ရွိန္ဝါ

ကၽြန္ေတာ္ ဒီ blog ေလးကို ေထာင္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ -----
ရွင္းပါတယ္။ က်ေနာ့္စာေတြ လူမ်ားမ်ားဖတ္ေစခ်င္လို႔။ တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းထားခ်င္လို႔။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ မဂၢဇင္းေတြကို စာမူမပို႔ခ်င္လို႔။

Monday, February 11, 2013

“ကယ္ဗင္“




    ကယ္ဗင္္ သည္ သူ၏ ေက်ာင္းစာမ်ားကို ျငီးေငြ႔လာျပီျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေလ႔က်င့္ခန္းစာအုပ္ရွိ စာရြက္ အလြတ္တရြက္ေပၚတြင္ ေတာင္ေတာင္အီအီ ေလ်ာက္ဆြဲပါေတာ့သည္။ ပထမဆံုးအေနျဖင့္ စက္၀ိုင္းေလး တစ္၀ိုင္းဆြဲလိုက္ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ထိုစက္၀ိုင္းထဲတြင္ မ်က္လံုး၊ ႏွာေခါင္း ႏွင့္ ပါးစပ္ စသည္တုိ႔အတြက္္ စက္၀ိုင္းအေသးေလးမ်ား ဆြဲထည့္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုပံုေလးသည္ အလြန္မျပည့္မစံု ျဖစ္ေနေသးေသာေၾကာင့္ နားရြက္မ်ားအျဖစ္ ကြင္းေလးနွစ္ကြင္း နွင့္ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ ဆံပင္ေလးမ်ား ဆြဲထည့္ပါသည္။ သို႔တိုင္ေအာင္ ထိုမ်က္ႏွာေလးသည္ ထပ္မံျခယ္သမႈမ်ားကို ေအာ္ဟစ္ေတာင္းဆိုေနေသးေသာေၾကာင့္  နႈတ္ခမ္းေမႊး၊ ျမင္ရံုနဲ႔ အထင္ၾကီး သေဘာက်ခ်င္စရာ သြားတန္းေလးမ်ား၊ အနက္ေရာင္ကိုင္း မ်က္မွန္ေလး ႏွင့္ အေမႊးေလးနွစ္ေခ်ာင္း တြဲက်ေနေသာ မွဲ႔အဖုေလး တို႔ကို ျပီးျပည့္စံုေအာင္ ဆြဲထည့္ပါသည္။ ကယ္ဗင္ ျပံဳးပါသည္။ ထိုသို႔ ျပံဳးျပီးျပီးခ်င္း ပါးစပ္ကလဲ “အို႔” ဟု ေအာ္ပါသည္။ သူ႔အေမ၏ လက္ေခါက္သည္ ေဂါက္ကနဲ ျမည္ေအာင္ သူ႔ေခါင္းေပၚ က်ေရာက္လာေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
“ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ေတြ ေလ်ာက္ေဆာ့မေနနဲ႔ေတာ့။ မနက္ျဖန္ သိပၸံစာေမးပြဲအတြက္ ျပန္လွန္ေလ႔က်င့္ခန္းေတြ ဆက္လုပ္ေတာ့။ ”  ကယ္ဗင္က သူ႔ေခါင္းကို ပြတ္ျပီး ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ျဖင့္ ျပံဳးေနေသာေၾကာင့္ သူ႔အေမက ၾကမ္းတမ္းစြာ ေျပာပါသည္။
“ အခုမွ အခန္း(၄)ပဲ ေရာက္ေသးတယ္မလား။ စာေမးပြဲက အခန္း (၈) အထိေလ။ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ေတြ ေလ်ာက္ေဆာ့ေနရမယ့္ အခ်ိန္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ”  ထိုပံုပါစာရြက္အား ဖ်တ္ကနဲ ၾကမ္းတမ္းစြာ ဆြဲယူျပီး လံုးေခ်ကာ အမိႈက္ျခင္းေတာင္းထဲသို႔ ပစ္ထည့္လိုက္သည္။ သူတို႔၏ သြက္သြက္လက္လက္ ရွိပံုမရေသာ ၀ဖိုင့္ဖိုင့္ ေၾကာင္ေလးက အနားမွာ လာေရာက္ပြတ္သပ္ေနေသာ ေၾကာင့္ ကယ္ဗင္က ေၾကာင္ေလး၏ နားရြက္မ်ားကို ပုတ္လိုက္ပါသည္။
“စိတ္ကူးယဥ္လိုက္၊ အဓိပၸါယ္မရွိတာေတြ ေလ်ာက္ဆြဲလိုက္၊ ခ်န္တတ္ ကို စလိုက္နဲ႔ အခ်ိန္ေတြ ျဖဳန္းမေနနဲ႔”။
ကယ္ဗင္ စာျပန္က်က္ပါသည္။ သတိၾကီးစြာထားလ်က္ က်က္ပါသည္။ သူ႔မ်က္လံုးေထာင့္တြင္ သူ႔အေမ ထြက္မသြားေသးေၾကာင္း၊ စားပြဲခံုအနားတြင္ ရပ္ေနေသးေၾကာင္း၊ သူ႔ကို ေစာင့္ၾကည့္ေန ေၾကာင္း သူျမင္ရေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထို႔အျပင္ သူ႔အေမ ဘာဆက္ေျပာေတာ့မလဲ ကို လည္း သိေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သူ႔မွတ္မိသေလာက္ဆိုလွ်င္ သူ႔အေမ သူ႔ကို ေန႔တိုင္း တစ္ခုတည္းေသာ စကားကိုသာ ေျပာေျပာေနတတ္ ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
“မွတ္ထားေနာ္ ကယ္ဗင္။ နင္ ၉၅ မွတ္နဲ႔ အထက္မရရင္ေတာ့လား …..”
