ရွိန္ဝါ

ကၽြန္ေတာ္ ဒီ blog ေလးကို ေထာင္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ -----
ရွင္းပါတယ္။ က်ေနာ့္စာေတြ လူမ်ားမ်ားဖတ္ေစခ်င္လို႔။ တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းထားခ်င္လို႔။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ မဂၢဇင္းေတြကို စာမူမပို႔ခ်င္လို႔။

Tuesday, February 5, 2013

“မ်က္လံုးႏွင့္ နားမွ၊ ႏွလံုးသား ႏွင့္ ဘ၀မ်ားစြာ အထိ (၃) (The Skin I live in)”

“မ်က္လံုးႏွင့္ နားမွ၊ ႏွလံုးသား ႏွင့္ ဘ၀မ်ားစြာ အထိ (၃)”
က်င့္၀တ္မ်ား၊ ကိုယ္က်င့္တရားမ်ား၊ အေရျပားတစ္ေထာက္စာ လိင္စိတ္ ႏွင့္ ေမာင္မစၥက
(သို႔) (The Skin I live in)

လူရယ္လို႔ ျဖစ္လာရင္ လူတိုင္း လိုက္နာေစာင့္ထိန္းရမယ့္ လူ႔က်င့္၀တ္ေတြရွိပါတယ္။ အဲလိုပဲ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳၾကရတဲ့ ေနရာမွာလည္း ကိုယ့္ အသက္ေမြးမႈ အလိုက္ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ က်င့္၀တ္ေတြရွိလာျပန္ပါတယ္။ အဲ့က်င့္၀တ္ေတြ မေစာင့္ထိန္းရင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တေတြဟာ ကိုယ့္က်င့္တရား ပ်က္ျပားတယ္လို႔ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းက သတ္မွတ္ၾကပါတယ္။ ဟုတ္ပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ အဲလို ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ က်င့္၀တ္ေတြ ကေရာ လံုး၀ အျပည့္အစံု မွန္ကန္ပါရဲ႕လား။ တကယ္ေရာ လုိက္နာ သင့္ရဲ႕လား။ ေမးခြန္းထုတ္စရာ မရွိေတာ့ဘူးလား။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ေမးခြန္း မထုတ္ၾကပါဘူး။ ကိုယ့္ကို ကိုယ္က်င့္တရား မေကာင္းဘူးလို႔ ထင္မွာ စိုးတဲ့အတြက္ ေမးခြန္းလဲ မထုတ္ရဲၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ရုပ္ရွင္ကားေလး တစ္ကားကေတာ့ အဲလိုေမးခြန္းေတြကို အမ်ားၾကီး ထုတ္ေပးသြားပါတယ္။ အဲ့ကားေလးကို ၾကည့္ျပီး က်ေနာ္တို႔တေတြ ေၾကာက္လန္႔ တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားသြားေစတဲ့ အထိ သူေမးခြန္းထုတ္ထားတာပါ။
အဲ့ကားေလးကေတာ့ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွာ ထြက္ရွိခဲ့တဲ့ စပိန္စကားေျပာ ရုပ္ရွင္ကားေလး တစ္ကားပါ။ အဂၤလိပ္လို နာမည္ကေတာ့ The Skin I live in ပါ။ ဒါရိုက္တာကေတာ့ စပိန္နာမည္ၾကီး ဒါရိုက္တာ Almodovan ပါ။ သူကလည္းပဲ နာမည္ၾကီး ၀တၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ Theiry Jonquet ေရးတဲ့ စပိန္၀တၳဳ  Tarantula (Mygale) ကို ျပန္ရုိက္ထားတာပါ။ အဂၤလိပ္လို လည္း ရွိပါတယ္။ အဲ့ကားေလးဟာ ၆၄ ၾကိမ္ေျမာက္ ကိန္းစ္ ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္မွာလည္း အဂၤလိပ္စကားေျပာ မဟုတ္တဲ့ အေကာင္းဆံုးရုပ္ရွင္ဆု ရခဲ့ပါတယ္။ ၆၅ ၾကိမ္ေျမာက္ British Academy Film Award ကိုလည္း ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ပါ၀င္တဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြကေတာ့ ေဒါက္တာ ေရာဘတ္အျဖစ္ Antonio Banderas, ဗီရာ အျဖစ္Elena Anaya,  မာရီလာ အျဖစ္ Marisa Paredes,  ဗင္းဆင့္ အျဖစ္ Jan Cornet တို႔ပါ။ Antonio Banderas ကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာပရိသတ္မ်ား ရင္းႏွီးျပီးသားပါ။ Desperado ဆိုတဲ့ ဂစ္တာထဲ ေသနတ္ေတြ ထည့္ပစ္တဲ့ မင္းသားဆို လူတိိုင္းသိပါတယ္။ Antonio ရဲ႕ ထံုးစံအတိုင္း ဇာတ္ကားကေတာ့ အနည္းငယ္ ညွီပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲလို ညွီတာကပဲ ဒီကားမွာ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုး ဇာတ္၀င္ခန္းေတြ ျဖစ္လာေတာ့တာပါ။
ေဒါက္တာေရာဘတ္ဟာ အေရျပားအထူးကု ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ပါ။ သူဟာ စစ္ပြဲမွာ ကိုယ္အဂၤါ ဆံုးရႈံးခဲ့ရတဲ့ စစ္သားေတြအတြက္ ဂုဏ္သိကၡာျပန္လည္ရေစဖို႔ လူ႔အေရျပား အတုကို တီထြင္ေနတာပါ။ သူရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ျမင့္ျမတ္ပါတယ္။ ဒုကၡိတ စစ္သားေတြဆိုတာ သူတို႔ကို အသက္ကယ္ယံုတင္ မျပီးေသးဘဲ သူတို႔ရဲ႕ လူသားပီသမႈ၊ လူသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဂုဏ္သိကၡာကို ျပန္လည္ရေအာင္ လုပ္ေပးမွသာ တာ၀န္ေက်တာလို႔ သူက ခံယူပါတယ္။ သူဟာ ေတာ္ရံု မွတ္၊ ျခင္၊ယင္ ကိုက္တာကိုေတာင္ မျဖံဳတဲ့ အေရျပားကိုေတာင္မွပဲ စမ္းသပ္တီထြင္ေနတာပါ။ သူဟာ စိတ္ေဇာျပင္းထန္လြန္းတဲ့အတြက္ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္း၊ ေဆးပညာေလာကမွာ တားျမစ္ထားတဲ့ မ်ိဳးရိုးဗီဇ ေျပာင္းလဲျခင္းနည္းနဲ႔ေတာင္ ၀က္ရဲ႕ အေရျပားကို တုပျပီး လူ႔အေရျပား တီထြင္ဖို႔ ၾကိဳးပမ္းေနတာပါ။ အင္း သူ႔ဆီမွာ သူအခုလို