ရွိန္ဝါ

ကၽြန္ေတာ္ ဒီ blog ေလးကို ေထာင္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ -----
ရွင္းပါတယ္။ က်ေနာ့္စာေတြ လူမ်ားမ်ားဖတ္ေစခ်င္လို႔။ တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းထားခ်င္လို႔။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ မဂၢဇင္းေတြကို စာမူမပို႔ခ်င္လို႔။

Sunday, February 3, 2013

ပညာေရး ႏွင့္ ဘ၀ရဲ႕ အႏွစ္သာရ”

                        ကမာၻတစ္၀ွမ္းလံုးကို ခရီးႏွင္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာင္ အိႏိၵယမွာျဖစ္ေစ၊ အေမရိကမွာျဖစ္ေစ၊ ဥေရာပမွာျဖစ္ေစ၊ ၾသစေတးလ်မွာျဖစ္ေစ ကမာၻေပၚကမည္သည့္ ေနရာမွာမဆို လူသဘာ၀ေတြဟာ အံအားသင့္စရာ ေကာင္းေလာက္တဲ့ အတိုင္းအတာအထိ တူညီေနတယ္ ဆိုတာ သင္ သတိျပဳမိပါလိမ့္မယ္။ ဒီအခ်က္ဟာ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ေကာလိပ္ေတြ ၊ တကၠသိုလ္ေတြမွာ ပိုျပီးမွန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးဟာ ပံုစံခြက္တစ္ခု တည္း ကပဲ ထြက္လာသလိုမ်ိဳး တူညီေနၾကပါတယ္။ စိတ္ခ်လံုျခံဳမႈေတြကို ရွာေဖြဖို႔၊ အေရးပါ အရာေရာက္တဲ့ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္စရာနည္းနည္းနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ အခ်ိန္ေတြကို ရရွိဖို႔ စတဲ့အရာေတြကိုပဲ အဓိကစိတ္၀င္စားတဲ့ လူသားပံုစံတစ္ခုျဖစ္ေနတာပါပဲ။
                        သမားရိုးက် ပညာေရးဟာ လြတ္လပ္စြာ ေတြးေခၚျခင္းကို အလြန္အမင္း ဟန္႔တားေစပါတယ္။ ပံုစံတက်ျဖစ္မႈဆိုတာ သူလိုကိုယ္လိုသာမင္ေညာင္ည အေျခအေနတစ္ခုကိုပဲ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ေအာင္ျမင္မႈကိုပဲ ကိုးကြယ္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး အမ်ားစုနဲ႔ မတူထူးျခားဖို႔၊ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ ရိုက္ခတ္မႈဒဏ္ကို ခံနိုင္ရည္ရွိဖို႔ ဆိုတာ မလြယ္ကူလွသလို စြန္႔စားလည္းစြန္႔စားရတဲ့အရာပါ။ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ တြန္းအား ဆိုတာဟာ ရုပ္၀တၳဳ နယ္ပယ္မွာပဲျဖစ္ပေစ၊ မည္ကာမတၱ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ပတ္၀န္းက်င္တစ္ခုမွာပဲျဖစ္ေစ ဆုလာဘ္ေတြရဖို႔ကိုသာ အားထုတ္ ၾကိဳးပမ္းေနၾကတာပါ။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လံုျခံမႈတစ္ခုကိုပဲျဖစ္ေစ ၊အျပင္ပန္းလံုျခံဳမႈတစ္ခုကိုပဲ ျဖစ္ေစ ရွာေဖြေနတာပါ။ အဲဒီျဖစ္စဥ္တစ္ခုလံုးဟာ မေက်မနပ္ျဖစ္မႈကိုေတာ့ ေလ်ာ့က်ေစေပမယ့္ အလိုအေလ်ာက္ ထိုးထြင္းသိျမင္မႈကိုေတာ့ အဆံုးသတ္ပစ္ပါတယ္။ အေၾကာက္တရားေတြ ကိုသာ ေမြးဖြားေပးျပီး အဲဒီ အေၾကာက္တရားေတြကပဲ အသိပညာ နဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ ဘ၀ကိုနားလည္ျခင္းကိုပါ ပိတ္ဆို႔ပစ္ပါေတာ့တယ္။  ဒီလိုနဲ႔ အသက္အရြယ္ၾကီးရင့္လာတာနဲ႔ အမွ် စိတ္ႏွလံုး ညိွဳးခ်ဳံးျခင္းေတြသာ ေနရာယူလာပါေတာ့တယ္။