ထိုသတိေပးခ်က္သည္ မျပည့္မစံုေျပာျခင္းျဖစ္သျဖင့္ အလြန္တရာမွပင္ ပို၍ေၾကာက္ဖို႔ ေကာင္း ေလသည္။ ယင္းသည္ အေတာ္မ်ားမ်ား အက်ံဳး၀င္ေသာ သတိေပးခ်က္ျဖစ္သည္။ မိဘတို႔ ကိုင္စြဲေနၾက အဓိကလက္နက္ျဖစ္သည့္ ေခါင္းကို လက္ဆစ္ျဖင့္ ေခါက္ျခင္းမ်ား၊ ေပတံျဖင့္ လက္ဆစ္ကို ေခါက္ျခင္းမ်ား၊  လိမ္ဆြဲခံရလွ်င္ ပူကနဲျဖစ္၍ အနည္းဆံုး နာရီ၀က္ခန္႔ နာက်င္က်န္ခဲ့ တတ္ေသာ နားရြက္ကို တဖက္ျပီး တဖက္လိမ္ဆြဲျခင္းမ်ား၊ ေျခေထာက္ႏွင့္ တင္ပါးကို ၾကိမ္ျဖင့္ ရိုက္ျခင္းမ်ား၊ ရုပ္ျမင္သံၾကား ၾကည့္ရႈခြင့္ ပိတ္ျခင္းမ်ား၊ တစ္လတိတိ ရုုပ္ရွင္ရံုသြားခြင့္ ပိတ္ျခင္းမ်ား စသည္တို႔ အကုန္အက်ံဳး၀င္ေလသည္။
သို႔ေသာ္ ကယ္ဗင္ ထို႔သို႔ အျပစ္ဒဏ္မ်ား တစ္ခုမွ မခံခဲ့ရဖူးပါ။ သူေျဖဆိုခဲ့ေသာ စာေမးပြဲတိုင္း ၉၅ မွတ္နွင့္ အထက္ ရခဲ့သည္ခ်ည္းပင္။ သူ႕အေမကလဲ သူ႔ကို ဆုအမ်ိဳးမ်ိဳး ဆုခ်ခဲ့သည္ခ်ည္းပင္။ ေခ်ာကလက္မ်ား၊ ေလမႈတ္ဘာဂ်ာေလး တစ္ခု၊ ပံုျပင္စာအုပ္မ်ား ( ကယ္ဗင္က “ဘီနို၊ ဒန္ဒီ ႏွင့္ ရူးသြပ္ေသာ…” စာအုပ္ ကို ေတာင္းဆိုခဲ့ေသာ္လည္း သူ႔အေမက ဇတ္ေကာင္မ်ား၏ ဥာဏ္ထံုထိုင္းမႈမ်ား ႏွင့္ အဆင့္နိမ္႔ေသာ ဘာသာစကားမ်ားကို မႏွစ္ျမိဳ႕ေခ်) ၊ လက္ပတ္နာရီ အသစ္တစ္လံုး နွင့္ ေ၀ါကင္းရႈး တစ္ရံ (ကယ္ဗင္က ဘြန္ကီးနွင့္ ေဘာလံုးကန္ရန္ ေဘာကန္ဖိနပ္ ေတာင္းဆိုေသာ္လည္း သူ႔အေမက ျငင္းဆန္ခဲ့သည္။ ပထမအခ်က္အေနျဖင့္ ေဘာလံုးအားကစားမွာ ၾကမ္းတမ္းလြန္းသည္ဟု သူထင္သည္။ ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင့္ ဘြန္ကီးမွာ ညစ္ပတ္၍ စည္းကမ္းမရွိေသာ၊ အလြန္ကဲေသာ ကေလးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အက်င့္ကူး မွာ စိုးရိမ္၍ ျဖစ္သည္။)
ကယ္ဗင့္အေမ သည္ သူ႕သား၏ အမွတ္ျခစ္ျပီးသား ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္မ်ားကို ဖိုင္တစ္ဖိုင္ သပ္သပ္ထား၍ အမွတ္ေလ်ာ့သြားခဲ့သည့္ အမွားမ်ားကို ဂရုတစိုက္ ေသေသခ်ာခ်ာ စစ္ေဆးေလသည္။ ေမးခြန္းကူးမွားျခင္း၊ စာလံုးေပါင္းမွားျခင္း၊ ပုဒ္အျဖတ္အေတာက္မမွန္ကန္ျခင္း၊ မလိုအပ္သည္မ်ားကို ေျဖဆိုမိျခင္းစေသာ အနည္းဆံုး အမွတ္ ၂ မွတ္ခန္႔ ေလ်ာ့ခဲ့သည့္ လွ်မ္းေသာ အမွားမ်ားကို ေတြ႔လွ်င္ ကယ္ဗင့္အေမ ေခါင္းခါ၍သက္ျပင္းခ်ေလသည္။
“ဘာလို႔ အရမ္းလွ်မ္းရတာလဲ သားရယ္” ႏြမ္းနယ္ေသာ ေလသံျဖင့္ ေမးေလသည္။
“သား အဲလို မျဖစ္သင့္တဲ့ လွ်မ္းတဲ့ အမွားေတြသာ မမွားဘူးဆိုရင္ ၉၆ မွတ္ ရမွာမဟုတ္ဘူး။ ၉၈ မွတ္ေတာင္ ရမွာ။”