စမ္းသပ္ဖို႔လည္း ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ နာမည္ကိုေတာ့ သူက ဂယ္လ္ လို႔ေပးထားပါတယ္။ သူ အမ်ားကို ေျပာထားတာေတာ့ လူ လို႔ မေျပာထားပါဘူး။ တိရိစာၦန္တစ္ေကာင္လို႔ ေျပာထားတာပါ။ သူက အဲ့ဒီ ေကာင္မေလးကို အခၽြန္အထက္ လံုး၀မရွိတဲ့ အလံုပိတ္ အခန္းထဲမွာ ထားတာပါ။ ေကာင္မေလးကို ၾကည့္ရႈဖို႔၊ အစားအေသာက္ ေကၽြးေမြးဖို႔ မာရီလာ ဆိုတဲ့ အေဒၚၾကီး တစ္ေယာက္ကိုေတာ့ ထားပါတယ္။ ေကာင္မေလးကိုလည္း ေရာဘတ္က အေရျပား ေျပာင္းလဲထားျပီးသားပါ။ ေကာင္မေလးက  နာက်င္မႈကို ခံနိုင္ေအာင္ အထူးျပဳလုပ္ထားတဲ့ ကိုယ္က်ပ္အက်ီကိုပဲ ၀တ္ေနရပါေသးတယ္။ ေကာင္မေလးကေတာ့ အဲ့အခန္းေလးထဲမွာ သူ႔တစ္ေယာက္တည္း ေယာဂ က်င့္လိုက္၊ တီဗြီ ၾကည့္လိုက္နဲ႔ပဲ အခ်ိန္ေတြကို ကုန္ဆံုးေနရပါတယ္။
တစ္ေန႔ေတာ့ မာရီလာရဲ႕ သားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ေထာင္ထြက္ လူမိုက္ ဇက္ကာ (တိုက္ဂါး) က မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အဲဒီ့အိမ္ကို ေရာက္ခ်လာပါေတာ့တယ္။ တိုက္ဂါးက သူ႔အေမဆီကို လာလည္ရင္း အဲ့ေကာင္မေလးကိုေတြ႔ေတာ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႔မွားျပီး အေမကိုလည္း ၾကိဳးနဲ႔တုပ္ျပီး ေကာင္မေလးကို အတင္းဓမၼျပဳက်င့္ပါေတာ့တယ္။ အေရျပား အသစ္လဲထားတာ မၾကာေသးတဲ့ ေကာင္မေလးအတြက္ေတာ့ ဒါတကယ့္ကို ငရဲပါပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေဒါက္တာ ေရာဘတ္ျပန္ေရာက္လာပါတယ္။ ပထမေတာ့ လက္ထဲက ေသနတ္နဲ႔ ေကာင္မေလးကိုေရာ တိုက္ဂါးကိုေရာ ႏွစ္ေယာက္စလံုးကို သတ္ဖို႔လုပ္ပါတယ္။ မာရီလာကေတာ့ ေကာင္မေလးကိုပဲ သတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရာဘတ္က ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ တိုက္ဂါးကိုပဲ ပစ္သတ္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီမွာပဲ မာရီလာကေျပာပါတယ္။ “ေအာ္ သူတို႔ ငယ္ငယ္တုန္းကတည္းက ဒီလို ေသနတ္ပစ္တမ္းကစားလာတာ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ တကယ့္ကို ပစ္သတ္လိုက္တာပဲ။” လို႔ ေျပာပါတယ္။ အဲေတာ့မွ ေကာင္မေလးက မာရီလာ့ကို အေၾကာင္းစံု ေမးပါေတာ့တယ္။ မာရီလာကလည္း ရွင္းျပပါတယ္။ အေၾကာင္းစံုက ဒီလိုပါ။
ေရာဘတ္နဲ႔ တိုက္ဂါးက အေဖတူ အေမကြဲ ညီအစ္ကိုေတြပါ။ မာရီလာက ေရာဘတ္တို႔အိမ္က အေစအပါးပါ။ ေရာဘတ္ရဲ႕ အေဖက မာရီလာနဲ႔ ေမွာက္မွားလို႔ သားတစ္ေယာက္ရပါတယ္။ အဲ့သားေလးက တိုက္ဂါးပါ။ ဒါေပမယ့္ တိုက္ဂါးကလည္း  ငယ္ငယ္ကတညး္က ဆိုးသြမ္းျပီး ေဆးေျခာက္ေတြ ဘာေတြေရာင္းပါတယ္။ ေနာက္ ေလလြင့္ျပီး အိမ္ကေန ကေလးအရြယ္ကတည္းက ထြက္ေျပးသြားပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေရာဘတ္က အမ်ိဳးသမီးေခ်ာ တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဂယ္လ္ နဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ပါတယ္။ ေနာ္မာ လို႔ေခၚတဲ့ သမီးေလး တစ္ေယာက္ ေမြးပါတယ္။ အဲဒီ အခ်ိန္မွာပဲ တိုက္ဂါး အိမ္ကို ျပန္ေရာက္လာပါတယ္။ မထင္မွတ္ဘဲ တိုက္ဂါးနဲ႔ ဂယ္လ္ တို႔ ညွိစြန္းၾကပါတယ္။  အဲလို ညွိစြန္းျပီး တိုက္ဂါးနဲ႔ ဂယ္လ္ဟာ ေရာဘတ္မရွိခိုက္ အိမ္ကေန ထြက္ေျပးၾကပါတယ္။ ကံကလည္း ဆိုးခ်င္ေတာ့ အဲလို ထြက္ေျပးတဲ့ လမ္းမွာပဲ ကားက ေမွာက္ပါတယ္။ ကားက မီးေလာင္ေတာ့ တိုက္ဂါး ထြက္ေျပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရာဘတ္ကေတာ့ တစ္ကုိယ္လံုး မီးေတြ ေလာင္ကၽြမ္းေနတဲ့ ဂယ္လ္ကို အသက္ေငြ႔ေငြ႔ေလးမွာ ကယ္လိုက္နိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂယ္လ္ကေတာ့ လူရုပ္ေတာင္ မေပါက္ေတာ့ပါဘူး။ ေရာဘတ္ကေတာ့ သူ႔မိန္းမနားက ေန႔ေရာ ညပါ တစ္ဖ၀ါးမွ မခြာဘဲ သူ႔မိန္းမကို ၾကိဳးစားကယ္တင္ပါတယ္။ အဲ့ဒီမွာပဲ အေရျပား မီးေလာင္တဲ့ အနံ႔ကို တစ္ခ်ိန္လံုး ခံခဲ့ရတဲ့ ေရာဘတ္ဟာ လူ႔အေရျပားအတုကို ဖန္တီးဖို႔ ၾကိဳးစားမႈ စတင္ေတာ့တာပါ။ ဂယ္လ္ကလည္း ေနာက္ပိုင္း တျဖည္းျဖည္း ထူထူေထာင္ေထာင္ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဂယ္လ္ဟာ သူ႔ရုပ္ကို ျမင္ရင္ စိတ္ေခ်ာက္ခ်ားမွာ စိုးတဲ့အတြက္ အိမ္တစ္အိမ္လံုးမွာ မွန္ေတာင္ မထား၊ အေမွာင္ခ်ထားျပီး သူရဲသဘက္ေတြလို ေနၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ တစ္ေန႔မွာ ဂယ္လ္ အရင္က သူ႔သမီးေလး ေနာ္မာကို သင္ေပးတဲ့ သီခ်င္းေလး တစ္ပုဒ္ရွိပါတယ္။ အဲ့သီခ်င္းကို ပန္းျခံထဲမွာ ေနာ္မာေလး ဆိုတာကို ဂယ္လ္က အေပၚထပ္က လွမ္းၾကားေတာ့ သူ ၀ရန္တာကို ထြက္လာပါတယ္။ အဲ့မွာပဲ သူတစ္ခါမွ မျမင္ရတဲ့ သူ႔ုရုပ္ကို တံခါးမွန္ကေန တဆင့္ သူ ျပန္ျမင္လိုက္ပါတယ္။ သူ အၾကီးအက်ယ္ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားသြားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ၀ရန္တာကေန ခုန္ခ်ျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဆံုးစီရင္လိုက္ပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ သူအေပၚကေန ျပဳတ္က်တဲ့ေနရာက ေအာက္က ပန္းျခံထဲမွာ ေဆာ့ေနတဲ့ ေနာ္မာေလးရဲ႕ ေဘးကို ျပဳတ္က်တာပါ။ အဲ့အခ်ိန္က စျပီး ေနာ္မာေလးဟာလည္း စိတၱဇျဖစ္သြားျပီး တစ္သက္တာလံုး ေဆးေတြေသာက္ ေဆးေတြထိုးျပီး ေနရတဲ့ ဘ၀ကို ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုး သူလည္း သူ႔အေမလို ၀ရန္တာကေန ခုန္ခ်ျပီး သူ႔ကိုယ္သူ အဆံုးစီရင္သြားပါတယ္။
