင္ကားဟာ တျခားနာမည္ၾကီး တရုတ္ေရွးေဟာင္းစစ္ကားျဖစ္တဲ့ Red Cliff နဲ႔ အတူတူ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ပါ ထြက္ရွိခဲ့တာပါ။ Red Cliff လိုပဲ အကုန္အက်လည္း အရမ္းမ်ားခဲ့တဲ့ကားပါ။ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀ သန္းေက်ာ္ အကုန္အက်ခံခဲ့သလို၊ ၀င္ေငြလည္း အေျမာက္အမ်ား ျပန္ရခဲ့တဲ့ကားပါ။ ဒါေပမယ့္ ထြက္စမွာေတာ့ ဒါရိုက္တာ လုခၽြမ္ ခမ်ာမွာ အြန္လိုင္းကေန သူတို႔မိသားစုကိုပါ သတ္ပစ္မယ္လို႔ ျခိမ္းေျခာက္တဲ့ အထိ ခံခဲ့ရပါတယ္။ ေ၀ဖန္ေရးဆရာ ေတြကလည္း လူမဆန္တာေတြ ရုိက္တယ္ဆိုျပီး ရႈံ႕ခ်တာ ခံရပါေသးတယ္။ အေမရိကန္လိုနိုင္ငံမွာေတာင္ ကန္႔သတ္အေရအတြက္နဲ႔ပဲ ျဖန္႔ခ်ိခဲ့ရတဲ့ကားပါ။ တရုတ္ျပည္မၾကီးမွာေတာင္ သူ႕ကားကို ရုပ္ရွင္ရံုေတြက မျပသဘဲ ပိတ္ပင္တဲ့ အထိ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ကားပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အဲဒီကားဟာ အၾကီးအက်ယ္ေအာင္ျမင္သြားျပီး အာရွကေရာ၊ ဥေရာပကပါ အေကာင္းဆံုး ရုပ္ရွင္ကားဆုေတြ အေျမာက္အမ်ားရရွိခဲ့ပါတယ္။ ပထမက တရုတ္အခ်င္းခ်င္းကေတာင္ လက္မခံတဲ့ ကားဟာ ကမာၻကလက္ခံတဲ့ ကားျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို ျဖစ္လာေအာင္လည္း ရုပ္ရွင္က ျပသြားတဲ့ ျပခ်က္ေတြဟာ အလြန္ေၾကာက္စရာ တုန္လႈပ္စရာေကာင္းပါတယ္။ ဇာတ္ကားတစ္ကားလံုးဟာ အနိဌာရံုေတြကိုပဲ ျပျပီး အဲဒီၾကမ္းတမ္းမႈေတြၾကားက၊ ေမွာင္မိုက္မႈေတြၾကားက အလင္းေရာင္တစ္စ သို႔မဟုတ္ နူးညံ့မႈေလး တစ္ခုကို ဂ်ပန္စစ္သား ကာဒိုကာ၀ါ တစ္ေယာက္တည္းနဲ႔ကိုပဲ ေပၚလြင္ေအာင္ ရိုက္ျပသြားနိုင္ပါတယ္။ အျခားစဥ္းစား ေတြးေတာစရာ အခ်က္ေတြ အမ်ားၾကီးကိုလည္း ဒိုင္ယာေလာ့ခ္မ်ားစြာ မေျပာဘဲ အရုပ္ေတြနဲ႔ပဲ ရိုက္ျပသြားတာပါ။ ဇာတ္ကား တစ္ေလ်ာက္လံုး မွာလည္း အနိုင္ရသူတို႔ရဲ႕ အေၾကာက္တရားကို ဒဲ့ဒိုးၾကီး မျပဘဲ ေက်ာခ်မ္းဖြယ္ရာ ရင္ထဲ စိမ့္၀င္လာေအာင္ ရိုက္ျပသြားတာ တကယ္ေကာင္းပါတယ္။
ဇာတ္ကားက အစမွာတင္ သင္းပါတယ္။ ဂ်ပန္ေတြ နန္က်င္းကို သိမ္းေတာ့ တရုတ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ လက္နက္ခ်ျပီး နန္က်င္းက ထြက္ေျပးကုန္ပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ ဗိုလ္ငယ္ေလးေတြနဲ႔ တပ္သားေလးေတြတစ္ခ်ိဳ႔ကေတာ့ ျမိဳ႕ထဲမွာ က်န္ေနပါေသးတယ္။ အဲဒီမွာတင္ ျမိဳ႕၀င္ေပါက္မွာ ေစာင့္ေနၾကတဲ့ ဂ်ပန္စစ္သား ဆယ္ဂဏန္းေလာက္ေလးကို စစ္ရႈံး တရုတ္စစ္သား ရာေက်ာ္ေလာက္က ေသနတ္တစ္ခ်က္မပစ္ဘဲ လူကိုယ္ေတြနဲ႔ပဲ အတင္းတိုး၀င္ၾကျပီး ျမိဳ႕ျပင္ကို ေျပးသြားၾကတဲ့ အခန္းပါ။ အဲဒီမွာတင္ လက္ခ်င္းခ်ိတ္ျပီး ရသေလာက္တင္းခံၾကတဲ့ ဂ်ပန္စစ္သားေလးေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာေပၚက အေၾကာက္တရားကို ဖ်တ္ကနဲ ျပပါတယ္။ အဲဒီကားကို လူတိုင္းခ်ီးက်ဴးၾကတာေတာ့ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ မ်က္နွာေပၚက အတြင္းစိတ္ေတြကို ပီျပင္ေအာင္ျပသနိုင္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ တရုတ္စစ္သားတိုင္း ထြက္ေျပးတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိေျမအတြက္ ၾကံ့ၾကံ့ခံ၊ ကိုယ့္အထက္လူၾကီးေတြ ထြက္ေျပးတာေတာင္ ကိုယ့္ေျမကို က်ဴးေက်ာ္မခံတဲ့ တရုတ္သူရဲေကာင္း လက္ဖတင္နင္ လုက်န္းေရွာင္တို႔ အဖြဲ႔ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔လည္း အားမတန္ေတာ့ ၾကာၾကာေတာ့ မခံလိုက္ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ လက္ဖတင္နင္ လု အပါအ၀င္ အားလံုး အသတ္ခံလိုက္ရတာပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ အဲဒီ တပ္စုေလးကို ရူးတယ္လို႔ပဲ ေျပာရမလား၊ သူရဲေကာင္းေတြလို႔ပဲ ေျပာရမလား။ ေ၀ခြဲမရ ျဖစ္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာတာကေတာ့ စစ္နိုင္ျပီလို႔ ေျမာက္ၾကြေျမာက္ၾကြ ျဖစ္ေနတဲ့ ဂ်ပန္ေတြကိုေတာ့ ဘာမွန္းသိေအာင္၊ ေၾကာက္စိတ္ဖ်န္းကနဲ တစ္ခ်က္ေလာက္ ေပၚလာေအာင္ေတာ့ လုပ္နိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ နိုင္ငံကလည္း ဂ်ပန္ေခတ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့ရ၊ ရရာလက္နက္စြဲ ေတာ္လွန္ခဲ့ၾကေတာ့ အားရစရာေကာင္းတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ အဲဒီ လက္ဖတင္နင္ လု ေနရာမွာ သရုပ္ေဆာင္တဲ့     မင္းသား လုယီ ရဲ႕ သရုပ္ေဆာင္ခ်က္ကလည္း တကယ္လက္ဖ်ားခါေအာင္ ေကာင္းပါတယ္။ စကားတစ္ခ်က္မွ မေျပာဘဲ သတၱိကို အားရေအာင္ ျပသြားနိုင္ပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေကာင္းျဖစ္ေစ၊ အဆိုးျဖစ္ေစ အရာရာကို ေရွ႕ကေန မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ျပသြားတဲ့ စရိုက္ကိုလည္း ပီျပင္ေအာင္ ျပသြားပါေသးတယ္။ သတ္ကြင္းကို သူကဦးေဆာင္လို႔ ေရွ႕ကေန ေလ်ာက္ျပသြားတဲ့ အကြက္ဟာ တကယ္ ၾကက္သီးထဖြယ္ေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္လိုက္ေကာင္းေတြဟာလည္း ေနာက္ကေန လိုက္ျပီး သူတို႔ အသတ္ခံရမယ့္ ေနရာကို ခ်ီတက္ၾကတဲ့ အခန္းဟာ တကယ္ ေကာင္းလြန္းပါတယ္။ အဲလို ခ်ီတတ္ၾကရင္း “တရုတ္နိုင္ငံၾကီး အထြန္႔ရွည္ပါေစ” ဘာညာ ေအာ္ၾက ဟစ္ၾကေသးတာေပါ့။ ပစ္သတ္ၾကမယ့္ သူေတြေတာင္ ခဏေတာ့ ေၾကာင္ေငးၾကည့္သြားေလာက္ေအာင္ သူတိုရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ကို ျပသြားပါတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ လံုး၀မရွိေတာ့လို႔ဘဲ သတၱိေတြ ေပၚလာသလား ဘာလား မေျပာတတ္ေပမယ့္ ေသျခင္းတရားကို အေၾကာက္အလန္႔မရွိ ရင္ဆိုင္သြားတဲ့ သူတို႔ကေတာ့ တကယ္ေလးစားေလာက္ပါတယ္။ အဲဒီေနရာမွာ ေအာင္နိုင္သူ ဂ်ပန္ၾကီးတို႔ရဲ႕ ဆာမူရိုင္းစိတ္ကိုလည္း သတိရေစပါတယ္။ ဂ်ပန္တို႔ရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ကလည္း ေကာင္းသလို တရုတ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ကလည္း မညံ့ဘူးလို႔ ျပသြားတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဘယ္လူမ်ိဳးကမွ အားမတန္လို႔သာ မာန္ေလ်ာ့ခဲ့ရေပမယ့္ ေသြးမနည္းဘူးဆိုတာပါပဲ။
အဲဒီမွာပဲ စစ္ေအာင္နိုင္သူ ဂ်ပန္ေတြရဲ႕ နန္က်င္း လူသတ္ပြဲၾကီးကို ဒါရိုက္တာက ပက္ပက္စက္စက္ ျပပါေတာ့တယ္။ စစ္သား အကုန္လံုး၊ ခုခံသူ အကုန္လံုးကို သတ္တာပါ။ သာမန္အရပ္သားေတြပါ ပါပါတယ္။ အဲ့မွာ တစ္ခ်က္သြားေတြ႔တာက ဂ်ပန္ေတြဟာ တရုတ္ေတြကို ေက်ာခိုင္းလမ္းေလ်ာက္ ထြက္ေစျပီးမွ ေနာက္ကေန အစုလိုက္အျပံဳလိုက္ ပစ္သတ္တာပါ။ အဲလို ေက်ာခိုင္းေစတာက ေသရေတာ့မယ့္ တရုတ္ေတြကို မေၾကာက္ေစခ်င္လို႔လား၊ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ကပဲ မ်က္ႏွာတည့္တည့္ၾကည့္ျပီး ပစ္မသတ္ရဲလို႔ပဲလား စဥ္းစားစရာပါပဲ။ အဲဒီလို လူသတ္ပြဲၾကီး ဆင္ႏြဲေနစဥ္မွာ စစ္နိုင္သူ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ အီဒါကေတာ့ ေရဇလံုထဲမွာ ေအးေအးေဆးေဆး ဂ်ီးခၽြတ္ေရခ်ိဳးေနပါတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္ ျမန္မာနိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ဆိုင္တာေတြေရာ၊ မဆိုင္တာေတြေရာ စဥ္းစားမိပါတယ္။ ဟဲဟဲ။ ဒါကိုေတာ့ အျပစ္မဆိုေလာက္ဘူး ထင္ပါတယ္။ အမယ္ အီဒါကို ေနာက္ကေန ဂ်ီးတြန္းေပးေနရသူေတာင္ ရွိပါေသးတယ္။ သူကေတာ့ အခု နန္က်င္းစစ္ပြဲမွာတင္ ဆာဂ်င္အျဖစ္ ရာထူးတိုးသြားတဲ့ အဓိကဇာတ္ေကာင္ ကာဒိုကာ၀ါပါပဲ။ အီဒါက ကာဒိုကာ၀ါကို ေျပာပါတယ္။ မင္း ရာထူးတိုးေတာ့ ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းတတ္လို႔ရပါျပီတဲ့။ အဲ့မွာက စဥ္းစားစရာက စစ္ထဲ၀င္ၾကတဲ့ စစ္သားတိုင္းဟာ နိုင္ငံကို ကာကြယ္လိုစိတ္ၾကီးနဲ႔ပဲ ၀င္ၾကတာ မဟုတ္ပါလား လို႔။ မတတ္သာလို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ အခြင့္အေရး တစ္ခုခု ရလိုရျငား၀င္တာပါလား လို႔ ဆိုျပီးေတာ့ေပါ့ေလ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စစ္ထဲေရာက္ရင္ စစ္သားတာ၀န္အစစ္အမွန္ ေက်ရင္ ျပီးတာပါပဲလား ဆိုတာကို သံေ၀ဂယူစရာ ျပသြားပါေသးတယ္။ အဲ့မွာတင္ ကာဒိုကာ၀ါကေတာ့ တုန္လႈပ္စ ျပဳေနပါျပီ။
ေအာ္ လက္ဖတင္နင္ လု တို႔ မရံႈးခင္က လု က ရႈံးမွာကို ၾကိဳသိေနတဲ့အတြက္ သူ႔တပ္သားေတြကို အသက္ရွင္ခ်င္ရင္ ထြက္ေျပးၾကလို႔ ေျပာလို႔ ေၾကာက္လန္႔ျပီး ထြက္ေျပးလာတဲ့ ရွန္ဇီဆိုတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ တစ္ေကာင္ရွိပါတယ္။ အဲ ဗိုလ္ေလးကို က်ည္ကပ္ေပး ဘာေပးနဲ႔ ရဲစြမ္း ရွိတဲ့ ရွန္ဇီရဲ႕သားေလး ေရွာင္ဒိုစီ ကေတာ့ ထြက္မေျပးပါဘူး။ ေကာင္းမြန္ေသာ မ်ိဳးဆက္အျဖစ္ ခုနက အသတ္ခံရတဲ့ သတ္ကြင္းအထိ ပါသြားပါတယ္။ ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ အဲဒီကေလး မထိမခိုက္ဘဲ အဲဒီ သတ္ကြင္းက အသက္ရွင္ လြတ္ေျမာက္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးမွာ က်န္ခဲ့တာကေတာ့ သူတို႔သားအဖႏွစ္ေယာက္ပါပဲ။ အဲဒီမွာ ေသကြင္းက လြတ္ေျမာက္လာတဲ့ သားအဖႏွစ္ေယာက္ဟာ ခိုလံုရာ ရွာရင္း ဂ်ာမန္စီးပြားေရးသမား နာဇီပါတီ၀င္ တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ မစၥတာ ဂၽြန္ေရ့ဘ္ မရမက ဖြင့္ထားတဲ့ နန္ကင္းလံုျခံဳမႈဇုန္ ဒုကၡသည္စခန္းကို ေရာက္သြားပါတယ္။ မစၥတာဂၽြန္ရဲ႕ စကားျပန္ကေတာ့ တရုတ္မေလး က်န္းရႈယြန္ ပါပဲ။ အဲဒီမွာ ေနာက္ကိုယ္ေရးအရာရွိတစ္ေယာက္ေတာ့ တရုတ္လူမ်ိဳးပဲျဖစ္တဲ့ မစၥတာတန္ပါ။ သူ႕မွာ သူ႔ရဲ႕ခ်စ္ဇနီးနဲ႔ ခယ္မ အပ်ိဳေလး  ေမ လည္းရွိပါတယ္။ ငါးႏွစ္ ေျခာက္ႏွစ္အရြယ္ သမီးေလး တစ္ေယာက္လည္း ရွိပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ မစၥတာတန္ဟာ သူ႔အသက္ကိုေရာ၊ သူ႔မိသားစု အသက္ကိုေရာ ရွင္သန္ေအာင္ ၾကိဳးစားျပီး ေနထိုင္ပါတယ္။ ဂၽြန္ရဲ႕ အရာရွိမို႔လို႔ ဂ်ပန္ေတြက မထိရဲတာလည္း ပါတာေပါ့။ သူကိုယ္တိုင္ အလိုက္အထိုက္လိုက္ေလ်ာျပီး ေနထိုင္တတ္တာလည္း ပါတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္တကယ္မွာေတာ့ သူ႕သမီးေလးကို ဂ်ပန္စစ္သား တစ္ေယာက္က ျပတင္းေပါက္ကေန လႊင့္ပစ္တာကိုေရာ၊ သူ႔ခယ္မ ေမ ကို ဂ်ပန္စစ္သားေတြက အတင္း မုဒိန္းက်င့္တာကိုေရာ မတားနိုင္လိုက္ပါဘူး။ သူတို႔ေနထိုင္တဲ့ ေနရာအထိကိုလာျပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးလွည့္ပတ္ျပီး လာေရာက္ရိုင္းစိုင္းၾကတာပါ။ အဲဒီမွာပဲ မုဒိန္းအက်င့္ခံလိုက္ရတဲ့ တရုတ္မေလးေတြထဲက တစ္ေယာက္ကေတာ့ ျပည့္တန္ဆာမေလး ေရွာင္က်န္းပါ။ အဲဒီလို အဓမၼအက်င့္မခံရမီ အေစာပိုင္းကေတာ့ မိန္းကေလးအပ်ိဳေလးေတြကို အႏၱရာယ္ကင္းေအာင္ ေယာက်္ားေလးေတြ လို႔ထင္ေအာင္ ဆံပင္ေတြ အတိုျဖတ္ခိုင္းပါတယ္။ မိန္းကေလးေတြကလည္း ေၾကာက္ၾကေတာ့ သူတို႔ အျမတ္တနိုးတန္ဖိုးထားတဲ့ ဆံပင္ကို မ်က္ရည္လည္ရႊဲေတြနဲ႔ ျဖတ္ၾကရေတာ့တာေပါ့။ အဲဒီမွာ ခုနက အပ်က္မေလး ေရွာင္က်င္းက ဂ်စ္ကန္ကန္ပါ။ စစ္ၾကီးျပီးသြားရင္တဲ့ သူက ဒီဆံပင္နဲ႔ပဲ လုပ္စားရမွာတဲ့။ အဲေတာ့ မျဖတ္နိုင္ဘူးတဲ့။ ျဖတ္တဲ့သူေတြလည္း ေနာက္ေတာ့ မရပါဘူး။ အနိုင္က်င့္ခံ လိုက္ရတာပါပဲ။ ဆံပင္မျဖတ္တဲ့သူ ကိုယ္တိုင္လည္း ဂ်ပန္စစ္သားေတြရဲ႕ ဆိုးပံုကို သေဘာေပါက္သြားပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေမ က ကေလးေလးေတြကို ဒီေလာက္ေၾကာက္စရာ အေျခအေနၾကီးမွာေတာင္ တရုတ္ရိုးရာသီခ်င္းေလးေတြ သင္ေပးပါေသးတယ္။ ဂီတရဲ႕ စြမ္းအားပဲလား၊ ရိုးရာ လက္ဆင့္ကမ္းတာလားေတာ့ မသိေပမယ့္ ေမွာင္မိုက္မႈေတြ ေျပလိုေျပျငား လင္းလက္ဖို႕ ၾကိဳးစားတဲ့ အကြက္ေလး တစ္ကြက္ေပါ့။