                        သက္သာရာရမႈကို ရွာေဖြတဲ့ေနရာမွာလဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ ပဋိပကၡေတြ နည္းနိုင္သမွ် နည္းပါးတဲ့ ဘ၀ရဲ႕ ဆိတ္ျငိမ္ေထာင့္ခ်ိဳးေလးတစ္ခုကိုသာ ရွာေဖြၾကတာပါ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ အဲဒီအ၀န္းအ၀ိုင္းေလး အျပင္ကိုေျခလွမ္းၾကည့္ဖို႔ကိုေတာင္ ေၾကာက္ရြံ႕ ေနတတ္ၾကပါတယ္။  အဲဒီ လို ဘ၀အေပၚေၾကာက္စိတ္၊ ရုန္းကန္ၾကိဳးစားရမွာကို ေၾကာက္တဲ့စိတ္၊ အေတြ႔အၾကံဳသစ္ေတြ ေတြ႔ၾကံဳရမွာ ေၾကာက္တဲ့စိတ္ ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြရဲ႕ စြန္႔စားလိုတဲ့ စိတ္၀ိညာဥ္ကို သတ္ပစ္တာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေလ်ာက္လံုး ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခံလာရတဲ့ ပညာေရးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ပတ္၀န္းက်င္က လူေတြနဲ႔ မတူကြဲျပားမွာကို မ၀ံ့ရဲတဲ့စိတ္၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ စနစ္တက် တည္ေဆာက္ထားတဲ့ ပံုစံေတြ၊ လြဲမွားစြာ ရိုေသေနတဲ့ အမိန္႔အာဏာေတြ၊ ထံုးတမ္းစဥ္လာေတြ နဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနရမွာကို မ၀ံ့ရဲတဲ့စိတ္ေတြကိုသာ ျဖစ္ေစပါတယ္။
                        ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ႔ လက္ယာလဲ မယိမ္း၊ လက္၀ဲလဲမယိမ္းဘဲ အရွိကို အရွိအတိုင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ လူသားေတြရဲ႕ ျပသနာေတြကို စိတ္ပါ၀င္စားစြာ ရႈျမင္ၾကည့္ခ်င္တဲ့သူ အနည္းအက်ဥ္းေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ားစုရင္ထဲမွာကေတာ့  မေက်နပ္၊ မႏွစ္သိမ့္နိုင္တဲ့ စိတ္မ်ိဳးလံုး၀မရွိသလို ေဖာက္ထြက္ ေတာ္လွန္ခ်င္တဲ့ စိတ္လဲ ေပ်ာက္ကြယ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈကိုသာ မသိနားမလည္စြာ လည္ဆင္းခံေနဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ရွိေနနိုင္တဲ့ ေဖာက္ထြက္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေလး လဲက်ေသဆံုးသြားမွာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ တာ၀န္ေတြ၊ ၀တၱရားေတြကပဲ အဲဒီ စိတ္ေလးကို အဆံုးသတ္ပစ္လိုက္မွာပါ။
                        ေတာ္လွန္ေဖာက္ထြက္တယ္ ဆိုတာလဲ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။တည္ရွိျပီးသား အစီအစဥ္က်နမႈ ေတြကို သိျမင္နားလည္မႈ မပါဘဲ တန္ျပန္ျခင္း တစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ျပင္းထန္ၾကမ္းတမ္းစြာ ေတာ္လွန္ျခင္း နွင့္ နက္ရိႈင္းတဲ့ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အသိဥာဏ္ ေတာ္လွန္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။  တည္ေဆာက္ျပီးသား အမ်ားလက္ခံထားတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြကို ေတာ္လွန္တဲ့ လူအမ်ားစုဟာ အသစ္အသစ္ေသာ အမ်ားလက္ခံတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြ၊  ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္မႈေတြ၊ ပိတ္ဆို႔ခံထားရတဲ့ ကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္စြာ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြ ထဲကိုပဲ ျပန္လည္ေရာက္ရွိသြားတတ္ပါတယ္။ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၊ အေတြးအေခၚ တစ္ခုကေန ေဖာက္ထြက္ခဲ့ေပမယ့္ အျခား အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၊ အျခား အေတြးအေခၚ တစ္ခုကို ျပန္လည္ဆုပ္ကိုင္မိသြားတတ္ရင္းနဲ႔ပဲ၊ ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ျပီး ျပန္လည္ေတာ္လွန္ရမယ့္ အေတြးအေခၚ ပံုစံတစ္ခု ထဲကိုသာ ျပန္လည္ က်ေရာက္သြားတာပါပဲ။ တန္ျပန္ျခင္း ဆိုတာ ဆန္႔က်င္မႈေတြ ကိုသာ ေမြးဖြားေပးတာပါ။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ဆိုတာလဲ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ထပ္လိုေနတာပါပဲ။