လွ်မ္းေသာ အမွားမဟုတ္ဘဲ နားမလည္၍ မွားေသာ အမွားမ်ားေတြ႔လွ်င္မူ သူ႔အေမ သိပ္စိတ္မရွည္ေတာ့ပါ။ နားလည္ေစရန္ အလို႔ငွာ ေကာင္ေလးကို သူႏွင့္အတူ စာၾကည့္စားပြဲတြင္ အတူတူ ထိုင္ေစျပီးလွ်င္ ကယ္ဗင္ အားလံုးကို ေသေသခ်ာခ်ာ နားလည္လာေအာင္ သင္ခန္းစာ တစ္ခုလံုးကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္း အပင္ပန္းခံ၍ ျပန္လည္သင္ၾကားေပးေလသည္။ တရုတ္စာ ဆိုလွ်င္ေတာ့ သူလဲ မတတ္နိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ ကယ္ဗင္၏ တရုတ္စာဆရာထံ ဖုန္းဆက္၍ ေနာင္တစ္ၾကိမ္ စာလာသင္လွ်င္ သင္ခန္းစာအသစ္ တစ္ခု မတက္ခင္ ကေလး၏ ေလ့က်င့္ခန္းစာအုပ္ ကို ျပန္လည္ၾကည့္ေပးပါရန္ နွင့္  ထိုသို႔ေသာ အမွားမ်ိဳး ေနာင္ေလ့က်င့္ခန္းမ်ား စာေမးပြဲမ်ားတြင္ ထပ္၍ မမွားေစရန္ ကေလးကို အိမ္စာမ်ားမ်ားေပးပါရန္ ေတာင္းဆိုသည္။
ကယ္ဗင္ အမွတ္မ်ားမ်ားနွင့္ လည္းေကာင္း၊ အမွတ္မ်ား ေဘးတြင္ “အလြန္ေကာင္း” ဟုေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားနွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း အိမ္ျပန္လာလွ်င္ သူ႔အေမျပံဳးေလသည္။ သို႔ေသာ္လည္း  ကယ္ဗင့္ အမွတ္မ်ားသည္ အတန္းထဲတြင္ အျမင့္ဆံုး ဟုတ္မဟုတ္ မသိရမခ်င္း သူ႔အေမ ဘ၀င္မက်ေသးေခ်။ ကယ္ဗင္၏ စာေမးပြဲအေျဖလႊာကိုယူျပီး အေျဖလႊာအေပၚဘက္ ညာဘက္ ေထာင့္တြင္ ကယ္ဗင္ရေသာ အမွတ္ကို ၾကည့္ျပီး ေမးေနက်ေမးခြန္းေတြကေတာ့ “သား က အမွတ္အမ်ားဆံုးလား။ တန္မြန္ေခ်ာင္ ေရာ ဘယ္ေလာက္ရလဲ။ ရာဗင္ျဒန္ ပီလိုင္ေရာ။” စသည္တို႔ပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ထိုေကာင္ေလးနွစ္ေယာက္သည္ အတန္းထဲတြင္ ကယ္ဗင္၏ အနီးကပ္ဆံုးေသာ ျပိဳင္ဘက္မ်ား ျဖစ္ေလည္။ တစ္ခါက တန္မြန္ေခ်ာင္က သခ်ၤာတြင္ အမွတ္ျပည့္ ရျပီး ကယ္ဗင္က ၉၅ သာရခဲ့ေသာအခါ သူအလြန္ ေဒါသထြက္ေလသည္။ ပိုဆိုးသည္က ထိုသို႔ ၅ မွတ္ေလ်ာ့ရျခင္းသည္ ေမးခြန္းတစ္ပုဒ္လံုးကို လွ်မ္းျပီး ေမ႔က်န္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
“သား မျမင္ခဲ့လို႔ပါ။ တကယ္ မျမင္ခဲ့လို႔ပါ။” မ်က္ရည္လည္ရြဲျဖင့္ ကယ္ဗင္ေျပာေလသည္။
“ေနာက္တစ္ခါက်ရင္ ေမးခြန္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္။ ဟဲ့….ၾကားလား”  စိတ္ပ်က္ေနေသာ သူ႔အေမက ေျပာေလသည္။