အဲဒီမွာ ေျပာခ်င္တာက မိန္းကေလးေတြရဲ႕ အက်ဥ္းအက်ပ္ထဲေရာက္ရင္ ေယာက်္ားေတြထက္သာတဲ့ စြမ္းရည္ သတၱိေတြပါ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ အဲဒီစခန္းက အပ်ိဳေလးေတြကို လွည့္ပတ္ေခ်ာင္းေနတဲ့ ဂ်ပန္ေတြက အက်ပ္ကိုင္ပါတယ္။ နင္တို႔ေနရာမွာ အပ်က္မေတြ ရွိတယ္ေပါ့။ ငါတို႔ကို ၁၀၀ ေလာက္ေပးေပါ့။ ေပးရင္ နင္တို႔ကို အစားအေသာက္ေတြ ေထာက္ပံ့မယ္ေပါ့။ မေပးရင္ေတာ့ သိတဲ့ အတိုင္းေပါ့။ အဲေတာ့ ဂၽြန္တို႔ က်န္းရႈယြန္တို႔ ခမ်ာမွာ မေပးလည္း အတင္းအက်ပ္လုပ္မယ့္ အတူတူ လိုက္ေလ်ာရပါေတာ့တယ္။ အဲဒီမွာ က်န္းရႈယြန္က ဂ်ပန္ဗိုလ္ အီဒါကို မေၾကာက္မလန္႔ျပန္ေျပာတာ တစ္ခြန္းရွိပါေသးတယ္။ ဂ်ပန္ဗိုလ္က ဆံပင္အေကာက္ေတြ ႏႈတ္ခမ္းနီေတြနဲ႔ ေကာင္မေလးေတြ ေတြ႔တယ္ေပါ့။ အဲဒါ အပ်က္မေတြေပါ့။ အဲေတာ့ ငါတို႔ကို အသာတၾကည္ေပးေပါ့။ အဲလိုေျပာေတာ့ က်န္းရႈယြန္က ျပန္ေျပာပါတယ္။ ရွင္တို႔ ဂ်ပန္မွာေရာ ဆံပင္အေကာက္ေတြ၊ ႏႈတ္ခမ္းနီေတြဆိုးရင္ အပ်က္မျဖစ္ေရာလား ဆိုျပီးေတာ့ေလ။ အဲ့မွာ ျပန္ေျပာရဲတဲ့ သူရဲ႕ သတၱိကိုလည္း ေလးစားသလို ခုေခတ္ နဲနဲေလးေဟာ့တာ၀တ္ရင္ အပ်က္မနီးပါး အေျပာခံေနရတဲ့ အမိ်ဳးသမီး ငယ္ေလးေတြကိုလည္း စာနာမိပါတယ္။ ထားေတာ့။အဲေတာ့ အဲဒီ ငရဲတြင္းကို သြားမယ့္ ေစတနာရွင္မေလးေတြ ကို မ်က္ရည္လည္ရႊဲနဲ႔ပဲ ဖိတ္ေခၚရေတာ့တာေပါ့။ အဲဒီမွာ ပထမဆံုး ေစတနာ၀န္ထမ္းကေတာ့ အပ်က္မေလး ေရွာင္က်င္းေပါ့။ သူကိုယ္တိုင္ လက္ေတြ႔ၾကံဳလိုက္ရလို႔ ေၾကာက္လန္႔ေနေပမယ့္လည္း အမ်ားအတြက္ အေရးၾကီးလာ ေတာ့လည္း ေရွ႔ထြက္ရဲတဲ့ သတၱိဟာ ေလးစားေလာက္ပါတယ္။ အပ်က္မေလး ဆိုေပမယ့္လည္း သူရဲေကာင္း တစ္ေယာက္လို ေလးစား ထိုက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ တန္ရဲ႕ ခယ္မေလး ေမ လည္း ကံမေကာင္းေတာ့ ပါသြားပါတယ္။ ေအာ္ အဲဒီ နန္က်င္းမွာ ဂ်ပန္အပ်က္မေလး ေတြလည္း ရွိပါေသးတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ တရုတ္မေလးေတြထက္ ေစ်းၾကီးေသးသဗ်ာ။
အဲဒီမွာ ဒါရိုက္တာဟာ အဲဒီေလာက္ စုတ္ျပတ္သပ္ေနတဲ့ အေျခအေနမွာ အခ်စ္ဇာတ္လမ္းေလးကိုလည္း မရရေအာင္ ရင့္နာဖြယ္ရာ ထည့္သြင္းသြားပါေသးတယ္။ လိင္ပိုင္း အေတြ႕အၾကံဳမရွိတဲ့ ကာဒိုကာ၀ါေလးဟာ ေဆာင္ၾကာျမိဳင္ကို သြားရင္း ဂ်ပန္မေလး ယူရီကို ကို ခ်စ္သြားတဲ့ အခန္းေလးေပါ့။ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ယူရီကို အတြက္ ႏွစ္ကူးလက္ေဆာင္ေလးေတြ ဘာေတြ သြားပို႔ေသးသဗ်ာ။ အေမွာင္ၾကီးထဲက အလင္းေလး တစ္ခ်က္ထပ္ျပတာေပါ့။
အဲဒီလို သြားခဲ့ၾကတဲ့ ကေလးမ တစ္ရာဟာ ငရဲတြင္းကေန ျပန္ထြက္လာေတာ့ ဆယ္ေယာက္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။ ေရွာင္က်င္းလည္း လူမဆန္ေအာင္ ျပဳက်င့္ခံရေတာ့ တိမ္းပါးသြားပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဆံုးသြားတဲ့ မိန္းကေလးေတြကို ၀စ္လစ္စလစ္နဲ႔ ေခြးေသ၀က္ေသလို တြန္းလွည္းနဲ႔ သယ္ထုတ္သြားတာပါ။ အဲဒါကို ကာဒိုကာ၀ါကလည္း ျမင္လိုက္ပါတယ္။ သူ႔ရင္ထဲမွာ ေညွာင့္ေတြ တစ္ေခ်ာင္းျပီး တစ္ေခ်ာင္းမ်ားလာျပီေပါ့ဗ်ာ။ စစ္ပြဲအတြင္းမွာ လူအျဖစ္ဆိုတဲ့ လူ႔ဂုဏ္သိကၡာ ေပ်ာက္ကြယ္ျခင္းေတြ ကို လူစိတ္မရွိျခင္းေတြနဲ႔ အတူ ျပသြားတာပါ။ စစ္ပြဲဆိုတာ လူအျဖစ္က အနိမ့္က်ဆံုး ေလ်ာဆင္းေစတဲ့ အရာပါပဲ။ စစ္ပြဲေၾကာင့္ ျမင့္မားလာတဲ့အရာ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ ေအာင္ပြဲဆိုတာလည္း လူ႔အသက္ေတြနဲ႔ နႈိင္းယွဥ္ရင္ ဘာမွ မေျပာပေလာက္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္ပဲ စစ္ျဖစ္ျဖစ္ စစ္တိုက္ျပီဆိုကတည္းက လူ႔အျဖစ္၊ လူ႔စိတ္ေတြ ရွားပါးေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ေတာ့တာပါပဲ။
 ျပီး ရင္နင့္စရာ ဇာတ္၀င္ခန္းေလးလည္း ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီ ငရဲတြင္းၾကီးက ေန ျပန္ထြက္လာေတာ့ ေမ ဟာ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ ေနထိုင္တဲ့ ဇုန္ကိုျပန္ပို႔ခါနီးမွာပဲ ဗိုလ္အီဒါ ကိုယ္တိုင္ ရူးေနတာက ဘာတန္ဖိုးရွိေတာ့မွာလဲ ဆိုတဲ့ သေဘာနဲ႔ ပစ္သတ္လိုက္ပါတယ္။ ေမ ေလးဟာ ရူးေနတာကလည္း ယဥ္ယဥ္ေလးပါ။ သူတို႔ရိုးရာသီခ်င္းေလးကိုေတာင္ ဆိုလို႔ေနတာပါ။ အရူးဆိုေတာ့ အေၾကာက္တရားလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ ရူုးမွသာ အေၾကာက္တရားမရွိတာပါ။ တန္ တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံကေတာ့ သူတို႔ရဲ႕ ေမ ေသသလား၊ ရွင္သလား မသိရဘဲ ေမွ်ာ္တလင့္လင့္နဲ႔ အစိုးရိမ္ၾကီး စိုးရိမ္ေနၾကတာေပါ့။