                         တန္ျပန္မႈ မဟုတ္တဲ့ အသိဥာဏ္ဆိုင္ရာ ေတာ္လွန္ျခင္း ဆိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ အေတြး အေခၚ ၊ကိုယ္ပိုင္ခံစားခ်က္ေတြကို သိျမင္မႈကေနတဆင့္  ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္နဲ႔ ယွဥ္တြဲလာတာပါ။ အဲဒါဟာ ဘာလဲဆိုေတာ့ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ႔ အေတြ႔အၾကံဳေတြ ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရင္ဆိုင္ရတိုင္း မယိမ္းမယိုင္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အသိဥာဏ္ေတြကို အားျပည့္အင္ျပည့္ နိုးထေနေအာင္ ၾကိဳးစားထားဖို႔ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အသိဥာဏ္ အားအင္ျပည့္စြာ နိုးထျခင္းဆိုတာ အလိုအေလ်ာက္ ထိုးထြင္းသိျမင္မႈပါပဲ။ ဒါကပဲ ဘ၀ရဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာ စစ္မွန္တဲ့ လမ္းျပပါပဲ။
                        ကဲ… ဟုတ္ျပီ။ ဘ၀ရဲ႕ အႏွစ္သာရဆိုတာ ဘာလဲ။ ငါတို႔ဟာ ဘာအတြက္ အသက္ရွင္ ေနၾကတာလဲ။ ဘာအတြက္ ၾကိဳးစားရုန္းကန္ေနၾကရတာလဲ။ ငါတို႔ပညာသင္ၾကားတယ္ဆိုတာ ဘြဲ႔ထူးဂုဏ္ထူးေတြ ရဖို႔၊ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းရဖို႔၊ ပိုျပီးျပည့္စံုဖို႔၊ ၾသဇာအာဏာ ၾကီးမားဖို႔ေတြေလာက္ကိုပဲ ရည္ရြယ္တာ ဆိုရင္ေတာ့ ငါတို႔ရဲ႕ ဘ၀ေတြဟာ က်ဥ္းေျမာင္းျပီး အႏွစ္သာရ ကင္းမဲ့ေနမွာေပါ့။ ေနာက္ျပီး ပညာသင္ၾကားတယ္ ဆိုတာ သိပၸံပညာရွင္ၾကီးျဖစ္ဖို႔၊ စာအုပ္ေတြနဲ႔ပဲ ေပါင္းသင္းေနထိုင္တတ္တဲ့ ပညာတတ္ၾကီးေတြ ျဖစ္ဖို႔၊ သုတေတြကိုပဲ အရူးအမူး စြဲလမ္းေနတဲ့ ကၽြမ္းက်င္သူၾကီးေတြ ျဖစ္ဖို႔ေလာက္ပဲ ျဖစ္ေနရင္လဲ ငါတို႔ဟာ ကမာၻၾကီးရဲ႕ စိတ္ပ်က္စရာေတြ၊ အပ်က္အစီးေတြကိုသာ ျဖန္႔ေ၀ေပးဖို႔ ျဖစ္ေနေတာ့မွာေပါ့။
                        ဘ၀မွာ ပိုျပီးျမင့္မားတဲ့၊ ပိုျပီးက်ယ္ျပန္႔တဲ့ အႏွစ္သာရ ရွိေနေပမယ့္လည္း ငါတို႔က အဲဒီအရာကို မရွာေဖြဘူးဆိုရင္ ငါတုိ႔ရဲ႕ ပညာေတြဟာ ဘယ္မွာ တန္ဖိုးရွိပါေတာ့မလဲ။ ငါတို႔ဟာ အဆင့္ျမင့္ပညာေတြ တတ္ေျမာက္ေကာင္း တတ္ေျမာက္နိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နက္နက္နဲနဲ မေတြးေခၚ၊ နက္နက္ရႈိင္းရိႈင္း မခံစားဘူးဆိုရင္ ငါတို႔ရဲ႕ ဘ၀ေတြဟာ မျပည့္မစံုၾကီးနဲ႔ အေၾကာက္တရားေတြနဲ႔သာ နပန္းလံုးျပီး လံုးပါးပါးေတာ့မွာေပါ့။ ပညာေရးဟာ ဘ၀နဲ႔ပတ္သတ္လို႔ သဟဇာတျဖစ္တဲ့ အျမင္မ်ိဳးမရွိေနသမွ် ကာလပတ္လံုး အႏွစ္သာရ ရွားပါးေနေတာ့မွာေပါ့။
                        ငါတို႔ရဲ႕ လက္ရွိယဥ္ေက်းတဲ့ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာေတာ့ ဘ၀ကို အခန္းကဏၰအမ်ိဳးမ်ိဳး ခြဲျခားလြန္းၾက တဲ့အတြက္ ပညာေရးအတြက္က်ေတာ့ အဓိပၸါယ္ ရွားပါးသြားေတာ့တာေပါ့။ သီးသန္႔နည္းလမ္းတစ္ခုနွင့္ ျဖစ္ေစ၊ အသက္ေမြး၀မ္း ေက်ာင္းတစ္ခုနွင့္ျဖစ္ေစ ပညာသင္ယူတာက လြဲရင္ေပါ့။ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ျမင့္မားတဲ့ အသိဥာဏ္နိုုးထျခင္း ေတြကို ျဖစ္ေစရမယ့္အစား ပညာေရးဟာ သူတို႔ကို ပံုစံခြက္တစ္ခုထဲ ေရာက္သြားေအာင္သာ ျပဳလုပ္ေနပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အလံုးစံုသိျမင္နားလည္လာျခင္း ကိုလည္းပဲ ဟန္႔တား ေနပါေတာ့တယ္။ သူတို႔ရဲ႕  ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အမ်ိဳးအစားေတြ ခြဲျခားခံထားရတဲ့ အဆင့္အသီးသီးမွာေတာင္ ဘ၀ျဖစ္တည္မႈျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းဖို႔ ၾကိဳးပမ္းရမယ္ ဆိုကတည္းကိုက သိျမင္နားလည္ျခင္း လံုး၀ဥႆံုကင္းမဲ့ေနတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာပါပဲ။
                        တစ္ဦးခ်င္းစီဟာ ေခါင္းစဥ္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ထြင္းထုခံထားရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ မတူကြဲျပားမႈေတြကိုပဲ အာရံုစိုက္ဖို႔၊ တိက်တဲ့ ပံုစံတစ္ခုရဲ႕ ဖြံျဖိဳးတိုးတက္မႈကိုပဲ တြန္းအားေပးရမယ္ ဆိုတာေတြကေတာ့ မ်ားစြာေသာ ရႈပ္ေထြးမႈေတြ၊ ပဋိပကၡေတြကိုသာ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ပညာေရးဆိုတာ အဲဒီေခါင္းစဥ္ကြဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေပါင္းစည္းေပးရမွာပါ။ အဲဒီလို လိုက္ေလ်ာညီေထြစြာ ေပါင္းစည္းျခင္း မရွိရင္ ဘ၀ဆိုတာ ပဋိပကၡေတြ၊ ပူေဆြးေသာကေတြနဲ႔သာ သံသရာလည္ ေနေတာ့မွာေပါ့။ ျငင္းခံုေခ်ပဖို႔ကိုသာ အျမဲတမ္းၾကိဳးစားစိတ္ကူးေနမယ္ဆိုရင္ ဥပေဒပညာရွင္ေတြ ျဖစ္ရတာ ဘာတန္ဖိုး ရွိေတာ့မွာလဲ။ ငါတို႔ဘယ္အရာကိုမွ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသိေသးဘူးဆိုရင္ အသိပညာဆိုတာ ဘာတန္ဖိုးရွိေတာ့မလဲ။ ငါတို႔ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ဖ်က္ဆီ္းဖို႔သာ ၾကံစည္ေနမယ္ဆိုရင္ နည္းပညာေတြ၊ စက္မႈပညာေတြရဲ႕ စြမ္းပကားဟာ ဘယ္မွာမ်ား အနွစ္သာရ ရွိပါေတာ့မလဲ။ အထိကရုဏ္းေတြ၊ ဒုကၡေတြသာ ပင္လယ္ေ၀ေနမယ္ဆိုရင္ ငါတို႔ ဘာေၾကာင့္ အသက္ရွင္ ေနေတာ့မွာလဲ။ ငါတို႔မွာ ေငြေၾကးမျပည့္စံုရင္၊ ေငြေၾကးမရွာနိုင္ရင္၊ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ မရရွိဘူးဆိုရင္၊ စနစ္တက်စုစည္းထားတဲ့ ဘာသာတရားေတြ မရွိဘူးဆိုရင္ ငါတို႔ဟာ ပဋိပကၡသံသရာၾကီးထဲမွာသာ လည္ေနေတာ့ တာပါပဲ။
                        ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုတာ သီးျခားျဖစ္တည္မႈကိုဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကိုလည္း ငါတို႔ ခြဲျခား နားလည္ ထားရမယ္။ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆိုတာ မေတာ္တဆမႈတစ္ခုပဲ။ ဆိုလိုတာက ငါတို႔ေမြးဖြားလာၾကတဲ့ အေျခအေနေတြ၊ အရြယ္ေရာက္လာၾကရတဲ့ ေနထိုင္ရာ ပတ္၀န္းက်င္ေတြ၊ အမ်ိဳးသားေရးေတြ၊ အယူသည္းမႈေတြ၊ အဆင့္အတန္း ခြဲျခားျခင္းေတြ၊ အာဃာတေတြ ဆိုတာ မေတာ္တဆ ငါတို႔ကိုယ္တိိုင္ မေရြးခ်ယ္ဘဲ ျဖစ္လာရတာေတြပါ။ တကယ္တမ္း မွာေတာ့ အဲဒီလို မေတာ္တဆ ျဖစ္လာရတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေရးဆိုတာ တစ္ခဏပဲ ရွည္ၾကာတာပါ။ ဒါေပမယ့္လဲ ယေန႔ေခတ္ ပညာေရးစနစ္ဟာ အဲဒီလို  တဒဂၤသာျဖစ္တဲ့၊ မေတာ္တဆသာျဖစ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေရးေတြ အေပၚမွာသာ အေျခခံထားတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အေတြးအေခၚ လြဲမွားျခင္းေတြ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပဲ ကာကြယ္ခ်င္တဲ့ အေၾကာက္တရားေတြကိုပဲ ေခါင္းထဲ ရိုက္သြင္းျခင္းကိုသာ ျဖစ္ေစေတာ့တာေပါ့။