“ငါးမွတ္ကေတာ့ အလဟသ ျဖစ္သြားျပီေပါ့။ ဒီတျဖတ္ ခက္ဆစ္မွာ မြန္ေခ်ာင္က နင္႔ထက္ အမွတ္မ်ားတယ္။ ပီလိုင္က စာစီစာကံုးမွာ နင့္ထက္သာတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီတျဖတ္မွာ နင္ေတာ့ ပထမ ရေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး …. ေကာင္ေလး။ ဒုတိယ သို႔မဟုတ္ တတိယပဲ။ စတုတၱေတာင္ ရခ်င္ရဦးမယ္။”
ေျပာရင္းနဲ႔ ရုတ္တရက္ျပင္းထန္ေသာ နာက်င္မႈေၾကာင့္သူ႔အေမ မ်က္နွာရံႈ႕မဲ့သြားေလသည္။ သူ႔အေမမွာ ေရာဂါရွိေလသည္။ စိတ္ထိခိုက္လွ်င္ ထိုသို႔ အျမဲခံစားရေလသည္။
          သို႔ေသာ္ ကယ္ဗင္ အတန္းထဲတြင္ ပထမရေသာ အခါတြင္မေတာ့ သူ႔အေမ အလြန္ ေက်နပ္ ေလသည္။ စတား၀ါးလ္ ရုပ္ရွင္ကားကိုလဲ လိုက္ျပေလသည္။ ထိုညေနတြင္ ရုပ္ျမင္သံၾကားမွ တိုက္ရိုက္ထုတ္လႊင့္ ျပသေသာ ေဘာလံုးပြဲကို ၾကည့္ခြင့္ေပးရန္ ကယ္ဗင္ေတာင္းဆိုေလသည္။ ေက်ာင္းတြင္ မနက္က ဘြန္ကီးသည္ ထိုေဘာပြဲအေၾကာင္း တဖြဖြေျပာသျဖင့္ မေနနိုင္မထိုင္နိုင္ ေလာက္ေအာင္ ၾကည့္ခ်င္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔အေမက
          “မၾကည့္ရဘူး။ ဒီေန႔ေတာ့ ဒီေလာက္ပဲ။ ေတာ္ေလာက္ေရာေပါ့။ မနက္ျဖန္ မနက္က်ရင္ ေရကူး သင္တန္း ရွိေတာ့ ေစာေစာအိပ္မွ ျဖစ္မွာေလ။ ဆရာ ဒီဆူဇာကလဲ ေမ့ေမ့ကိုေျပာတယ္။  သားကေတာ္တယ္တဲ့။ စက္တင္ဘာက်ရင္ ကြာလာလမ္ပူက ျပိဳင္ပြဲကို သား ၀င္ျပိဳင္ရေလာက္တယ္ တဲ့။ အဖြဲ႔ထဲက တျခားေကာင္ေလးေတြထက္ သားက အေျခအေနပိုေကာင္းတယ္ တဲ့။”
          သူ႔အေမ သူ႔ကို ဂုဏ္ယူစြာ ျပံဳး၍ၾကည့္ေလသည္။ သို႔ေသာ္ နွလံုးသားငယ္ေလးတစ္ခုကေတာ့ နစ္ျမဳပ္သြားခဲ့ပါျပီ။ သူ ထိုေဘာလံုးပြဲကို တကယ့္ကို အလြန္တရာ ၾကည့္ခ်င္ခဲ့ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အခု သူ ေမွ်ာ္လင့္နိုင္ေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကေတာ့ တနလၤာေန႔ မနက္က်လွ်င္ ေက်ာင္းမွာ ဘြန္ကီး ျပန္ေျပာသမွ်ကို နားေထာင္ရံုပဲ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ဒါေပမယ့္ ခက္တာက ဘြန္ကီးကလဲ   သူစိတ္လႈပ္ရွားေနတဲ့ အခါတိုင္း ဘယ္ေတာ့မွ ေကာင္းေကာင္းျပန္ေျပာတတ္တာ မဟုတ္ဘူူးေလ။
          xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ကယ္ဗင့္မ်က္လံုးမ်ား ေမွးစင္းက်ေနေခ်ျပီ။ ေခါင္းကလဲ သိပၸံစာအုပ္ေပၚ ငိုက္ငိုက္က်လိုက္၊ သူနွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာ သူ႔အေမ ထိုင္ေနတာကို ျမင္ျပီး သြားအျဖီးသားနဲ႔ ျပံဳးျပီး ေခါင္းကို အျမန္ ျပန္မတ္လိုက္ နွင့္ ျဖစ္ေနေခ်ျပီ။