ဇာတ္လမ္းက ထပ္တင္ပါတယ္။ မစၥတာ ဂၽြန္ကို တရုတ္ေတြကို အခုလို ကူညီကယ္မေနျခင္းဟာ ဂ်ပန္နဲ႔ ဂ်ာမနီရဲ႕ ဆက္ဆံေရးကို ပ်က္ျပားေစတယ္ဆိုျပီး သူ႔တိုင္းျပည္ကို ျပန္ေခၚပါေတာ့တယ္။ သူ႕ကို အားကိုးေနရတဲ့ တရုတ္ေတြ ကူကယ္ရာ ေ၀းျပီေပါ့။ မစၥတာၾကီး ခင္ဗ်ာလည္း မ်က္ရည္လည္ရႊဲနဲ႔ သူ႕ကို ေတာင့္တေနၾကတဲ့သူေတြကို ထိုင္ကန္ေတာ့ျပီး ကားေလးနဲ႔ ျပန္ပါတယ္။ အဲဒီကားေလးထဲမွာ သူရဲ႕ ကိုယ္ေရးအရာရွိျဖစ္တဲ့အတြက္ တန္ တို႔ ဇနီးေမာင္ႏွံကိုလည္း ေခၚလာခြင့္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂ်ပန္ေတြဟာ တရုတ္စစ္သားတိုင္းကို သတ္တဲ့အတြက္ တရုတ္စစ္သား တစ္ေယာက္ကလည္း ဂၽြန္ရဲ႕ လက္ေထာက္အျဖစ္ ဟန္ေဆာင္လိုက္ပါ လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျမိဳ႕ထြက္ခါနီး ဂိတ္မွာေတာ့ အီဒါနဲ႔ ေတြ႕ပါတယ္။ အဲဒီမွာ မစၥတာဂၽြန္နဲ႔ အတူ လက္ေထာက္ ႏွစ္ေယာက္ပဲ ေခၚခြင့္ရမယ္ဆိုေတာ့ တန္ ဟာ လြတ္ေျမာက္ခါနီးမွပဲ သူ႔အစား ဟိုတရုတ္စစ္သားေလးကိုပဲ သူ႔မိန္းမနဲ႔ ထြက္ခြာခိုင္းလိုက္ပါတယ္။ တကယ့္ကို ရင္နင့္စရာ ျပကြက္ပါ။ သူ႔ဇနီးကိုသူေျပာပါတယ္။ ငါက ေမ ကို ရွာဖို႔က်န္ခဲ့မယ္တဲ့။ နင္သြားႏွင့္တဲ့။ သူ႔မွာ ရွာဖို႔တာ၀န္ရွိတယ္ေပါ့။ သူက တာ၀န္သိတာကိုး။ ပိုျပီး ရင္နင့္စရာေကာင္းတာက သူ႔မိန္းမမွာလည္း ေနာက္ထပ္ ကိုယ္၀န္လြယ္ထားရတာပါပဲ။ အဲဒီမွာ တန္ ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားကိုလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ ပထမေတာ့ သူတို႔မိသားစု အဆင္ေျပေအာင္ ဂ်ပန္ေတြနဲ႔ အလ်ဥ္းသင့္သလို ေပါင္းေပမယ့္ တကယ့္ အနစ္နာခံရမယ့္ ေနရာမွာေတာ့ တကယ့္ကို တာ၀န္သိသိ အနစ္နာခံခဲ့၊ သတၱိရွိခဲ့တာပါ။ ဒါေပမယ့္ က်န္ခဲ့ေတာ့လည္း သူက အသတ္ခံရတာပါပဲ။ အဲဒီမွာ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ အနိုင္က်င့္သူ အီဒါကို ေနာက္တဲ့ သေဘာကိုလည္း တကယ္ေတာ္တဲ့ ဒါရိုက္တာက မရရေအာင္ ရုိက္ျပသြားပါေသးတယ္။ တန္ ကို သတ္ခါနီး သတ္ကြင္းမွာ သူေျပာတာက လူတိုင္းဟာ ေသရမွာပဲတဲ့။ ဒီေနရာေလးက လွတယ္တဲ့။ ျပီးေတာ့ တန္႔ကို သူ႔ပါးစပ္က ေဆးလိပ္ကိုေတာင္ တိုက္လိုက္ပါေသးတယ္။ ခက္တာက တန္က ေဆးလိပ္မေသာက္တတ္တာပါပဲ။ အစပိုင္းမွာလည္း တန္က ေဆးလိပ္မေသာက္တတ္ေပမယ့္ ဂ်ပန္စစ္သားေတြ အတင္းတိုက္ ထိုးေရာင္းလို႔ ေဆးလိပ္ေတာင့္ေတြ ၀ယ္ခဲ့ရတဲ့ အခန္းလည္း ပါပါေသးတယ္။ ဒီတစ္ခါေတာ့ တန္ ေဆးလိပ္ကို အပီအျပင္ ဖြာရႈိက္ပါတယ္။ သူ႕ကို သတ္ခါနီး မ်က္လံုးကို အ၀တ္နဲ႔ စည္းတာကိုေတာင္ အစည္းမခံဘဲ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ အသတ္ခံသြားခဲ့တာပါ။ ျပီး အီဒါကို စကားတစ္ခြန္းေျပာသြားပါတယ္။ ငါ့မိန္းမမွာ ကိုယ္၀န္ထပ္ရွိေနျပီကြ ဆိုတဲ့စကားေလးပါ။ ဂ်ပန္ေတြသတ္လို႔ သူ႕သမီးေလးေသသြားေပမယ့္ သူ႔မ်ိဳးဆက္ က်န္ခဲ့ေသးတယ္ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။ မင္းတို႔ ငါတို႔ကို အျပီးသတ္ေတာ့ အနိုင္မရပါဘူး ဆိုတဲ့ သေဘာေပါ့။ သူ႔တစ္ေလ်ာက္လံုးမွာ ဂ်ပန္ေတြကို လိုက္ေလ်ာခဲ့သမွ် ဒီတစ္ခြန္းတည္းနဲ႔ ေခ်ဖ်က္ဆန္႔က်င္ျပသြားတာပါ။ ဒါရိုက္တာ လု ဘယ္ေလာက္ေတာ္သလည္း ဆိုရင္ ဒီဇာတ္ကားထဲမွာ စကားေျပာခန္း အမ်ားၾကီးလည္း မပါသလို ေျပာသြားတဲ့ တစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္းက တကယ့္ကို ကြက္တိက် လိုအပ္ေကာင္းမြန္လွပါတယ္။ အဲဒီမွာ အီဒါ တုန္လႈပ္သြားတာကို ပါးပါးေလးေတာ့ ရေအာင္ ျပသြားပါေသးတယ္။ အနိုင္က်င့္သူေတြဟာ အနိုင္က်င့္ခံရသူေတြရဲ႕ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ သတၱိကို ဘယ္လိုလုပ္ နားလည္နိုင္မွာလဲ။ ဘယ္လိုလုပ္ တန္ဖိုးထားတတ္မွာလဲ။ အီဒါ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ျဖစ္တဲ့ အခန္းေပါ့။