                        ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးကို ကိုယ္က်ိဳးရွာတဲ့ေနရာမွာ ဘယ္သူေသေသ ငေတမာရင္ျပီးေရာ ထံုး ျဖစ္လာ ေအာင္ ပညာေရးနွင့္ ပတ္၀န္းက်င္က သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးလိုက္တာပါ။ ဒီလိုစိတ္ေတြကို စကားလံုးလွလွေလးေတြနဲ႔ ဖံုးကြယ္ ထားတတ္ၾကေပမယ့္လည္း တကယ့္တကယ္မွာေတာ့ ကိုယ္က်ိဳးရွာ အျမတ္ထုတ္မႈ နွင့္ ေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ေၾကာက္ရြံ႕မႈေတြ ေပၚမွာသာ အေျခခံတဲ့ ပညာေရးစနစ္တစ္ခု အတြင္းမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အသက္ေမြးဖို႔ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သင္ၾကားျခင္းခံလိုက္ရတာပါ။ ဒီလို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ေတာ့ ကမာၻၾကီးကို ေရာ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ကိုေရာ ေသခ်ာေပါက္ စိတ္အပ်က္ၾကီးပ်က္၊ စိတ္အရႈပ္ၾကီးရႈပ္ေစပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီလို ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္းဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္ေတြထဲမွာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အတားအဆီးေတြကို ဖန္တီးေပးျပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကို အက်ဥ္းခ်ကာ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ ကင္းကြာေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးလို႔ပါပဲ။
                        ပညာေရးဆိုတာ စိတ္ကိုေလ႔က်င့္ေပးရံုတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ေလ့က်င့္ေပးျခင္းဟာ ကၽြမ္းက်င္မႈကိုေတာ့ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည့္စုံျခင္းကိုေတာ့ ေဆာင္က်ဥ္းမေပးနိုင္ပါဘူး။ ေလ့က်င့္ရံုပဲ ေလ့က်င့္ခံထားရတဲ့ စိတ္ဆိုတာ အတိတ္ကာလရဲ႕ အဆက္အစပ္ပါပဲ။ ဒီလိုစိတ္မ်ိဳးဟာ အသစ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ ရွာေဖြေတြ႔ရွိနိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ ပညာေရးကို ရွာေဖြခ်င္တယ္ဆိုရင္ အသက္ရွင္ေနထုိုင္ျခင္းရဲ႕ အႏွစ္သာရတစ္ခုလံုးကို စူးစမ္းေလ့လာေနရမွာပါ။
                        ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ားစုအတြက္ကေတာ့ ဘ၀ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ဆိုတာ လံုး၀ဥႆံုၾကီး အဓိက အေရးပါမႈ မဟုတ္ပါဘူး။ ျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ပညာေရးကလဲ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ အသိပညာေတြေလာက္မွာပဲ ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ လုပ္ေပးျပီး ဒုတိယတန္းစား တန္ဖိုးေတြေပၚကိုသာ အေလးအနက္ထားေနတာပါ။ ဗဟုသုတေတြ၊ ကၽြမ္းက်င္မႈေတြ ဆိုတာ လိုအပ္ေသာ္လည္းပဲ အဲဒီအရာေတြေပၚမွာပဲ အဓိကအာရံုစိုက္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ပဋိပကၡေတြ၊ အရႈပ္အေထြးေတြကိုသာ ျဖစ္လာေစေတာ့မွာပါ။