“နင္ အိပ္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္။” သူ႕အေမ သက္ျပင္းခ်ေလသည္။
“အရမ္းအိပ္ခ်င္ေနမွေတာ့ ဆက္က်က္လဲ ဘာမွ ရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ မနက္က်ရင္သာ ေစာေစာထျပီး သိပၸံျပန္က်က္တာပဲ ပိုေကာင္းပါတယ္။ ေရမွာေပါက္တဲ့ အပင္အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုလဲ မေမ႔နဲ႔ဦး။ Ammonia ကို m နွစ္လံုးနဲ႔ ေပါင္းတာကိုလဲ မွတ္ထားဦး။ အရင္တေခါက္တုန္းက နင္ အဲဒါကို မွားတယ္ေလ။ အဲေတာ့ ဆရာမက အမွတ္ေလ်ာ့ ေရာမလား။”
“Goodnight, မာမား”  ကယ္ဗင္ အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖင့္ နႈတ္ဆက္ေလသည္။ သူ႔အေမကလည္း သူ႔ကုိ နမ္းေလသည္။ ျပီးေနာက္ သတိေမ႔တတ္ေသာ အိမ္ေဖာ္အား မနက္က်လွ်င္္ ကယ္ဗင္အား Bovril တစ္ခြက္နွင့္ ၾကက္ဥအကာက်က္ နွစ္လံုးေကၽြးဖို႔ သတိေပးရန္ ထြက္သြားေလသည္။
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ကယ္ဗင္ အဖို႔ နဖူးေတြ႔ ဒူးေတြ႔ ထိတ္လန္႔သည္မွာ ဒီတစ္ခါ ပထမဆံုးျဖစ္ေလသည္။ ဆရာမ လန္း သည္ အမွတ္ကို မေၾကျငာခင္ ကယ္ဗင္ကို ၾကည့္၍ ေခါင္းကို ခါရမ္းေလသည္။ ျပီးေနာက္ အခ်က္ေပးသည့္အေနျဖင့္ ျပံဳးေလသည္။
“ကယ္ဗင္ လီ ကန္ ခ်န္း။”  အလြန္တရာစိတ္မေကာင္းျဖစ္ေသာပံုျဖင့္ နာမည္ေခၚသည္။
“ဒီတစ္ခါေတာ့ မြန္ေခ်ာင္ေရာ၊ ပီလိုင္ပါ နင့္ကို ေက်ာသြားျပီ။”
သို႔ွနွင့္တိုင္ေအာင္ ကယ္ဗင္ စိတ္မေလ်ာ့ေသးပါ။ သူ ေသခ်ာေပါက္ ၉၅ မွတ္ေတာ့ ေက်ာ္မွာပဲ ဟု ထင္ေနေသးသည္။ ထို႔ေနာက္ ဆရာမ လန္းက အမွတ္မ်ားကို အမ်ားဆံုးမွစ၍ အစဥ္အတိုင္း ေၾကျငာေလသည္။ ကယ္ဗင္က အဆင့္ေျခာက္။ သူ ၈၂ မွတ္ပဲ ရေလသည္။
ကယ္ဗင္ ေသြးဆုတ္ျဖဴေရာ္ ေလျပီ။ ပါးစပ္အေဟာင္းသားျဖင့္ မယံုၾကည္နိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနေခ်ျပီ။ လာမည့္ေဘးသည္ သူ႔အား ပြတ္သပ္က်ီစယ္ေနေလျပီ။ အာေခါင္မ်ား ေျခာက္ေသြ႔ကာ ေရငတ္ေနေခ်ျပီ။ သို႔ေသာ္ မ်က္ရည္ေတာ့ မက်ေသးေခ်။ ေက်ာင္းဆင္း ေခါင္းေလာင္းထိုးျပီးေသာ အခါမွသာ လွ်င္ အိမ္အျပန္လမ္း ကတၱရာလမ္းမပူပူေပၚ၌ ေျခေထာက္မ်ား တရြတ္ဆြဲလ်က္ စာအုပ္မ်ားျဖင့္ ေလးလံလွေသာ ေက်ာပိုးအိတ္ကို သယ္ပိုးလ်က္ ကယ္ဗင္ ငိုပါေတာ့သည္။ ရိႈက္ၾကီးတငင္ ငိုပါေတာ့သည္။ သူ႔အေမ သူ႔ကို မနက္တိုင္း ထည့္ေပးေနၾကျဖစ္ေသာ  ေဘာင္းဘီအိတ္ထဲမွ လက္ကိုင္ပ၀ါကုိပင္ မသံုးနိုင္ေတာ့ဘဲ အကၤ်ီလက္နွင့္သာ ႏွာေခါင္းကို သုတ္လ်က္ ငိုပါေတာ့သည္။