အဲ့ ဒုကၡသည္စခန္းမွာ က်န္ခဲ့သူေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးေပါ့။ က်န္းရႈယြမ္ လည္း ပါတာေပါ့။ အဲဒီမွာ ဂ်ပန္ေတြက ထပ္တင္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ ကေလးေတြအားလံုးကို တစ္ေနရာကို စုပို႔ျပီး ေယာက်္ားသားေတြထဲမွာ စစ္သားေတြ အမ်ားၾကီး ပါ၀င္တဲ့အတြက္ ေယာက်္ားသားေတြ အမ်ားစုကို စစ္ကားၾကီးနဲ႔ ေခၚျပီး သုတ္သင္ဖို႔ လုပ္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ မိန္းမနဲ႔ ကေလးေတြ ငိုၾကေတာ့တာေပါ့။ အဲဒီမွာ သတၱိရွိတဲ့ နိုင္ငံျခားသူ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ရဲ႕ သတၱိရွိရွိ ေျပာဆိုမႈေၾကာင့္ မိသားစုတစ္စုစီဟာ ခုနက စစ္ကားေတြေပၚက အသတ္ခံရေတာ့မယ့္ ေယာက်္ားသားတစ္ေယာက္စီကို ေခၚခြင့္ရွိပါတယ္။ အဲဒီမွာ အပ်ိဳမေလး က်န္းရႈယြမ္ဟာ အဖိုးၾကီးတစ္ေယာက္ကို သူ႔အသိစိတ္နဲ႔သူ သူ႕အမ်ိဳးသားဟန္ေဆာင္ျပီး သြားေခၚ ကယ္တင္ပါတယ္။ ျပီး ေနာက္တစ္ေယာက္ နဲ႔ ေနာက္တစ္ေယာက္နဲ႔ အေခါက္ေခါက္ေပါ့။ ခက္တာက ကားေပၚမွာ လက္ဖတင္နင္ လု တို႔ တပ္ထဲက ထြက္ေျပးလာတဲ့ ရွန္စီ ရွိေနပါတယ္။ သူ႔ကို သူ႕သားေလး ေရွာင္ က သြားေခၚတာလည္း မရပါဘူး။ ကေလးဆိုေတာ့ ႏွင္လႊတ္ခံရပါတယ္။ အဲေတာ့ လံုမေလး က်န္း ေနာက္တစ္ၾကိမ္ သြားေခၚရျပန္ပါတယ္။ အဲလို သူ အၾကိမ္ၾကိမ္သြားေခၚေနတာကို ကာဒိုကာ၀ါ ျမင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကေတာ့ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တျခားစစ္သားတစ္ေယာက္က အီဒါကို သြားသတင္းေပးလိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ သူတိို႔သံုးေယာက္သားကို မိသြားေတာ့တာေပါ့။ အဲဒီမွာ နဂိုကတည္းက အျမင္ကပ္ေနတဲ့ အီဒါဟာ လံုမေလးက်န္းကို သူ႕စစ္သားေတြ ေပ်ာ္ဖို႔ ေပးပစ္လိုက္ပါတယ္။ ဒဏ္ေပးတာေပါ့။ ဂ်ပန္စစ္သားေတြ ေပ်ာ္ပါးရင္ ေသတာထက္ဆိုးတာကို သိေနတဲ့ က်န္းဟာ ကာဒိုကာ၀ါ ေဘးက ျဖတ္သြားရင္း သူ႔ကို ပစ္သတ္ပါလို႔ သနားစဖြယ္ေတာင္းဆိုပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးလမ္းဟာ ေသျခင္းပဲ ရွိေတာ့တယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာပါပဲ။ တစ္ေလ်ာက္လံုး သူကိုယ္တိုင္ေရာ၊ တျခားလူေတြကိုပါ ရွင္သန္ေအာင္ ၾကိဳးစားရုန္းကန္ခဲ့တဲ့ လံုမေလး က်န္းလည္း လက္ေလ်ာ့အရံႈးေပးလိုက္ရပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔လမ္းကို သူ႔ဘာသာသူ ေရြးသြားတဲ့ သတၱိ၊ အနိုင္က်င့္ခံရေပမယ့္လည္း အနိုင္မယူနိုင္တဲ့ စိတ္ဓါတ္နဲ႔ မေၾကာက္တရားကို ျပသြားတာပါ။ ကာဒိုကာ၀ါလည္း ၀မ္းနည္းစြာနဲ႔ လိုက္ေလ်ာလိုက္ပါတယ္။ ကာဒို တစ္ေယာက္ေတာ့ လိပ္ျပာညစ္ျပီးရင္း ညစ္ျပီေပါ့။
အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ေတြျပီးေတာ့ ကာဒိုကာ၀ါ က သူ႕ေကာင္မေလး ယူရီကို ဆီသြားပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ယူရီကို ကလည္း နန္က်င္းက ထြက္ေျပးရင္း ေသပါျပီ။ အဲဒီမွာ တကယ္ေမတၱာစစ္နဲ႔ ခ်စ္ခဲ့တဲ့ ကာဒိုကာ၀ါဟာ အဲဒီအိမ္က အမ်ိဳးသမီးၾကီးကို ေငြထုပ္ကေလး ေပးရင္း ယူရီကိုဟာ သူ႕ဇနီးျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္တဲ့။ သူ႔အတြက္ အုတ္ဂူေကာင္းေကာင္းေလး လုပ္ေပးလိုက္ပါဆိုျပီး ေတာင္းဆိုရွာပါတယ္။ ကာဒိုကာ၀ါ ေတာ့ မရေတာ့ပါဘူး။ သူ႔အျပစ္ေတြကို သူခြင့္မလႊတ္နိုင္ေတာ့ဘူး ျဖစ္ေနရပါျပီ။ သူ႕လိပ္ျပာဟာ ဒီဘ၀နဲ႔ေတာင္ သန္႔စင္လို႔မရေအာင္ ညစ္ညမ္းေနပါျပီ။
အဲဒီမွာ ဂ်ပန္ေတြဟာ နန္က်င္းကို သိမ္းျပီးကတည္းက ေလ့က်င့္ေနၾကတဲ့ ေအာင္ပြဲႏွင့္ က်ဆံုးသြားၾကတဲ့ ရဲေဘာ္ေတြကို ဂုဏ္ျပဳအကပြဲ က်င္းပပါတယ္။ အဲဒီ ကပြဲကို ဒါရိုက္တာက အၾကာၾကီး ရိုက္ျပပါတယ္။ ဂ်ပန္ရိုးရာ နားလည္တဲ့ သူေတြဆိုရင္ေတာ့ ပိုၾကည့္ေကာင္း ခံစားနိုင္မွာပါ။ က်ေနာ္ခံစားရသေလာက္ကေတာ့ မီးခိုးေငြ႕ေတြတလူလူ၊ အပ်က္အစီးေတြ၊ လူေသေကာင္ေတြနဲ႔ ျမိဳ႕ပ်က္ၾကီးထဲမွာ၊ အေမွာင္ၾကီးထဲမွာ သူတို႔လုပ္ေနၾကတဲ့ ေအာင္ပြဲဟာ ဘာအဓိပၸါယ္မွ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဘာလင္းလက္မႈမွ ရွိမေနေတာ့ပါဘူး။ ေအာင္ပြဲဆိုတာ ဒီလိုလားဆိုတာကို ပန္းခ်ီဆန္ဆန္ အေကာင္းဆံုး ရိုက္ျပသြားတာပါ။ ျပီး ထန္ဂိုေအာင္စည္ၾကီးကို တီးခတ္တဲ့ စင္ကို ထမ္းေနၾကတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ သမိုင္းတာ၀န္ကို ထမ္းခဲ့ၾကတဲ့ ကာဒိုကာ၀ါတို႔ အုပ္စုလည္း သမိုင္းတာ၀န္ကိုေတာ့ ထမ္းခဲ့ၾကေပမယ့္ သူတို႔ လူတစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ လူသားတာ၀န္ကိုေတာ့ မေက်ပြန္နိုင္ခဲ့ၾကပါဘူး။ သူတို႔ တန္ရဲ႕လား။ စဥ္းစားစရာပါပဲ။
ေနာက္ဆံုးအခန္းကေတာ့ ေရွာင္ဇီတို႔ သားအဖႏွစ္ေယာက္ကို သုတ္သင္ဖို႔ ကာဒိုကာ၀ါနဲ႔ ဂ်ပန္စစ္သားေလး တစ္ေယာက္က တစ္ေနရာကို ေခၚထုတ္သြားပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကာဒိုကာ၀ါဟာ ေရွာင္ဇီတို႔ သားအဖကို မသတ္ေတာ့ပါဘူး။ လႊတ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ သူနဲ႔ အတူပါလာတဲ့ စစ္သားေလးကို ေျပာလိုက္တဲ့ စကားကေတာ့ ဒီကားရဲ႕ အသက္ပါပဲ။ “ရွင္သန္ရတာဟာ ေသရတာထက္ ပိုခက္ခဲတယ္“ ဆိုတဲ့ စကားေလးပါ။ ဘယ္ေနရာမွာပဲ စစ္ျဖစ္ျဖစ္ စစ္ၾကီးအတြင္းမွာေတာ့ လူသားေတြရဲ႕ ရွင္သန္မႈဟာ ဒီအတိုင္းပါပဲ။ စစ္အတြင္းမဟုတ္ရင္ေရာ အဲဒီစကား မမွန္နိုင္ဘူးလား။ အစစအရာရာ နိမ့္က်ေနတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာေတာ့ စစ္ၾကီးမဟုတ္လည္း ဒီအတိုင္းလို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ခက္ခဲလြန္းတဲ့ ေခတ္ၾကီးကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာသာ အနိုင္ယူလို႔ ရခ်င္ရမယ္။ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရေတာ့ အားမတန္ မာန္ေလ်ာ့လိုက္ရတာေတြခ်ည္းပါပဲ။ အဲဒီမွာပဲ အာဏာကို ဖီဆန္တဲ့ အတြက္ အျပစ္ရွိတာကတစ္ေၾကာင္း၊ နန္က်င္းမွာ လုပ္ခဲ့တဲ့ သူရဲ႕ တိုက္ရိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သြယ္၀ိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း အျပစ္ေတြကို ဘယ္လိုမွ ျပန္လည္ ေဆးေၾကာနိုင္စြမ္း မရွိေတာ့တဲ့ အတြက္ ကာဒိုကာ၀ါဟာ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ရိႈက္ၾကီးတငင္ ငိုေၾကြးရင္း သူ႔ကိုယ္သူ ေသနတ္နဲ႔ ပစ္သတ္ျပီး အဆံုးစီရင္လိုက္ပါေတာ့တယ္။ ရွန္စီတို႔ သားအဖႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ေသနတ္သံကို ေက်ာခိုင္းရင္း၊ ေတာပန္းေလးေတြ ပြင့္တဲ့ လမ္းေပၚမွာ အားရပါးရၾကီး ရီေမာေလ်ာက္လွမ္း သြားၾကပါေတာ့တယ္။ ဇာတ္ကားကို ထြက္ေပါက္ေလးေတာ့ ေပးသြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ၾကည့္ရႈတဲ့သူေတြ အဖို႔မွာေတာ့ ရင့္နင့္ဖြယ္ရာ အေတြးေတြ တသီတတန္းၾကီးနဲ႔ က်န္ခဲ့ရပါတယ္။
ဇာတ္ကားေလးရဲ႕ နာမည္အတိုင္း ရွင္သန္ျခင္း ႏွင့္ ေသဆံုးျခင္း ေရာျပြမ္းေနတဲ့ အဲဒီ နန္က်င္းျမိဳ႕ၾကီးထဲမွာ ဂုဏ္သိကၡာရွိစြာ ေသျခင္းကို ေရြးခ်ယ္သြားတဲ့ သူေတြနဲ႔ ရွက္ရြ႕ံဖြယ္ရာ ရွင္ျခင္းကို ေရြးသြားတဲ့ သူေတြကို ဘယ္သူ႔ကိုေရာ က်ေနာ္တို႔က ပိုမွန္တယ္လို႔ ေျပာနုိင္ၾကပါ့မလဲ။ ေသျခင္းကို ေရြးခ်ယ္သြားတဲ့သူေတြကို ေလးစားမိသလို ရွင္ျခင္းကို ေရြးခ်ယ္သြားတဲ့သူေတြကိုလည္း အျပစ္ေျပာလို႔ မရျပန္ပါဘူး။ ဇာတ္ကားတစ္ေလ်ာက္လံုး သူ႔အသက္ရွင္သန္ ဖို႔ကိုသာ အားစိုက္သြားခဲ့တဲ့ ရွန္ဇီ လို လူမ်ိဳးကိုေရာ ငေၾကာက္လို႔ပဲ အျပစ္တင္ရမလား။ သတၱိရွိတယ္ပဲ ေျပာရမလား ေ၀ခြဲမရပါပဲ။