                        အနိႈင္းအဆမဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ ကၽြမ္းက်င္မႈဆိုတာ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါဟာ ရည္မွန္းခ်က္ ျပည့္၀ျခင္းဆိုတာ ထက္ေတာ့ အမ်ားၾကီးပိုပါတယ္။ ဘ၀ကို ညီညြတ္မွ်တစြာ နားလည္ျခင္းကို ေဆာင္က်ဥ္းေပးနိုင္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာသာ မရွိဘူးဆိုရင္ ကၽြမ္းက်င္မႈဆိုတာ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈကိုသာ ေမြးဖြားေပးပါ တယ္။ ဘ၀တစ္၀ွမ္းလံုး အမွန္တကယ္ျဖစ္ေနတာကေရာ အဲဒါပဲ မဟုတ္ဘူးလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လက္ရွိ္ပညာေရးဟာ သူ႕ရဲ႕အဓိကရည္မွန္းခ်က္ကိုက ကၽြမ္းက်င္မႈကိုသာ ဖြံျဖိဳးေစဖို႔ရည္ရြယ္ထားေတာ့ ယႏၱရားဆန္ေအာင္လုပ္ရင္းနဲ႔ စစ္ပြဲေတြကိုသာ အရွိန္ျမွင့္ေပးပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ရက္စက္တဲ့ ျပိဳင္ဆိုင္မႈေတြနဲ႔ အခ်င္းခ်င္း ဖ်က္ဆီးျခင္းဆိုတဲ့ ယႏၱရားၾကီးွမွာသာ ပိတ္မိေနေတာ့တာေပါ့။ ပညာေရးဆိုတာ စစ္ပြဲေတြကိုပဲ ဦးတည္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ငါတို႔ပညာသင္တာဟာ ဖ်က္ဆီးဖို႔ ဒါမွမဟုတ္ အဖ်က္ဆီးခံရဖို႔ပဲ ျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ့။ ဒါဟာ အလံုးစံု ဆံုးရံႈးျခင္းပဲ ျဖစ္သြားေတာ့တာ မဟုတ္လား။
                        မွန္ကန္ေသာ ပညာေရးကို ေဆာင္က်ဥ္းမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ဘ၀ရဲ႕အဓိပၸါယ္တစ္ခုလံုးကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္သေဘာေပါက္ေနရပါမယ္။ အဲဒီအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေတြးေတာဆင္ျခင္မႈလဲ ျပဳနိုင္ရပါတယ္။ အဆက္မျပတ္မဟုတ္ဘဲ မွန္မွန္ကန္ကန္နဲ႔ အရွိအတိုင္းသာ ေတြးေခၚနိုင္ရပါမယ္။ မရပ္မနား ေတြးေတာေနသူဟာ အေတြးအေခၚမရွိတဲ့သူ ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီလိုသာ မရပ္မနား ေတြးေတာေနမယ္ဆိုရင္ ပံုစံခြက္တစ္ခုကို သူကိုယ္တိုင္ဖန္တီးမိျပီး အဲဒီက်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ ပံုစံခြက္ထဲမွာသာ သူ ထပ္ခါတလဲလဲ ေတြးေတာ ေျပာဆိုေနတတ္လို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ရွင္သန္ျဖစ္တည္မႈကို စိတ္ကူးယဥ္ဆန္ဆန္ ဒါမွမဟုတ္ရင္ သီအိုရီက်က် စဥ္းစားရံုနဲ႔ နားမလည္နိုင္ပါဘူး။ ဘ၀ကို နားလည္ဖို႔ဆိုရင္ အရင္ဆံုး ကိုယ့္ကိုယ္ကို နားလည္ရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို နားလည္ျခင္းဟာ ပညာေရးရဲ႕ အစဆိုလည္း ဟုတ္သလို ပန္းတိုင္ဆိုလဲ ဟုတ္ပါတယ္။
                        ပညာေရးဆိုတာ ဗဟုသုတရရွိျခင္း၊ စုေဆာင္းျခင္း၊ အခ်က္အလက္မ်ားကို ဆက္စပ္ျခင္း မွ်သာ မကပါ ဘူး။ ပညာေရးဆိုတာ ဘ၀ရဲ႕ ျပီးျပည့္စံုတဲ့ အႏွစ္သာရ ကို ျမင္ဖို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္လို႔ အႏွစ္သာရတစ္ခုလံုးကို အစိုးရေတြ၊ ဘာသာေရးအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ အာဏာရပါတီေတြက အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္ဆိုတဲ့ အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုေလးေနပဲ ခ်ဥ္းကပ္လို႔ မရနိုင္ပါဘူး။