ဒါကေတာ့ မာရီလာေျပာျပတဲ့ ေရာဘတ္ရဲ႕အေၾကာင္းပါ။ မာရီလာက အဲလို ေကာင္မေလးကို ေျပာျပီးသြားတဲ့ အခါမွာ အျပင္ကေန တိုက္ဂါးအေလာင္းကို ေဖ်ာက္ဖ်က္ျပီး ျပန္လာတဲ့ ေရာဘတ္ ျပန္ေရာက္လာပါတယ္။ အဲ့ညမွာပဲ ေရာဘတ္က ေကာင္မေလးနဲ႔ ခ်စ္တင္းေႏွာဖို႔ ၾကံပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တိုက္ဂါးေၾကာင့္ နာက်င္ခဲ့ရတဲ့ ေကာင္မေလးက ေနာက္က်မွ ဆိုျပီး ေရာဘတ္ကို ေျပာပါတယ္။ ေရာဘတ္ကလည္း လက္ခံလိုက္ျပီး အတိတ္က အေၾကာင္းေတြကို ျပန္စဥ္းစားပါေတာ့တယ္။ ရုပ္ရွင္ကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္ႏွစ္တာ ကာလကို flashback ျပန္ျပတာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္က ဇာတ္လမ္းကေတာ့ ဒီလိုပါ။
လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္ႏွစ္က တုန္းက စိတၱဇဆန္ဆန္ခံစားေနရတဲ့ သနားစရာ ေနာ္မာေလးဟာ သူရဲ႕ ပထမဆံုးအေတြ႔အၾကံဳအေနႏွင့္ မဂၤလာေဆာင္တစ္ခုရဲ႕ ညေနစာစားပြဲကို သူ႔အေဖနဲ႔ အတူတတ္ပါတယ္။ သူဟာ လူေတြကို ေတြ႔ရမွာလည္း ေၾကာက္ေတာ့ ဒါဟာ သူ႕အတြက္ေတာ့ ပထမဆံုးေသာ စြန္းစားခန္းတစ္ခုပါပဲ။ အဲဒီမွာပဲ ေနာ္မာေလးဟာ ကိုယ္ကာယ အနည္းငယ္ ေသးတဲ့ ေကာင္ေလး တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဗင္းဆင့္ ကိုေတြ႔ျပီး မ်က္စိက်သြားပါတယ္။      ဗင္းဆင့္ ကိုယ္ကာယ ေသးတာဟာလည္း ဒီဇာတ္ကားရဲ႕ အသက္ပါ။ ဗင္းဆင့္ဟာ သူ႔အေမရဲ႕ ဖက္ရွင္ဆိုင္ကို ကူေရာင္းေပးေနတဲ့ ရိုးရိုးသာမာန္လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ပါ။ အဲဒါနဲ႔ သူတို႔ႏွစ္ဦး လူငယ္သဘာ၀ ဧည့္ခံပြဲကေနထြက္ျပီး ပန္းျခံထဲမွာ ခ်ိန္းေတြ႔ၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာပဲ ဗင္းဆင့္က သူတို႔ထံုးစံအတိုင္း ေနာ္မာေလးနဲ႔ ခ်စ္တင္းေႏွာဖို႔ လုပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အဲလို ခ်စ္တင္းေႏွာခါနီးမွာ ဧည့္ခံပြဲကေန အဆိုေတာ္က မဂၤလာပြဲကို ဂုဏ္ျပဳတဲ့အေနနဲ႔ သီခ်င္းေလး တစ္ပုဒ္ဆိုပါတယ္။ အဲ့သီခ်င္းက ေနာ္မာေလး ဆိုလိုက္လို႔ သူ႔အေမ ထြက္ၾကည့္ျပီး ၀ရန္တာကေန ေသေၾကာင္းၾကံတဲ့ သီခ်င္းပါ။ အဲဒီမွာပဲ ေနာ္မာေလး စိတ္ေဖာက္ျပီး ေအာ္ဟစ္ပါေတာ့တယ္။ ဗင္းဆင့္ကလည္း မေအာ္ေအာင္ ပါးစပ္ကို ပိတ္ပါတယ္။ ေနာ္မာကလည္း ပိတ္တဲ့လက္ကို ကိုက္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ဗင္းဆင့္ကလည္း နာတာနဲ႔ ေကာင္မေလးကို ပိတ္ရိုက္လိုက္ပါတယ္။ အဲ့မွာတင္ ေနာ္မာ လည္း ေမ့သြားပါတယ္။ အဲလို ေမ့သြားေပမယ့္လည္း ဗင္းဆင့္က ဘာမွ ဆက္မလုပ္ပါဘူး။ အ၀တ္အစားေသေသခ်ာခ်ာ ဖုံးေပးျပီး ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔နဲ႔ ျပန္သြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရာဘတ္က သူ႔သမီးကို လိုက္ရွာရာက ဒီလိုပံုနဲ႔ ေတြ႔ရေတာ့ သူ႔သမီးေလး ဗလကၠာရ အလုပ္ခံရတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ဗင္းဆင့္ကို လိုက္ရွာပါတယ္။ ဗင္းဆင့္ရဲ႕ ဆိုင္ကယ္ကိုလည္း သူက အဲ့ညက ေတြ႔လိုက္ရေတာ့ ရွာလို႔လြယ္ပါတယ္။ လိုက္ရွာျပီး ကားနဲ႔တိုက္ျပီး ဗင္းဆင့္ကို အခန္းတစ္ခုမွာ ဖမ္းခ်ုဳပ္ထားပါတယ္။ ေနာ္မာေလးကေတာ့ မရေတာ့ပါဘူး။ စိတ္ေဖာက္သြားပါျပီ။ သူ႔အေဖကိုေတာင္ အေတြ႔မခံေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ပိုင္း သူလည္း သူ႔အေမ လမ္းစဥ္အတိုင္း ၀ရန္တာေပၚကေန ခုန္ခ်ျပီး ေသေၾကာင္းၾကံေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီမွာပဲ ေရာဘတ္ကလည္း စဖမ္းခါစတုန္းကေတာ့ ေဒါသေၾကာင့္သာ ႏွိပ္စက္ဖို႔  ဖမ္းထားတာ။သူ႔သမီးလည္းေသေရာ သူလည္း စိတ္ေျပာင္းပါေတာ့တယ္။