ေသခ်ာတာကေတာ့ အနိုင္ရသူတိုင္းဟာလည္း အေၾကာက္တရားနဲ႔ ကင္းကြာေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႔ အနိုင္က်င့္လိုက္တဲ့ သူေတြကို ျပန္ျပီး မေၾကာက္လန္႔ မတုန္လႈပ္ရင္ေတာင္ သူတို႔ရဲ႕ အတြင္းစိတ္၊ ယုတ္မာခဲ့မႈေတြကိုေတာ့ ျပန္လည္ ေၾကာက္လန္႔တတ္ေၾကာင္းကို ကာဒိုကာ၀ါရဲ႕ လူပီသမႈေလး တစ္ကြက္တည္းနဲ႔ ျပသြားပါတယ္။ ဂ်ပန္စစ္သားေတြထဲမွာ လူစိတ္ေပၚတဲ့သူ ဆိုလို႔ တရုတ္ဒါရိုက္တာက ဇာတ္ေကာင္တစ္ေကာင္တည္းနဲ႔ ျပသြားေပမယ့္လည္း တျခားအနိုင္ယူသူေတြမွာလည္း ရွိတတ္တဲ့ ေၾကာက္စိတ္ကို မီးေမာင္းရွင္းရွင္းလင္းလင္း ထိုးျပနိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈရေနတဲ့ အခ်ိန္သာ မျမင္ခ်င္ မျမင္ရွိေနနိုင္ေပမယ့္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ ၾကီးမားတဲ့ ေနာင္တေတြနဲ႕ အတူ အေၾကာက္တရားေတြကို သူတို႔ ေသဆံုးခ်ိန္အထိ တနင့္တပိုး မခ်ိမဆန္႔ ခံစားသြားရမွာပါ။ ဒါ ေသခ်ာတဲ့ ကိစၥပါပဲ။ ခက္တာက အဲဒီလို ေၾကာက္ျပီး ထပ္မံျပီး အဲဒီလို မေၾကာက္ခ်င္ေတာ့လို႔ ထပ္မိုက္ေနဦးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဆိုးသံသရာၾကီးပဲ ျဖစ္ေနဦးမွာ။ ေၾကာက္ရမ္း မရမ္းဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ တစ္သက္လံုး ေနာင္တမရ ေၾကာက္မသြားတဲ့ သူေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ေသခ်ာပါတယ္။ အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ ရူးေနလို႔ပါပဲ။ ဒါကို အနိုင္ယူသူေတြဖက္က သတိခ်ပ္ဖို႔ လိုတာကို အေကာင္းဆံုး ရိုက္ျပသြားခဲ့တဲ့ ကားေလးပါ။
ကဲ က်ေနာ္ေရးတာလည္း ဇာတ္ကြက္ အရုပ္ေတြကို စကားလံုးေတြနဲ႔ ေပၚေအာင္ ေဖာ္ေနရတဲ့အတြက္ ေတာ္ေတာ္လည္းရွည္ေနပါျပီ။ ဇာတ္ကားကလည္း (လူမဆန္ညစ္ညမ္း အခန္းေတြလည္း ေတာ္ေတာ္ပါလို႔ ေျခာက္လတိုင္တိုင္ ဆင္ဆာ တည္းျဖတ္တာေတာင္) တကယ္ရွည္ပါတယ္။ ရွည္သေလာက္လည္း ၾကည့္ရ တန္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ဒီေလာက္ေရးတာေတာင္ ဇာတ္ကားရဲ႕ အႏွစ္သာရေတြကို အနည္းငယ္ေဖာ္နိုင္ရံုပဲ ရွိတာပါ။ တျခား ဇာတ္၀င္ခန္းေကာင္းေတြ အမ်ားၾကီး က်န္ပါေသးတယ္။ ေကာင္မေလးကို မတရားျပဳက်င့္တဲ့ေနရာမွာ ဂ်ပန္ေတြ မုန္႔တစ္ခ်က္ တုတ္တစ္ခ်က္ လုပ္ပံုေတြ၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအခ်င္းခ်င္းေတာင္ လူစိတ္မရွိပံုေတြ အမ်ားအမ်ားၾကီး က်န္ပါေသးတယ္။ ဇာတ္ကားကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်ၾကည့္ျပီး တျခားအျမင္ေတြ ရႈေထာင့္ေတြနဲ႔လည္း ႏွစ္သက္ခံစားၾကပါလို႔သာ တိုက္တြန္းခ်င္ ပါေတာ့တယ္။ ေအာ္ ဒါမ်ိဳး နန္က်င္းအေၾကာင္းရိုက္တဲ့ တရုတ္ကားေကာင္းတစ္ေကာင္း လည္း ရွိပါေသးတယ္။ The Flowers of War ပါ။ အဲ့ကားေလး ကလည္း တကယ္ေကာင္းမြန္ျပီး ၾကည့္သင့္ ၾကည့္ထိုက္တဲ့ ကားေလးပါ။ ကဲ အဲေတာ့ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ အဲဒီလို ထိပ္တိုက္တိုးလာတဲ့ တိုက္ပြဲေတြကို ၾကံဳတိုင္း အနိုင္ရသူ ေတြဖက္ကေနလည္း စာနာေထာက္ထားျ႔ပီး လူ႕ေလာကၾကီးကို လူပီသတဲ့ စိတ္ေလးေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္းၾကမယ္ဆိုမွသာ ေနာင္မွရတဲ့ ေနာင္တေတြ၊ အေၾကာက္တရားေတြနဲ႕ ကင္းလြတ္ျပီး ေနထိုင္သြားနိုင္ပါမယ္လို႔ ပခံုးေလးပုတ္ရင္း အားလံုး အေၾကာက္တရားကေန ကင္းလြတ္ၾကပါေစလို႔ ဆႏၵျပဳနိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ပါတယ္ဗ်ာ။     ။
(တရုတ္နာမည္မ်ားကို တတ္သေလာက္မွတ္သေလာက္ျဖင့္သာ အသံဖလွယ္ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ မွားရင္ သည္းခံၾကပါ။)

                                                                                                                                                ရွိန္၀ါ

No comments:

Post a Comment