                        ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ဟာ ညီညြတ္စြာ ေပါင္းစည္းထားေသာ၊ အသိဥာဏ္ရွိေသာ လူသားေတြကို ဖန္တီးေပးဖို႔ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ အသိဥာဏ္မရွိဘဲနဲ႔ေတာင္ ဘြဲ႔ေတြ၊ ဒီဂရီေတြ ယူနိုင္ပါတယ္။ သမား ရိုးက် ကၽြမ္းက်င္မႈေတြကိုလဲ ရနိုင္ပါတယ္။ အသိဥာဏ္ဆိုတာ အခ်က္အလက္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ စာအုပ္ေတြထဲကေနလဲ မလာနိုင္သလို၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပဲ ကာကြယ္တဲ့  ပါးနပ္စြာ အလိုအေလ်ာက္တံု႔ျပန္မႈေတြ နွင့္ အတင္းအက်ပ္ ျခိမ္းေျခာက္ ဖိအားေပးျခင္း ေတြလဲ မပါ၀င္ပါဘူး။ ဘြဲ႔ရတစ္ေယာက္ထက္ ဘြဲ႔မရတဲ့သူကလဲ အသိဥာဏ္ပိုရွိနိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ အသိဥာဏ္ကို စမ္းသပ္စစ္ေဆးတဲ့ စာေမးပြဲေတြ၊  ဘြဲ႔ဒီဂရီေတြ အမ်ားၾကီးလုပ္လာရင္းနဲ႔ပဲ အေရးၾကီးတဲ့ လူမႈကိစၥေတြကို ေရွာင္လႊဲတဲ့ ေကာက္က်စ္ေသာစိတ္ေတြ ၾကီးထြားလာၾကေတာ့တာပါပဲ။ အသိဥာဏ္ဆိုတာ မသိမျဖစ္ အေရးပါတဲ့အရာေတြကို သိျမင္နားလည္နိုင္တဲ့ စြမ္းရည္ပါပဲ။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပဲျဖစ္ေစ၊ အမ်ားကိုပဲျဖစ္ေစ အဲဒီစြမ္းရည္ နိုးထလာေအာင္ လုပ္ေပးရင္ အဲဒါ ပညာေရးပါပဲ။
                        ပညာေရးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေရရွည္တည္တံ့တဲ့ တန္ဖိုးေတြကို ညႊန္ျပေပးသင့္ပါတယ္။ ဒါမွသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေဖာ္ျမဴလာေတြ၊ ေဆာင္ပုဒ္ေတြကိုပဲ မွီခိုေနတဲ့ အေနအထားမ်ိဳး မရွိေတာ့မွာေပါ့။ ပညာေရးဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အမ်ိဳးသားေရး အတားအဆီးေတြ၊ လူမႈေရး အတားအဆီးေတြကို အေလးအနက္ထားမေနဘဲ ေခ်ဖ်က္ပစ္ဖို႔ကိုလဲ ကူညီသင့္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အဲဒီအရာေတြဟာ လူနဲ႔ လူၾကား အမုန္းတရားေတြကိုသာ ေမြးဖြားေပးေစတာ ျဖစ္လို႔ပါ။ ကံဆိုးစြာနဲ႔ပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လက္ရွိပညာေရးစနစ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဦးက်ိဳးေအာင္၊ သာမင္ေညာင္ညပဲျဖစ္ေအာင္ ၊ အေတြးအေခၚ လံုး၀ကင္းမဲ့ေအာင္ လုပ္ေနတာပါပဲ။ အခုစနစ္ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အသိဥာဏ္ဆိုင္ရာ နိုးထေစေသာ္လည္း အတြင္းက်က်ေျပာရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို  ပ်င္းရိထံုထိုင္းစြာ၊ ဖန္တီးမႈ ကင္းမဲ့စြာ နဲ႔ မျပည့္မစံု ခ်န္ထားခဲ့တာပါ။
                        ဘ၀အေပၚ ညီညြတ္မွ်တဲ့ အျမင္မ်ိဳးမရွိဘူးဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕၊ အားလံုးရဲ႕ ျပႆနာေတြဟာ ပိုမိုနက္ရိႈင္း၊ ပိုမိုၾကီးထြားလာမွာပါ။ ပညာေရးရဲ႕ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္ဟာ ဘြဲ႔ရပညာတတ္ေတြ၊ အတတ္ပညာရွင္ေတြ နွင့္ အလုပ္မရမကရွာေဖြေနသူေတြကိုသာ ေမြးထုတ္ေပးဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း ညီညြတ္တဲ့ ၊ အေၾကာက္တရားကေန ကင္းလြတ္တဲ့ အမ်ိဳးသားေတြ၊ အမ်ိဳးသမီးေတြၾကားမွာေတာ့ ေရရွည္တည္ျမဲတဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ ဆိုတာ ရွိနိုင္ပါတယ္။