 မိန္းမေရာ သမီးေရာ ဆံုးရံႈးရတဲ့ ၀မ္းနည္းမႈကေန အလြန္တရာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ လူမဆန္တဲ့ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္အျဖစ္ကို ေရာက္သြားပါျပီ။ သူ႔သမီးကို သျဂိဳဟ္တဲ့ေန႔မွာပဲ ေကာင္ေလးကို လိင္ေျပာင္းပစ္ပါေတ့တယ္။ သူ႔အေပါင္းအသင္းဆရာ၀န္ေတြကို မရရေအာင္ လိမ္ျပီးေတာ့ေပါ့။ ဗင္းဆင့္ရဲ႕ အျဖစ္ကေတာ့ ဆိုးပါတယ္။ ဘာဆိုဘာမွန္းေတာင္မသိ ဘာမေကာင္းမႈၾကီးၾကီးမားမားေတာင္ မလုပ္ခဲ့ဘဲ အဆိုးရြားဆံုး ရက္စက္တာကို ခံလိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဗင္းဆင့္ အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္တဲ့ မင္းသားေလးဟာ အဓိက ဇာတ္ေဆာင္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူရဲ႕ သရုပ္ေဆာင္ခ်က္ကလည္း လက္ဖ်ားခါေလာက္ပါတယ္။ ေယာက်ၤားတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ဘ၀မွာ လိင္ေျပာင္းခံရတာေလာက္ ဆိုးရြားတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳရွိပါဦးမလား။ အဲဒီ ဆိုးရြားတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳကို ( တနည္းေျပာရရင္ ကမာၻေပၚမွာ ဘယ္သူမွ သရုပ္မေဆာင္ဖူးေသးတဲ့ ဇာတ္ရုပ္ အသစ္စက္စက္ကို သူအေကာင္းဆံုး သရုပ္ေဆာင္ျပသြားခဲ့ပါတယ္)။ ေနာက္ပိုင္း ေရာဘတ္ဟာ ဗင္းဆင့္ကို ဗီရာ လို႔ နာမည္ေျပာင္းေပးျပီး တကယ့္မိန္းမ တစ္ေယာက္နဲ႔ တုူေအာင္ အကုန္လုပ္ပါေတာ့တယ္။ ရုပ္ကိုလည္း ေသဆံုးသြားတဲ့ သူ႔မိန္းမ ဂယ္လ္ နဲ႔ တူေအာင္ ၾကိဳးစားပါတယ္။
ဗင္းဆင့္ ေပါက္ကြဲပါျပီ။ အခန္းထဲ ပိတ္ေလွာင္ခံထားရတဲ့ ဘ၀ကေန နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးသံုးျပီး လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ၾကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မေအာင္ျမင္ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး သူ႔အသတ္ကိုေတာင္ သူျပန္သတ္တဲ့အထိ ဒီဘ၀ၾကီးကေန လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ၾကိဳးစားပါတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႔ နာက်င္စြာနဲ႔ သိလိုက္ရတာက လူတစ္ေယာက္ဟာ သူရဲ႕ အသက္ကုိ တကယ္ႏွေျမာတယ္ဆိုတာပါပဲ။ ေသေလာက္ေအာင္ နာက်င္ေနရေပမယ့္လည္း တကယ့္တကယ္မွာေတာ့ ဘ၀ၾကီးကို အဆံုးသတ္ပစ္လိုက္ခ်င္ျခင္းနဲ႔ ဘ၀အေပၚကို မက္ေမာတြယ္တာ မႈတို႔ လြန္ဆြဲေနတဲ့ သရုပ္ကို ဗီရာ အျဖစ္ သရုပ္ေဆာင္တဲ့ မင္းသမီးေလးက အစြမ္းကုန္ လုပ္ျပပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ႏွလံုးသားေတြကို ဓါးနဲ႔ မႊန္းေနသလို နာက်င္ခံစားရပါတယ္။ မင္းသမီးေလးရဲ႕ သရုပ္ေဆာင္မႈကလည္း ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေကာင္းပါတယ္။ နဂိုက ေယာက်ၤားျဖစ္ခဲ့ဖူးတဲ့၊ ရင္ထဲမွာ ေယာက်ၤားေတြရဲ႕ စိတ္ဓါတ္ေတြ က်န္ရွိေနေသးတဲ့ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ၀ိေရာဓိ စိတ္ေတြကို အေကာင္းဆံုး သရုပ္ေဆာင္ျပခဲ့တာပါ။
ဒါေၾကာင့္လည္း ဒီဇာတ္ကားေလကို ေ၀ဖန္တဲ့သူေတြက ဒီကားဟာ သတ္တာ ျဖတ္တာေတြ မပါဘဲ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုး ဇာတ္ကားလို႔ ေျပာၾကတာပါ။ ေနာက္ဆံုး မတတ္သာတဲ့ အဆံုးေတာ့ ဗီရာ ဟာ ျဖစ္ရာဘ၀မွာ ေပ်ာ္ေအာင္ေနပါေတာ့တယ္။ သူ႔စိတ္ဒဏ္ရာ သက္သာရေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကိဳးစားေနထိုင္ပါတယ္။ လူဆိုတာ ဒီလိုမ်ိဳးပါပဲ။ မျဖစ္သာတဲ့ အေျခအေနမွာေတာင္ ေနသာေအာင္ ေနနိုင္စြမ္းတဲ့ အစြမ္းသတၱိရွိပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ သူရဲ႕ သက္သာရာ ရွာတာျဖစ္တဲ့ ၊နံရံေပၚမွာ သူ႔ကို အလွျပင္ဖို႔ေပးထားတဲ့ မ်က္လံုးဆြဲတဲ့ ခဲတံနဲ႔ ေရးထားတာေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ ၾကည့္တဲ့သူေတြကို သက္သာရာရဖို႔ေ၀းလို႔ အဲ့နံရံကစာေတြကို ၾကည့္တာနဲ႔တင္ က်ေနာ္တို႔ မြန္းက်ပ္လာပါတယ္။ ဗီရာဟာ တီဗီကလာတဲ့ ေယာဂ က်င့္နည္းကို ေလ့လာျပီး ေယာဂလည္း က်င့္ပါတယ္။ သူဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေတာ္လဲဆို။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ေရာဘတ္ကိုယ္တိုင္ကေတာင္ သူ႔ကို ယံုၾကည္လာတဲ့အထိ လုပ္နိုင္သြားပါတယ္။ အျပင္ေတြ ဘာေတြေတာင္ ေပးထြက္တဲ့ အထိပါ။ ဒါေပမယ့္ ဇာတ္ကားအဆံုးသတ္မွာေတာ့ ဗီရာဟာ ေရာဘတ္ကိုေရာ မာရီလာ ကိုပါ သတ္ျပီး သူ႔ဘ၀ေဟာင္းကို ျပန္သြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဇာတ္ကားက က်ေနာ္တို႔ကို ေတြးစရာ တစ္ခ်က္ထပ္ေပးျပန္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သူဟာ ဗီရာဘ၀ကို ႏွစ္သက္သာယာတဲ့ အရိပ္အေရာင္ေတြ ျပခဲ့တာပါပဲ။ ေနာက္ဆံုး ေရာဘတ္ကို သတ္တဲ့ေနရာမွာေတာင္ သူ႔မ်က္၀န္းမွာ မ်က္ရည္စေတြနဲ႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဇာတ္ကားကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို အေျဖေပးမသြားခဲ့ပါဘူး။ ဗီရာဟာ ဗီရာအျဖစ္နဲ႔ ဗင္းဆင့္ ဘ၀မွာ ေနထိုင္မလား။ ဗီရာကေန မူလဗင္းဆင့္အျဖစ္ကို ျပန္ေျပာင္းမလားဆိုတာကိုေတာ့ ေျပာမသြားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဇာတ္ကားအလိုအရေတာ့ သူ႔ကို အဲလို ျပန္ေျပာင္း ေပးနိုင္တာ ေရာဘတ္ပဲ ရွိပါတယ္။ အဲေတာ့ ျပန္မေျပာင္းနိုင္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။