“မငိုပါနဲ႔….. ကယ္ဗင္ရယ္”  အလြန္ကဲေသာ၊ ညစ္တီးညစ္ပတ္ ဘြန္ကီးျဖစ္ေလသည္။ ဒီတခါေတာ့ အလြန္ကို ေလးနက္ေသာပံုျဖင့္ သူ႔အခ်စ္ဆံုးသူငယ္ခ်င္းကို ႏွစ္သိမ့္ဖို႔ ၾကိဳးစားေလသည္။
“ငါ့အေမေတာ့ ငါ့ကို ေသခ်ာေပါက္ ရိုက္ေတာ့မွာကြ။” ကယ္ဗင္ရိႈက္လိုက္သည္။
“မာမား အရမ္းစိတ္ဆိုးမွာကြ။ ငါကလဲ ၉၅ မွတ္ေအာက္ တစ္ခါမွ မရခဲ့ဘူးေလ။”
သူ႕ကို အိမ္မွာ ေစာင့္ၾကိဳေနမည္ ျဖစ္သည့္ ေဒါသေတြ အျပစ္ဒဏ္ေတြကို ေၾကာက္ရြံ႕လ်က္ ေရွ႕ဆက္မသြားခ်င္ေတာ့ဘဲ လမ္းေဘးက သစ္ပင္တစ္ပင္ေအာက္တြင္ ရပ္လိုက္ေလသည္။
          “မင္း သူ႔ကို ညာေပါ့ကြ။ အမွတ္တစ္ရာ ရတယ္လို႔ေျပာေပါ့ကြ။ ဘြန္ကီးကလဲ သူ႔စိတ္ကူးနဲ႔သူ အၾကံေပးေလသည္။
          ကယ္ဗင္ သူ႔ကို ေဒါသတၾကီး စိုက္ၾကည့္ေလသည္။ ထို႔ေနာက္
          “မင္းကိုမင္း အရမ္းေတာ္တယ္ ထင္ေနတယ္ေပါ့။ ငါ့အေမက အေျဖလႊာေတြကို အကုန္လံုးကို ယူစစ္တာကြ။ ငါ ညာလို႔မရဘူးကြ။”
          ဘြန္ကီး ေနာက္ထပ္အၾကံဥာဏ္မ်ား ေပးရန္ သူ႔ေခါင္းကို အလုပ္ေပးေလျပီ။ ျပီး ၀မ္းသာအားရျဖင့္ ေနာက္ထပ္အၾကံဥာဏ္ တစ္ခုေပးျပန္သည္။
          “သိျပီ… ငါသိျပီ။ ဆရာမ လန္း အေျဖလႊာေတြ ျပန္ေပးတဲ့အခါက်ရင္ မင္း ၈၂မွတ္ကို ၁၀၀ လို႔ေျပာင္းေရးလိုက္ေပါ့ကြ။ ငါ ေျပာင္းေပးလို႔ရတယ္ေနာ္။ ငါ့မွာ ဆရာမလို မွင္နီေတြ အမ်ားၾကီးပဲ ရွိတယ္ကြ။ ”
          ကယ္ဗင္ ပို၍ေဒါသတၾကီးျဖင့္ စိုက္ၾကည့္ေလသည္။
“မင္း ဘာျဖစ္လို႔ အဲေလာက္ေတာင္ အသံုးမက်ရတာလဲကြ။” သူ သက္ျပင္းခ်ေလသည္။        
“အေျဖလႊာမွာ ငါ့အမွားေတြကို ေတြ႔မွာေပါ့ကြ။ ေဟ႔ေကာင္ ငါေျပာလိုက္မယ္။ မင္း ငါ့အေမကို ဒီလုိနည္းနဲ႔ေတာ့ ညာလို႔မရဘူးကြ။”
ေကာင္ေလးနွစ္ေယာက္ အေတာ္ျငိမ္က်သြားေလျပီ။ ကယ္ဗင္သည္လည္း သစ္ပင္ကို ေက်ာမွီလ်က္ ေရေျမာင္းထဲသို႔ ေက်ာက္ခဲလံုးေလးမ်ားကို အဓိပၸါယ္မဲ့ ပစ္ေပါက္ေနေလသည္။ ေပါက္ရင္းတန္းလန္း သူ၏အိပ္ကပ္ထဲရွိ ဘြန္ကီးေပးထားေသာ ပီေကတစ္ထုပ္ကို စမ္းမိေလသည္။ သို႔ေသာ္ ပီေကစားတာကို သူ႔အေမ မၾကိဳက္မွန္း ျပန္သတိရသြားျပီး ခဲလံုးမ်ား ဆက္ေပါက္ျမဲ ေပါက္ေနေလသည္။
“အင္း…. ငါသြားေတာ့မယ္ကြာ။” ပါးစပ္ထဲ ပီေကမ်ား ပလံုးပေထြးျဖင့္ ဘြန္ကီးေျပာသည္။
“မင္းအေမ မင္းကို မရိုက္ပါေစနဲ႔ကြာ။ ဘိုင္႔ဘိုင္။”
“ဘိုင္”