                        ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို နားလည္ျပီဆိုရင္ အေၾကာက္တရားလည္း လြင့္ေပ်ာက္ျပီေပါ့။ လူတစ္ဦး ဟာ သူ႔ဘ၀ကို အခ်ိန္တိုင္းမွာ ခ်ဳပ္ကိုင္ေနရမယ္ဆိုရင္၊  သူဟာ စိတ္ပ်က္စရာေတြ၊ အေရးေပၚလိုအပ္ခ်က္ေတြ၊ ရွႈပ္ေထြးမႈ ေတြကို ရင္ဆိုင္ရမယ္ဆိုရင္ အလြန္ကို အလိုက္သင့္ ေပ်ာ့ေျပာင္းရမယ္။ သီအိုရီေတြ၊ အေတြးအေခၚပံုစံခြက္ေတြကေနလဲ ကင္းလြတ္ေနကို ေနရပါမယ္။
                        ပညာေရးဟာ  တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေအာင္၊ သဟဇာတ မျဖစ္ ေအာင္ လည္း တြန္းအား မေပးသင့္ပါဘူး။ သမာသမတ္က်တဲ့ စူးစမ္းမႈေတြ၊ ကို္ယ့္ကိုယ္ကို သိျမင္မႈေတြ နဲ႔ အတူ ေပၚေပါက္လာတဲ့ စစ္မွန္ေသာ တန္ဖိုးေတြကို ရွာေဖြဖို႔ကိုသာ ကူညီေပးသင့္ပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအေခၚသာ မရိွဘူးဆိုရင္ ကိုယ္ပိုင္ခံစားခ်က္ေတြဟာ ၾကမ္းတမ္းတဲ့၊ ရည္မွန္းခ်က္ေတြေလးလံေနတဲ့ ပဋိပကၡေတြနဲ႔အတူ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အတင္းအက်ပ္ ခိုင္းေစျခင္းပဲ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ပညာေရးဆိုတာ ကို္ယ့္ခံစားခ်က္နဲ႔ ေပ်ာ္၀င္ေက်နပ္ ေနရံု မွ်တင္မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိျမင္မႈစြမ္းရည္ကိုလည္း နိုးထေပးသင့္ပါတယ္။
                        ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကို္ယ့္ကိုယ္ကို ဖ်က္ဆီးေနတဲ႔ ျဖစ္စဥ္ထဲမွာသာ အသက္ရွင္ေနမယ္ဆိုရင္ သင္ယူျခင္းရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးေတြ ဘာေတြျဖစ္ကုန္ေရာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ျပင္းထန္တဲ့စစ္ပြဲေတြကိုသာ တစ္ပြဲျပီး တစ္ပြဲျပီး အဆက္မျပတ္ ဆင္ႏႊဲေနတာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ကေလးေတြကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္တဲ့ေနရာမွာ တစ္စံုတစ္ခုဟာ အတိအက်ကို သိသိသာသာၾကီး လြဲေခ်ာ္ေနေတာ့တာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အမ်ားစုဟာ ဒါကို သိၾကတယ္လို႔ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအမွားၾကီးကို ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းရမယ္ ဆိုတာကိုေတာ့ မသိၾကပါဘူး။
                        ပညာေရးမွာပဲ ျဖစ္ေစ၊ နိုင္ငံေရးမွာပဲျဖစ္ပေစ စနစ္ေတြဟာ အံအားသင့္စရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေတာ့  လံုး၀ ရုတ္တရက္ၾကီး ေျပာင္းလဲ မသြားပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အေျခခံက်က် ေျပာင္းလဲျပီးမွသာ စနစ္ေတြက အသြင္ေျပာင္းသြားၾကတာပါ။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီကသာ အေရးၾကီးဆံုးပါ။ စနစ္ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီလို တစ္ဦးခ်င္းစီက ကိုယ့္ကိုယ္ကို အျပည့္အစံု နားမလည္ေသးသေရြ႕ လက္၀ဲပဲ ယိမ္းယိမ္း၊ လက္ယာပဲ ယိမ္းယိမ္း ဘယ္လိုစနစ္ကမွ ကမာၻၾကီးဆီကို တည္ျငိမ္မႈေတြ၊ ျငိမ္းခ်မ္းမႈေတြကို ေဆာင္က်ဥ္းေပးနိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

                                                                                                                        ရွိန္၀ါ (အဂၤလိပ္စာ)
( Krishnamurti ၏ Education and the Significance of Life ကို တိုက္ရိုက္ျပန္ဆိုပါသည္။)  

No comments:

Post a Comment