အဲ့ဒီမွာ ရုပ္ရွင္ၾကည့္သူေတြကို ဇာတ္ကားက ေမးတာ တစ္ခုရွိပါတယ္။ အဆင္ေျပေနျပီျဖစ္တဲ့ ဗီရာ ဘ၀မွာပဲ ေနလို႔ရရဲ႕သားနဲ႔ ဘာလို႔ ဗင္းဆင့္ ဘ၀ကို ျပန္သြားရတာလဲ။ က်ေနာ္တို႔ဆိုရင္ေရာ ဗီရာ႔ေနရာမွာဆို ဘယ္လိုလုပ္မွာလဲ။ ဘ၀အသစ္မွာပဲ အဆင္ေျပေအာင္ေနမလား။ ဘ၀ေဟာင္း အစစ္အမွန္ကို ျပန္သြားမလား။  ေသေလာက္တဲ့ အေျဖရက်ပ္တဲ့ ေမးခြန္းေတြ ခ်ည္းပါပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔ ဗုဒၶစာေပေတြထဲမွာေတာ့ အဲဒီလို ေယာက်ၤားဘ၀ကေန မိန္းမဘ၀ကို ေျပာင္း၊ ျပီး ေယာက်ၤားဘ၀ကုိ ျပန္ေျပာင္းသြားတဲ့ ေမာင္မစၥက ရွိပါတယ္။ ေမာင္မစၥက ကလည္း မူလဘ၀ကို ျပန္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ဖတ္ဖူးတာကေတာ့ ေမာင္မစၥက ဘ၀ႏွစ္ခုစလံုးမွာ သူေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုး က်ေနာ္တို႔ ဘာသာအလိုအရသာ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ေယာက်ၤားဘ၀ကို ျပန္သြားခဲ့တာပါ။ ဗီရာ့လို နာက်င္မႈေတြနဲ႔ ျပန္သြားခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေမာင္မစၥက ဘ၀ႏွစ္ခုစလံုးမွာလည္း သားသမီးေတြ ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ မိန္းမဘ၀က သားသမီးေတြကို ပိုခ်စ္တယ္လို႔ေတာင္ ေျပာခဲ့ပါေသးတယ္။ ဟုတ္ျပီ။ ဗီရာ့ဘ၀ က်ေတာ့ေရာ။ ထားပါေတာ့ အေပၚက ေမးခြန္းကို က်ေနာ္တို႔ မေျဖနိုင္ပါဘူး။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ေမးခြန္းကို ဘယ္လိုပဲ ေျဖေျဖ။ ဘယ္အေျဖမွ မွားတယ္လို႔လည္း မေျပာနိုင္ပါဘူး။ မွန္တယ္လို႔လည္း မေျပာနိုင္ပါဘူး။ ေလာကၾကီးမွာ အဲဒီလို အမွန္ အမွား ခြဲျခားလို႔ မရတဲ့ အရာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါလားဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ကို နာနာက်င္က်င္ သတိေပးေနတာပါ။ ခရစ္ရွနားၾကီးေျပာတာကေတာ့ လူမႈေရး ျပသနာေတြမွာ အမွား အမွန္ဆိုတာ မရွိဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။ တကယ္ပါ အမွားဆိိုတာ ၊အမွန္ ဆိုတာေတြကို က်ေနာ္တို႔ ျပန္လည္ ဆန္းစစ္သင့္ျပီ ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ဒီဇာတ္ကားေလးက တရားျပသြားတယ္လို႔ေတာင္ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ခုေခတ္ လိင္တူဆက္ဆံသူမ်ားက သူတို႔ရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြကို ေတာင္းဆိုေနတာကို မွားလား မွန္လားလို႔ သိခ်င္ရင္ ဒီဇာတ္ကားေလးကို ၾကည့္နိုင္ပါတယ္။
ေနာက္ျပီး က်ေနာ္တို႔ ဒီဇာတ္ကားေလးကို ရွင္ေတာ္ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူသြားတဲ့ တရားေတာ္ ေတြနဲ႔ တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ ခ်ဥ္းကပ္ၾကည့္ရေအာင္။ ဒီဇာတ္ကားေလးမွာ ေၾကာက္လန္႔တုန္လႈပ္ဖြယ္ရာ ျပသြားတာက အေရျပားတစ္ေထာက္စာေလး အေပၚ က်ေနာ္တို႔ လူသားေတြရဲ႕ တိမ္းညႊတ္မႈပါ။ အေရျပား တစ္ေထာက္စာေလး အေပၚက လိင္စိတ္ပါ။ ေရာဘတ္ကလည္း ဒီေကာင္မေလး ဗီရာဟာ ဗင္းဆင့္ကေန သူေျပာင္းလဲထားမွန္းသိသိၾကီးနဲ႔ ဗီရာအေပၚ သူတပ္မက္ခဲ့ပါတယ္။ ဗီရာကလည္း သူ႔ကို ယုတ္မာပက္စက္စြာ လိင္ေျပာင္းလဲခဲ့တဲ့ သူၾကီးမွန္း သိလ်က္နဲ႔ ေရာဘတ္အေပၚ သူရဲ႕ လိင္စိတ္ကို ေဖာက္ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ စိတ္ပညာနယ္ပယ္ ကေနၾကည့္ရင္လည္း စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ အေျခအေန တစ္ခုပါ။ အကုန္ေလွာင္ပိတ္ထားခံရတဲ့ လူသားတစ္ေယာက္၊ ဘာဆိုဘာမွလည္း ေမွ်ာ္လင့္စရာမရွိေတာ့တဲ့ လူသားတစ္ေယာက္၊ စိတ္လက္ေျဖေဖ်ာက္စရာလည္း နည္းပါးတဲ့ လူတစ္ေယာက္အဖို႔ေတာ့ လိင္စိတ္ကပဲ သူရဲ႕ ထြက္ေပါက္ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ အလြန္ သနားစရာ၊ စိတ္တုန္လႈပ္စရာ အေျခအေနတစ္ခုပါ။ အဲဒီမွာ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးဟာ အစစ္အမွန္ မဟုတ္ဘူး သိသိၾကီးနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ လိင္စိတ္ေတြဟာ ထၾကြလာပါတယ္။ အေရျပား တစ္ေထာက္ေလး အေပၚ သူတို႔ရဲ႕ ျငိတြယ္မႈ တဏွာဟာ က်ေနာ္တို႔ ၾကည့္ရႈသူေတြ အဖို႔ အလြန္ တုန္လႈပ္စရာ၊ တရားက်ခ်င္စရာ ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္သြားနိုင္ပါတယ္။ ေလာကရဲ႕ အၾကီးဆံုး တဏွာျဖစ္တဲ့ လိင္စိတ္ကို သူတို႔ သရုပ္ေဖာ္သြားတာ က်ေနာ္တို႔ကို တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ အေတာ္ေလး တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ား ေစပါတယ္။ ဒီလိုစိတ္မ်ိဳးေတြဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ မဆံုးနိုင္ေသာ သံသရာၾကီး ကို ဖန္တီးေနတာပါလား၊ ဒီ မဆံုးနိုင္ေသာ သံသရာၾကီးမွာ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒီလို ကာမတဏွာေတြနဲ႔ ရွင္သန္လိုက္၊ ေသဆံုးလိုက္ ျဖစ္ေနရတာပါလား