ကယ္ဗင္ သူ႔ေက်ာင္းလြယ္အိတ္ကို ေကာက္၍ ေၾကာက္ရြံ႕ဖြယ္ အိမ္အျပန္လမ္းကို စတင္ေလျပီ။ ျခံတံခါးကို အသံမထြက္ေအာင္ ၾကိဳးစားဖြင့္သည္။ မိခင္၏ ထိတ္လန္႔စရာ အျပစ္ေပးမည့္ အခ်ိန္ကို တတ္နိုင္မွ် ေနာက္က်နိုင္သေလာက္ ေနာက္က်ေစရန္ အလို႔ငွာ အိမ္ထဲသို႔ ေနွးေကြးေလးလံေသာ ေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ ၀င္ေလသည္။
သူ႔အေမ အိမ္တြင္မရွိပါ။ ကယ္ဗင္ ခဏေတာ့ စိတ္သက္သာရာ ရေလသည္။ သူ႔ျပန္ေရာက္တာကို သိျပီး မီးဖိုေခ်ာင္ထဲမွ အေစခံ ေျပးထြက္လာသည္။ ျပီး စိတ္ညစ္ညဴးေသာေလသံျဖင့္….
“ကယ္ဗင္ေရ… မင္းအေမေတာ့ ေဆးရံုတတ္ေနရျပီကြဲ႔။ သူ႔ေရာဂါေလ။ ဒီမနက္ပဲ အသည္းအသန္ ေဆးရံုတင္လိုက္ရတာကြဲ႔။”
ကယ္ဗင္ ၀မ္းသာစိတ္ကို အတင္းခ်ိဳးနွိမ္ေနရသည္။ မ်က္ရည္လည္ရြဲျဖစ္ေနေသာ အေစခံမၾကီးက ကယ္ဗင့္မ်က္နွာေပၚတြင္ မိဘအတြက္ စိုးရိမ္ေသာ အေငြ႔အသက္မ်ားကို ရွာေဖြသည္။
“မင္းအေမ က ေဆးရံုတတ္ေနရတာေနာ္။”  အလြန္မေက်မခ်မ္းျဖင့္ ကယ္ဗင့္ကို မ်က္ေမွာင္ကုတ္ၾကည့္၍ ထပ္သတိေပးေလသည္။
“မာမားက ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာ တတ္ရမွာတုန္း။”  သူ႔အတြက္ အလြန္အမင္း အဆင္ေျပေၾကာင္းကို မသိသာေစရန္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ၾကိဳးစားဖံုးကြယ္လ်က္ တုန္ယင္ေသာေလသံျဖင့္ ကယ္ဗင္ ေမးသည္။
“ငါလဲ မသိဘူးေလ။ ဒါေပမယ့္ တစ္ပါတ္ေလာက္ေတာ့ ၾကာမယ္ထင္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ အေျခအေန မေကာင္းဘူးကြ။”  သူ႔ကို စူးစူးစိုက္စိုက္ ျပန္ၾကည့္ျပန္သည္။ အေစခံမၾကီး ပံုစံက စိုးလည္းစိုးရိမ္ မေက်လည္းမေက်နပ္ေသာ ပံုေပါက္ေနသည္။
သူ႔အခန္းထဲ တစ္ေယာက္တည္းရိွေသာအခါတြင္မေတာ့ ကယ္ဗင္ အိပ္ရာေပၚကို ေျခပစ္ လက္ပစ္ လဲခ်သည္။ ေခါင္းအံုးေတြကို ထိုးသည္။ ဂၽြမ္းထိုးသည္။ ၾကမ္းျပင္ေပၚကို ဘုန္းကနဲ ျပဳတ္က်သည္။ ျပီး စာအုပ္ေတြကို လွမ္းကိုင္သည္။ ေလထဲကို ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း အသားလြတ္ လႊင့္ပစ္သည္။ သူ႔မ်က္လံုးေတြ ေတာက္ပ၍ သူ႔မ်က္ႏွာသည္ ၀င္းပေနေလသည္။
“ငါ့ေကာင္ေရ … ငါ့ေကာင္ရ… တစ္ပါတ္ေတာင္ကြ။” သူ႔ကိုယ္သူ ျပန္ေျပာသည္။ ျပတင္းေပါက္ေဘာင္ေပၚတြင္ ေၾကာင္မေလး ခ်န္တတ္ကို ေတြ႔ေသာအခါ အေပ်ာ္ၾကီးေပ်ာ္၍ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ရိုက္ေလသည္။ ရုပ္ျမင္သံၾကားၾကည့္ရမည္ျဖစ္ျခင္း၊ ဘြန္ကီးနွင့္ ေဆာ့နိုင္ျခင္း၊ စသည့္ တစ္ပါတ္စာ အေပ်ာ္မ်ားကို ဘယ္လိုေဖာ္ျပရမည္မွန္း သူမသိေတာ့။ သို႔ေသာ္ ထိုအေပ်ာ္ထဲတြင္ ျပစ္ဒါဏ္ခ်ခံရမွာကိုေတာ့ သူသိေနေသးသည္။ အမွတ္ေတြကိုလဲ ေနာက္ပိုင္းေျပာျပရမွာပဲ။ အျပစ္ကလဲ ေနာက္ပိုင္း ခံရမွာကို သူသေဘာေပါက္သည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအခ်ိန္မွာေတာ့ တကယ့္ အေပ်ာ္ၾကီးငါးပါးစိုက္ေလျပီ။ ထိုအေပ်ာ္မ်ားသည္လည္း သူ႔ဘ၀မွာ ေနာက္တစ္ၾကိမ္္ ျပန္မရ နိုင္ေတာ့ေသာ အေပ်ာ္မ်ားျဖစ္ေလသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ သံေသးသံေၾကာင္ ေအာ္ဟစ္လ်က္ ဂၽြမ္းထပ္ထိုးျပန္သည္။ ျပီးေနာက္ ျမင္ေနက်ျမင္ကြင္း မဟုတ္၍ ထိတ္လန္႔ေနေသာ ေၾကာင္မေလး ခ်န္တတ္ ပန္းျခံထဲ ခုန္ဆင္းေျပးသြားသည္ကို ၾကည့္၍ ဟားတိုက္ေနေလေတာ့သည္။
                                                                                      (ကက္သရင္းလင္းမ္)
 အဂၤလိပ္စာေမဂ်ာ၊ ဂုဏ္ထူးတန္းသင္ရိုးရွိ Asean Literature ထဲမွ Catherine Lim ၏ Kevin ကို ျပန္ဆိုပါသည္။

အထက္ပါ ၀တၳဳတိုေလးမွာ ကေလးသူငယ္ပ်ိဳးေထာင္ေရးဆိုင္ရာသေဘာတရားမ်ား၊ မိဘမ်ားရဲ႕ေလာဘေတြနဲ႔ ပိတ္ေလွာင္ေနတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀ေတြကိုမီးေမာင္းထိုးျပထားပါတယ္။ မိဘမ်ားရဲ႕ ကိုယ္မရနိုင္ခဲ့တဲ့ ကမာကိုသုတို႔ကေလးေတြကို အတင္းအက်ပ္ ရယူခိုင္းျခင္း၊
အထက္ပါ ၀တၳဳတိုေလးမွာ ကေလးသူငယ္ပ်ိဳးေထာင္ေရးဆိုင္ရာသေဘာတရားမ်ား၊ မိဘမ်ားရဲ႕ေလာဘေတြနဲ႔ ပိတ္ေလွာင္ေနတဲ့ ကေလးေတြရဲ႕ ဘ၀ေတြကိုမီးေမာင္းထိုးျပထားပါတယ္။ မိဘမ်ားရဲ႕ ကိုယ္မရနိုင္ခဲ့တဲ့ ကမၻာကိုသူတို႔ကေလးေတြကို အတင္းအက်ပ္ ရယူခိုင္းျခင္း၊ တရားလြန္စည္းကမ္းမ်ားနွင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းေကာင္းက်ိဳးထက္ဆိုးက်ိဳးကိုသာ ပိုေပးနိုင္ေၾကာင္း၊ မိဘႏွင့္ သားသမီးၾကားမွာရွိတဲ့ ျဖဴစင္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကိုေတာင္ ပ်က္စီးသြားေစနိုင္ေၾကာင္း မိဘမ်ား အထူးသျဖင့္ ကေလးေတြကိုလြတ္လပ္စြာ ကစားခြင့္ေတာင္ မေပးတဲ့၊ ေက်ာင္းျပီး က်ဴရွင္၊ က်ဴရွင္ျပီး ဂိုက္နဲ႔ ကေလးေတြရဲ႕ ေဆာ့ကစားဖို႔ အခ်ိန္ကိုေတာင္ ထည့္မတြက္၊ ကေလးေတြရဲ႕စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကိုေတာင္ ထည့္မတြက္ေတာ့ၾကတဲ့ မိဘေတြသတိထားသင့္တဲ့ အေၾကာင္းပါ။
ရွိန္၀ါ (အဂၤလိပ္စာ)


No comments:

Post a Comment