လည္း ဆိုျပီး ပါးပါးေလး နဲ႔ နာနာေလး က်ေနာ္တို႔ကို ရိုက္ပုတ္လိုက္တာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ပုထုဇဥ္ေတြရဲ႕ ဘ၀တဏွာေတြကို ဗီရာရဲ႕ ေသေၾကာင္းၾကံစည္မႈေတြ၊ ေရာဘတ္အေပၚ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ စိတ္ေတြကေန မီးေမာင္းထိုးျပသြားပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ရွင္ေတာ္ေဟာခဲ့တဲ့ သညာသိ ႏွင့္ ပညာသိ ဆိုတာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ နက္နက္ရိႈင္းရႈိင္း သေဘာေပါက္သြားမိပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးဟာ အစစ္အမွန္မဟုတ္မွန္းေတာ့ သိေတာ့ သိၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ အသိေတြဟာ အခ်က္အလက္ကို သိရံုမွ်ျဖစ္တဲ့ သညာသိ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဒီစိတ္ကို သူတို႔ မေက်ာ္လႊားနုိင္ခဲ့ပါဘူး။ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရား ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ခႏၶာကိုယ္ အတၱေဘာၾကီးအေပၚ တရားအျမင္နဲ႔ ငါ၊သူတစ္ပါး၊ေယာက်ၤား၊ မိန္းမ စသည္ျဖင့္ ပညာသိနဲ႔ သူတို႔ မၾကည့္နိုင္ခဲ့ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ေရာ သူတို႔ေနရာမွာဆို အဲဒီ့စိတ္ကို ေက်ာ္လႊားနိုင္ပါ့မလား စဥ္းစားခ်င္စရာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဇာတ္ကားေလးက က်ေနာ္တို႔က ေၾကာက္လန္႔တုန္လႈပ္ေအာင္ ေမးခြန္းထုတ္ျပီး သတိေပးပါတယ္။ တကယ္ၾကည့္ရတာ တန္တဲ့ ကားျဖစ္ပါတယ္။
ဇာတ္ကားတစ္ကားလံုးကလည္း က်ေနာ္တို႔ကို ေမးခြန္းေတြနဲ႔ တရစပ္ ပစ္ေပါက္သြားတာပါ။ ပထမဆံုး ေရာဘတ္ရဲ႕ ဘ၀ကို ဆန္းစစ္ၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္။ ဒီေနရာမွာ အန္တိုနီယို ၾကီးရဲ႕ သရုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ေကာင္းေၾကာင္းေတာ့ ေျပာမေနေတာ့ပါဘူး။ ကမာၻေက်ာ္သရုပ္ေဆာင္ကို က်ေနာ့္လို ဘာမဟုတ္တဲ့ေကာင္က ခ်ီးမြမ္းသလိုၾကီး ျဖစ္ေနမွာစိုးလို႔ပါ။ ေရာဘတ္ကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ရင္ ေကာင္ေလးကို လိင္ေျပာင္းတဲ့ အပိုင္း နဲ႔ ျပီး လိင္ေျပာင္းျပီး သူကပဲ ျပန္ၾကိဳက္သြားတဲ့ (၂) ပိုင္း ခြဲေျပာရမွာ။
ပထမဆံုး ေကာင္ေလးကို လိင္ေျပာင္းတဲ့ကိစၥကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ သူရဲ႕ ၾကီးမားလွတဲ့ နာက်င္မႈေတြက အလြန္တရာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ ၊လူမဆန္တဲ့ အလုပ္ေတြကို လုပ္မိေစဖို႔ တြန္းအားေပးလိုက္တာပါ။ နာက်င္မႈေတြဟာ သူရဲ႕ ပညာတတ္အျမင္၊ လူေကာင္းစိတ္ေတြကို ျမဴေတြလို ဖံုးအုပ္ပစ္လိုက္တာပါ။ ဒီေနရာမွာ ဆရာ၀န္ေတြရဲ႕ က်င့္၀တ္အေၾကာင္းကို ေျပာဖို႔လိုလာပါျပီ။ စတင္စဥ္တုန္းကေတာ့ သူ႔ဇနီးကို ကုသဖို႔၊ စစ္ျပန္ ဒုကၡိတေတြကို ကုသဖို႔ မြန္ျမတ္လွတဲ့ စိတ္ဓါတ္ဟာ ရက္စက္တဲ့စိတ္ကို ေျပာင္းသြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ လူမဆန္ေအာင္ ရက္စက္တဲ့ အျဖစ္ကို ေရာက္သြားတာပါပဲ။ အဲေတာ့ ဆရာ၀န္ေတြရဲ႕ က်င့္၀တ္ေနရာကေန ၾကည့္ရင္ သူတကယ္ က်င့္၀တ္ပ်က္ျပားတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဖခင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ နာက်င္မႈေနရာကေန ၾကည့္ရင္ေတာ့ သနားစရာေကာင္းေနျပန္ပါတယ္။ က်င့္၀တ္ဆိုတာ ဒါပါပဲ။ လူ႔ေလာက လုူ႔ေဘာင္ အသိုင္းအ၀ိုင္းက မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ထင္တဲ့အရာေတြပါပဲ။ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ဟာ ပုဂိၢဳလ္ေရးကို သူ႔အလုပ္မွာ လာေရာသင့္သလား၊ အဲဒီလို တစ္ဦးခ်င္းခံစားမႈေတြနဲ႔ အလုပ္ကို ေရာေနွာပစ္သင့္သလား။ ျပီး သူတတ္ထားတဲ့ ပညာေတြဟာ လူေတြကို ကူညီဖို႔ ျဖစ္ရမွာကို ၾကီးမားတဲ့ ေဒါသတစ္ခုရဲ႕ ေျပာင္းလဲျခင္းေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲသြားရပါတယ္။အဲေတာ့ အဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ ေကာက္ခ်က္တစ္ခုဆြဲလို႔ ရပါျပီ။ ဆရာ၀န္ေတြတင္ မကပါဘူး။ ဘယ္အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမဆို ကို္ယ္ရဲ႕ ပုဂၢလိက ခံစားခ်က္ေတြ၊ ေလာဘေတြ၊ ေဒါသေတြ ေရာယွက္လာျပီဆိုရင္ေတာ့ ေမာဟ အေမွာင္ေတြ ဖံုးျပီး သူတတ္ထားတဲ့ ပညာေတြဟာ လူ႔ေလာၾကီးအတြက္ တကယ့္ကို ၾကီးမားလွတဲ့ အဖ်က္အေမွာင့္ၾကီး ျဖစ္သြားေတာာ့ပါပဲ။ ေရာဂါကုဖို႔ဆိုတဲ့ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ေပ်ာက္ျပီး ပိုက္ဆံပဲ မည္းသည္းရွာ၊ အထူးကု ျဖစ္ဖို႔ေလာက္ပဲ တစ္ခ်ိန္လံုးေတြးေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဒါ ဆရာ၀န္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ပိုက္ဆံရွာဖို႔ ဆရာ၀န္ အရည္ျခံဳလိုက္တာပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ ေက်ာင္းဆရာ၊ဆရာမေတြလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပါပဲ။ မူလရည္ရြယ္ခ်က္ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ စာသင္ၾကားဖို႔ ေတာ္တဲ့ တတ္တဲ့ ကေလးေတြ ေမြးထုတ္ေပးဖို႔ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေပ်ာက္ျပီး အပို၀င္ေငြရဖို႔ က်ဴရွင္သင္ဖိို႔ေလာက္ကိုပဲ စိတ္ကုူးေနၾကေတာ့တာပါ။ ဒါ အျပစ္ေျပာေနျခင္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေျပာခ်င္တာက အဲဒီလို မူလရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ဘယ္အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းမွာ မဆို ေငြရွာဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကို္ယ္ရပ္တည္နိုင္မယ့္ ေငြေၾကးရွိမွသာ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္ကိုလည္း လုပ္နိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို ေငြရွာရင္းနဲ႔ပဲ ေငြရွာတဲ့ အလုပ္ေပၚမွာသာ သာယာသြားျပီး မူလရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကို ေမ့ေမ့သြားတတ္လို႔ပါ။ ေနရာတကာမွာ အဲလို မူလရည္ရြယ္ခ်က္ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတတ္လို႔ပါ။ အဲေတာ့ အဲလို မူလရည္ရြယ္ခ်က္ မေပ်ာက္ခ်င္ရင္ ဘာလုပ္ရမလဲ။ ဘယ္လိုုလုပ္ရမလဲ။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ကိုယ္က်င့္တရား ကိုယ္ခံအားနဲ႔ပဲ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ကို္ယ္ခံအားေကာင္းေနဖို႔ပါပဲ။ အဲလို ကိုယ္ခံအား ေကာင္းေနဖို႔ဆိုရင္လည္း အမ်ားလက္ခံထားတဲ့ က်င့္၀တ္ေတြကို တတ္နိုင္သေလာက္ လိုက္နာျပီး ေလ့က်င့္ ထိန္းေက်ာင္းဖို႔ပဲ ရွိတာပါ။ ဘာသာေရးက ျပဌာန္းထားတာေတြကိုလည္း လိုက္နာယံုပါပဲ။ တျခားနည္းမရွိိပါဘူး။
ထားေတာ့။ ေနာက္တစ္ပိုင္းကို စဥ္းစားၾကည့္ၾကရေအာင္။ အဲဒီမွာလည္း သူပဲ လိင္ေျပာင္းေပးလိုက္တဲ့ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ကို တနည္းအားျဖင့္ ေကာင္မေလးကို ေရာဘတ္က ဘာေၾကာင့္ ျပန္သာယာ သြားရတာလဲ။ ျပန္ၾကိဳက္သြားရတာလဲ။ ေကာင္မေလးက ျမဴဆြယ္တာေၾကာင့္ေရာ၊ သူရဲ႕ ဆံုးပါးသြားတဲ့ ဇနီးနဲ႔ တုူတာေၾကာင့္ေရာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေတာ့ ရွိနိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ သူကို္ယ္တိုင္ ထုဆစ္ခဲ့တဲ့ ပန္းပုရုပ္ေလးကို သူျပန္လည္ တပ္မက္သြားတာမ်ိဳးပါ။ ႏွေျမာတသ ျဖစ္သြားပံုမ်ိဳးပါ။ အဲေတာ့ ဒီေနရာမွာလည္း က်င့္၀တ္တစ္ခု ရွိလာျပန္ပါတယ္။ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ဟာ သူကုသေပးခဲ့ရတဲ့ လူနာတစ္ေယာက္ကို ကိုယ္ျပန္ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ခြင့္ မရွိေတာ့ဘူးလား။ ဆရာ၊ဆရာမတစ္ေယာက္ဟာ သူစာေတြသင္ေပးေနရတဲ့ ၊သင္ေပးလိုက္တဲ့ တပည့္တစ္ေယာက္ကို ၾကိဳက္ခြင့္ မရွိေတာ့ဘူးလား။ က်ေနာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာေတာ့ ဒါကို လက္မခံပါဘူး။ လက္မခံေပမယ့္လည္း ဒါမ်ိဳးက ခဏခဏျဖစ္ေနၾကတာပါပဲ။ ျဖစ္လည္း ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထ ရွိေနၾကတဲ့ အရာပါ။ ဒါကိုေရာ က်ေနာ္တို႔ အလံုးစံုမွားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရနိုင္သလား။ လူသားတစ္ေယာက္ ရဲ႕ခံစားခ်က္၊ လူသားေတြရဲ႕ လူ႔က်င့္၀တ္ေတြၾကားမွာ ၾကီးမားတဲ့ ပဋိပကၡၾကီး တည္ရွိေနတာၾကာပါျပီ။ အဲဒီ ပဋိပကၡၾကီးကိုေရာ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လိုေျဖရွင္းၾကမွာလဲ။ ေျဖရွင္းဖို႔ နည္းလမ္းေရာ ေတြ႔ၾကျပီလား။ လူသားရဲ႕ တိရစာၦန္ေတြနဲ႔ မတူတဲ့ အၾကီးမားဆံုးအခ်က္က ၾကီးမားေသာ စိတ္ခံစားခ်က္ျဖစ္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာပါ။ ျပီးေတာ့ လူသားတစ္ေယာက္အတြက္ အေရးၾကီးဆံုး သိကၡာတရားဟာလည္း လူ႔က်င့္၀တ္ေတြကို ေစာင့္ထိန္းတဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားပါပဲ။ အဲဒီႏွစ္ခုအၾကား အားျပိဳင္မႈေတြမွာ ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ခံရတဲ့ သူေတြ၊ ရႈံးနိမ့္တယ္လို႔ သတ္မွတ္ခံရတဲ့သူေတြ အမ်ားၾကီး အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ ေအာင္ျမင္သူေတြကေရာ ဘယ္စံ ဘယ္နႈန္းနဲ႔ ေအာင္ျမင္တာလဲ။ ရႈံးနိမ့္သူေတြကေရာ ဘယ္စံ ဘယ္နႈန္းနဲ႔ ရႈံးနိမ့္တာလဲ။ တကယ္အစစ္အမွန္ ေအာင္ျမင္ျခင္းလား၊ ရႈံးနိမ့္ျခင္းလား။ အေျဖမထြက္တဲ့ ေမးခြန္းေတြ အမ်ားၾကီးပါ။
အားလံုးကို ျခံဳၾကည့္လိုက္ရင္ေတာ့ ဒီဇာတ္ကားေလးဟာ ၾကည့္တဲ့သူေတြကို ဇာတ္ကားအတြင္းမွာေရာ၊ ဇာတ္ကားျပီးသြားတဲ့ အခါမွာေရာ ေမးခြန္းေတြနဲ႔သာ က်ေနာ္တို႔ကို ရက္ရက္စက္စက္ ပစ္ေပါက္၊ ရက္ရက္စက္စက္ ခ်န္ထားသြားခဲ့တာပါ။ ဒီဇာတ္ကားဟာ မသိနားမလည္တဲ့ သူေတြအဖို႔ေတာ့ လိင္အသားေပး ဇာတ္ကားတစ္ကားလို႔ ထင္ေကာင္း ထင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒီဇာတ္ကားကို ၾကည့္ေနစဥ္မွာေရာ၊ ၾကည့္ျပီးသြားတဲ့ အခါမွာေရာ ကိုယ့္လိင္စိတ္ကိုေတာင္ ကို္ယ္ရွက္ရြ႔ံတဲ့အထိ ခံစားသြားရမွာ အမွန္ပါပဲ။ အေနာက္နိုင္ငံေတြမွာေတာ့ လုူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက သတ္မွတ္တာက ေသျခင္းရယ္ လိင္စိတ္ရယ္က အၾကီးမားဆံုး စိတ္ျပသနာေတြပါပဲတဲ့။ လိင္စိတ္တစ္ခုဟာ အမုန္းေတြကိုလည္း ေက်ာ္နိုင္ပါတယ္။ အခ်စ္ေတြကိုလည္း ေက်ာ္နိုင္ပါတယ္။ အရာအားလံုးကိုလည္း ဂမူးရႈးထိုး ေက်ာ္ျဖတ္နိုင္ပါတယ္။ အဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ က်င့္၀တ္သိကၡာေတြသာ မရွိဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္ေတြဟာ အလြန္တရာ ရြံရွာေၾကာက္ရြ႔ံဖြယ္ ေကာင္းေၾကာင္းကို မီးေမာင္း ထိုးျပသြားတာပါ။ ဇာတ္ကားတစ္လံုးကို ၾကည့္လိုက္ရင္လည္း ပါ၀င္တဲ့ အဓိကဇာတ္ေဆာင္ေတြ အားလံုးကို အမွတ္တမဲဲ့ဆိုရင္ေတာ့ လိင္စိတ္ေသာင္းက်န္းေသာ လူေတြလို႔ ထင္မိၾကမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔အားလံုးဟာ က်ေနာ္တို႔အားလံုးကို ကိုယ္စားျပဳပါတယ္။ သူတို႔အားလံုးဟာ လူသားေတြ အေၾကာင္းကို သရုပ္ေဆာင္ျပသြားတာပါ။ ဒီကားထဲမွာ အဆိုးဆံုးျဖစ္တဲ့ တိုက္ဂါးဇာတ္ေကာင္ေတာင္ သူနဲ႔ ခ်စ္ၾကိဳက္ဖူုးတဲ့ ေကာင္မေလးနဲ႔ အထင္မွားသြားလု႔ိ ယုတ္ညံ့ၾကမ္းတမ္းတဲ့သူ ျဖစ္သြားတာပါ။ ဒါေပမယ့္ သူဟာ အစကတည္းက သူ႔အကို မိန္းမကို ျပန္ၾကိဳက္တဲ့ လူယုတ္မာ တစ္ေယာက္လို႔လည္း ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒါေတြအားလံုးဟာ လူသားေတြထဲမွာ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ ၾကမ္းတမ္းယုတ္မာေသာ စိတ္ေတြအေၾကာင္းကို အေသးစိတ္ က်ေနာ္တို႔ ေၾကာက္လန္႔သြားေစတဲ့အထိ ခ်ယ္မႈန္းျပသသြားခဲ့တာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ဘာေၾကာင့္ ေၾကာက္လန္႔သြားရသလဲ ဆိုတာလည္း ရွင္းပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ဟာလည္း အေသြးေတြ အသားေတြနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ လူသားစစ္စစ္ေတြ ျဖစ္ေနတာကိုး။
ေနာက္ဆံုးအေနနွင့္ ေျပာရရင္ေတာ့ အထက္မွာ က်ေနာ္ ေတာက္ေလ်ာက္ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ဒီကားေလးက က်ေနာ့္တို႔ကို တစ္ခ်ိန္လံုး ေမးခြန္းေတြနဲ႔ ပစ္ေပါက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေျဖေပးမသြားခဲ့ပါဘူးလို႔ ေတာ့ ေျပာလို႔မရပါဘူး။ သူဟာ ေမးခြန္းေတြေမးျပီးပဲ အေျဖေပးသြားခဲ့ပါတယ္။ ေလာကမွာ ေၾကာက္စရာအေကာင္းဆံုး စိတ္ျဖစ္တဲ့ လိင္စိတ္ကို ဘယ္လို ဘယ္နည္း ခ်ဳပ္ကိုင္သြားရမယ္ဆိုတာကို တိုက္ရိုက္အေျဖမေပးဘဲ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ပဲ အေျဖေပးသြားခဲ့တာပါ။ က်ေနာ္တို႔ လူအဖြဲ႔အစည္းမွာ ယဥ္ေက်းေသာ လူုမႈအသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ က်င့္၀တ္ေတြ၊ သိကၡာေတြ ၊လူ႔စည္းကမ္းေတြ ရွိပါတယ္။ အဲဒီ လူ႔က်င့္၀တ္ လူ႔စည္းကမ္းေတြကိုယ္တိုင္ကိုလည္း လူေတြကပဲ တီထြင္ထား၊ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အတြက္ ယိုေပါက္ေတြ၊ မလြယ္ေပါက္ေတြ၊ အျမီးအေမာက္ မတည့္တာေတြေတာ့ ရွိနိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာေတြပဲ ရွိေနရွိေန က်ေနာ္တို႔ လူသားေတြဟာ လူ႔က်င့္၀တ္ေတြကိုေတာ့ လိုက္နာရမွာပါ။ ဘာေတြ ေပးဆပ္ရသည္ျဖစ္ေစ ခံစားခ်က္ေတြ ႏွလံုးသားေတြ ဘယ္မွ်ေသဆံုး ကုန္က်ရသည္ျဖစ္ေစ က်ေနာ္တို႔ လိုက္နာရမွာပါ။ အမွားလား အမွန္လား မခြဲျခားနိုင္တဲ့ လူမႈျပသနာေတြကို က်ေနာ္တို႔ လိုက္လံေျဖရွင္းေနရင္ ျပီးမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အဲေတာ့ လူသားအားလံုးက လက္ခံထားရတဲ့ လူ႕က်င့္၀တ္ေတြကို အျပည့္အ၀ လိုက္နာရံုကလြဲလို႔ တျခားနည္း မရွိပါဘူး။ အဲဒီလို လူ႔က်င့္၀တ္ေတြ၊ လူ႔စည္းကမ္းေတြ လိုက္နာရလို႔ နာက်င္ရမယ့္ ခံစားမႈေတြထက္စာရင္ က်င့္၀တ္ေတြ မလိုက္နာလို႔ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အက်ိဳးဆက္ေတြက မေတြးရဲစရာပါပဲ။ လူ႔က်င့္၀တ္ေတြသာ မရွိဘူးဆိုရင္ လူ႔ေလာကၾကီးဟာ တကယ့္ကို တိရိစာၦန္ေတြနဲ႔ မျခား တကယ့္ကို ကေျပာင္းကျပန္ ယုတ္ညံ့ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ေနရာၾကီးသာ ျဖစ္လာေတာ့မွာေပါ့။ လူက်င့္၀တ္ေတြကသာ လွ်င္ လူ႔ေလာကၾကီးကို စည္းနဲ႔ ကမ္းနဲ႔ ျဖစ္ေအာင္ေမာင္းႏွင္သြားတာပါ။
အဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔ တေတြဟာ ဆရာ၀န္ကလည္း ဆရာ၀န္က်င့္၀တ္၊ ေက်ာင္းဆရာကလည္း ေက်ာင္းဆရာ က်င့္၀တ္၊ စစ္သားကလည္း စစ္သားက်င့္၀တ္

1 comment: