ကၽြန္ေတာ္တို႔အမ်ားစုဟာ
ကိုယ့္ျဖစ္တည္မႈကေန ကိုယ္တိုင္လြတ္ေျမာက္ဖို႔ အျမဲၾကိဳးစားေနၾကတာပါ။ အႏုပညာဆိုတာကေတာ့
အဲဒီလိုလြတ္ေျမာက္ေအာင္ၾကိဳးစားတဲ့ေနရာမွာ အမ်ားရဲ႕ေလးစားမႈကိုလည္းရရွိနိုင္တဲ့ လြယ္ကူတဲ့
နည္းလမ္းတလမ္းေပ့ါ။ အႏုပညာဟာ လူအမ်ားစုရဲ႕ဘဝေတြမွာ အေရးပါတဲ့အစိတ္အပိုင္းအျဖစ္ ပါဝင္ပါတယ္။
ကိုယ့္အတၱကိုကုိယ္ေမ့ေလ်ာ့ခ်င္တဲ့ စိတ္ဆႏၵေတြနဲ႔ပဲ
တခ်ိဳ႕ေတြက အႏုပညာအျဖစ္ေျပာင္းလဲကတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့ အရက္ကိုေရြးခ်ယ္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြကေတာ့
ထူးျခားဆန္းၾကယ္ စိတ္လႈပ္ရြားဖြယ္ရာ ဘာသာေရးလမ္းေၾကာင္းေတြေနာက္ကို လိုက္ၾကတယ္။
သိစိတ္ကေရာ
မသိစိတ္ကပါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ့္အတၱျဖစ္တည္မႈကေန လြတ္ေျမာက္ဖို႔ တခုခုကို သံုးစြဲတတ္ၾကတယ္။
ေနာက္ပိုင္း အဲဒီသံုးစြဲလိုက္တဲ့အရာကိုပဲ စြဲလမ္းသြားၾကျပန္တယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ပူပန္ေသာကေတြကို
ေျဖေဖ်ာက္ရာနည္းလမ္းအျဖစ္ လူတေယာက္၊ ကဗ်ာတပုဒ္ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္စိတ္ပါရာတခုခုကို မွီခိုေနရတယ္ဆိုရင္
ဒါဟာ ခဏတာသာယာမႈပါပဲ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပိုဆိုးရြားတဲ့ ပဋိပကၡေတြ အက်ပ္အတည္းေတြကို ဖန္တီးတာပါပဲ။
တီထြင္ဖန္တီးမႈရွိတဲ့အေျခအေနဆိုတာ
ပဋိပကၡေတြရွိတဲ့ေနရာမွာ မရွိပါဘူး။ မွန္ကန္တဲ့ပညာေရးဟာ တဦးတေယာက္ခ်င္းစီကို သူ႔ကိုယ္ပိုင္ျပႆနာေတြကို
ရင္ဆိုင္ဖို႔ ကူညီရမွာပါ။ ထြက္ေျပးတဲ့နည္းလမ္းေတြကို အေရာင္တင္ေပးဖို႔ မဟုတ္ပါဘူး။
ပဋိပကၡေတြကို နားလည္ျပီး အဆံုးသတ္ပစ္နိုင္ဖို႔ပဲ ကူညီေပးရမွာပါ။ အဲဒီလို အဆံုးသတ္ပစ္နိုင္မွသာ
တီထြင္ဖန္တီးနိုင္မႈဆိုတာ လာပါတယ္။ ဘဝနဲ႔ ကင္းလြတ္ေနတဲ့ အႏုပညာဟာ ဘာအႏွစ္သာရမွ မရွိပါဘူး။
အႏုပညာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘဝကေန ဖယ္ထားလိုက္ရင္ ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သာမာန္ဘဝနဲ႔
အားထုတ္ဖန္တီးေနတဲ့ဘဝ ႏွစ္ခုၾကားထဲမွာ ကြက္လပ္ၾကီး ျဖစ္လာပါတယ္။ အဲလိုျဖစ္လာျပီဆိုရင္
အႏုပညာဆိုတာ အစစ္အမွန္တရားဆိုတာကေန ေျပးထြက္ဖို႔ၾကိဳးစားေနတဲ့ အေပၚယံေဖာ္ထုတ္မႈတမ်ိဴးမွ်သာပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ဘဝဟာ ေပါင္းစည္းမႈရွိမွသာ၊
အႏုပညာဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ အတြင္းက်က်ေပါင္းစည္းေဖာ္ထုတ္မႈတခုျဖစ္လာမွသာ
အဲဒီကြက္လပ္ၾကီးကို တံတားထိုးနိုင္မွာပါ။
စိတ္ဆိုတာ
ဟုတ္ေယာင္ထင္မႈေတြကို ဖန္တီးနိုင္တဲ့ အစြမ္းရွိပါတယ္။ စိတ္ရဲ႕သေဘာသဘာဝေတြကို နားမလည္ဘူးဆိုရင္ေတာ့
အႏုပညာေစ့ေဆာ္မႈတခုကို ရွာေဖြတယ္ဆိုတာဟာ ကိုယ့္ကိုယ့္ကိုလိမ္လည္ျခင္းကို ဖိတ္ေခၚလိုက္တာပါပဲ။
ေစ့ေဆာ္မႈဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စိတ္ဖြင့္ထားမွ လာမယ့္အရာပါ။ ရယူဖို႔ ၾကိဳးစားမေနမွသာ
ရမယ့္အရာပါ။ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုႏိႈးဆြျပီး ေစ့ေဆာ္မႈရဖို႔ ၾကိဳးစားေနတာဟာ
အာရံုေမွာက္မွားမႈမ်ိဳးစံုဆီကို ဦးတည္သြားေစတတ္ပါတယ္။
လူတေယာက္ဟာ
သူ႔ျဖစ္တည္မႈရဲ႕ အႏွစ္သာရကို မသိဘူးဆိုရင္ သူ႔ရဲ႕လုပ္နိုင္စြမ္းေတြနဲ႔ ပါရမီေတြဟာ သူ႔ရဲ႕အတၱနဲ႔
အတၱရဲ႕အလိုရမၼက္ေတြကိုသာ အေလးေပး အေရးၾကီးေနေတာ့မွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တဦးခ်င္းစီကို
ကိုယ့္ကိုယ္ကိုဗဟိုျပဳတဲ့စိတ္ကိုသာျဖစ္ေစပါတယ္။ ခြဲျခားခ်င္စိတ္ကိုသာျဖစ္ေစပါတယ္။ သူဟာ
သူ႔ကိုယ္သူ ကြဲျပားေနတဲ့သူတေယာက္၊ အထူးလူသားတေယာက္လို႔ ခံစားေနရပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာ
ဆိုးက်ိဳးေတြကိုသာ ျဖစ္ေစပါတယ္။ အဆံုးမသတ္နိုင္တဲ့ ၾကိဳးပမ္းရမႈေတြနဲ႔ နာက်င္မႈေတြကိုသာ
ျဖစ္ေစပါတယ္။ ကိုယ္ပိုင္အတၱဆိုတာ ထင္ရာစိုင္းမႈအစုအေဝးတခုပါပဲ။ အျခားသူေတြကို ဆန္႔က်င္တတ္ပါတယ္။
အတၱဆိုတာ အလိုရမၼက္ေတြရဲ႕ စစ္ေျမျပင္ပါပဲ။ “ငါပိုင္တဲ့အရာေတြ” နဲ႔ “ငါမပိုင္တဲ့အရာေတြ”ၾကား
အဆက္မျပတ္ရင္ဆိုင္တိုက္ဆိုင္ေနတဲ့ ဗဟိုခ်က္ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ငါ၊ ငါ့ကို၊ ငါ့ဟာ
စသျဖင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ အေရးေပးေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာေရာ
ကမာၻၾကီးမွာပါ ပဋိပကၡေတြ အျမဲတိုးပြားေနေတာ့မွာပါ။
စစ္မွန္တဲ့
အႏုပညာရွင္တေယာက္ဟာ အတၱနဲ႔ အတၱရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္၊
တကိုယ္ေကာင္းဆန္မႈေတြကေန ကင္းလြတ္ေနပါတယ္။ ထူးကဲတဲ့ စြမ္းအားတခုရဖို႔အတြက္ အမ်ားၾကိဳက္ပံုစံေတြထဲမွာပဲ
ပိတ္မိေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ ဘဝမွာ ခက္ခဲပင္ပန္းမႈေတြ၊ ပဋိပကၡေတြကို ဖန္တီးတာပါပဲ။ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္ျပဳမႈေတြကို
ႏွလံုးသားထဲအထိ သယ္ေဆာင္သြားရင္ ဒါဟာ တကိုယ္ေကာင္းအတၱစိတ္ကို ၾကီးထြားေစတာပါပဲ။ အသစ္တီထြင္ခ်င္စိတ္ကို
ဖ်က္ဆီးလိုက္တာပါပဲ။ ဘယ္နယ္ပယ္မွာမဆို ေအာင္ျမင္မႈကိုးကြယ္ျခင္းဟာ ဥာဏ္ပညာကို အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစပါတယ္။
သီးသန္႔ဆန္ျခင္းကို
ရည္ရြယ္ထားတဲ့ ဘယ္လိုအရည္အေသြး တိမ္းညႊတ္မႈ၊ အတၱကိုသာဦးစားေပးတဲ့ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးမဆိုဟာ
ဘယ္ေလာက္ပဲ ႏိႈးဆြမႈေပးနိုင္ေပးနိုင္ ကိုယ့္ရဲ႕အာရံုခံစားတင္ျပမႈကို ပ်က္စီးေစပါတယ္။
စိတ္အာရံုထိုင္းမႈိင္းျခင္းကိုသာ ေဆာင္က်ဥ္းေပးပါတယ္။ ပါရမီဆိုတာဟာ ပုဂိၢဳလ္ေရးဆန္လာတဲ့အခါ၊
ငါေရးတယ္ ငါဖန္တီးတယ္ဆိုတဲ့ ငါ နဲ႔ ငါ့ဟာဆိုတာကိုသာ အေရးေပးေနခဲ့ရင္ အာရံုနိုးၾကားသိစိတ္ဟာ
ပ်င္းရိသြားတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ္ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္အေတြးေတြ ခံစားခ်က္ေတြ၊ လူလူခ်င္းဆက္ဆံပံုေတြ၊
သဘာဝကို ဆက္ဆံပံုေတြကို သိမွသာ စိတ္ဟာ ပြင့္လင္း လြတ္လပ္လာတာပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ ကာကြယ္ခ်င္တဲ့
လိုအင္ေလာဘေတြေနာက္ မလိုက္ေတာ့ပါဘူး။ အတၱက တားဆီးပိတ္ပင္ျခင္းမျပဳမွသာ လွပတဲ့အရာေတြကိုေရာ
အက်ဥ္းတန္တဲ့အရာေတြကိုပါ အာရံုသက္ဝင္ကြန္႔ျမဴးနိုင္မွာပါ။
အလွတရားကိုပဲျဖစ္ျဖစ္
အက်ဥ္းတန္မႈကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အာရံုခံစားနိုင္စြမ္းဟာ တြယ္ညွိမႈကေန လာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကသာ
လာတာပါ။ ကိုယ့္အတၱကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးေနတဲ့ ပဋိပကၡေတြၾကားမွာ မရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ
စိတ္အတြင္းက ဆင္းရဲမြဲေတေနလို႔သာ အျပင္ေလာကက ဓနဥစၥာေတြ အာဏာေတြ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြမွာ
ပါဝင္ကပ္ညွိကုန္တာပါ။ ႏွလံုးသားက ဗလာက်င္းေနတဲ့အခါမွာ အရာဝတၳဳေတြကို စုေဆာင္းတတ္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးဟာ တတ္နိုင္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ရဲ႕ပတ္ဝန္းက်င္ကို ကိုယ္လွတယ္လို႔ထင္တဲ့
အရာေတြနဲ႔ပဲ ဝန္းရံတတ္ၾကပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲဒီအရာဝတၳဳေတြအေပၚမွာသာ အေရးေပးလြန္း၊
တြယ္တာလြန္းေနလို႔ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေသာကေတြ ပ်က္စီးျခင္းေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာသာ
တာဝန္ရွိတာပါ။
ရယူပိုင္ဆိုင္လိုတဲ့စိတ္ဟာ
အလွတရားကို ျမတ္နိုးမႈမဟုတ္ပါဘူး။ ရယူပိုင္ဆိုင္ခ်င္တဲ့စိတ္ဆိုတာ လံုျခံဳမႈကိုသာ ေတာင့္တစိတ္ပါ။
လံုျခံဳခ်င္တာဟာ အာရံုနိုးၾကားမႈေပ်ာက္ျခင္းပါပဲ။ လံုျခံဳခ်င္တဲ့ဆႏၵဟာ အေၾကာက္တရားကိုသာ
ဖန္တီးေပးပါတယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ျပန္ကာေနတဲ့ နံရံေတြၾကားမွာ ပိတ္မိေနေစပါတယ္။
အဲဒီနံရံေတြဟာ အာရံုနိုးၾကားမႈကို တားဆီးေနပါတယ္။ အရာဝတၳဳတခုဟာ ဘယ္ေလာက္လွလွ ကၽြန္ေတာ္တို႔စိတ္ကို
ၾကာၾကာမဆြဲေဆာင္နိုင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ပ်င္းရိတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း တကယ္တမ္းမွာေတာ့
အဲဒီအရာဝတၳဳမွာ အလွတရားဆိုတာ ရွိေနပါေသးတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အဲဒီအလွတရားကို ျမင္ေအာင္
မၾကိဳးစားၾကလို႔သာပါပဲ။ အဲဒီအလွတရားဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ ပ်င္းရိဖြယ္ရာေန႔စဥ္ရပ္တည္မႈထဲ ဆြဲသြင္းစုပ္ယူခံလိုက္ရလို႔ပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြရဲ႕
ႏွလံုးသားေတြဟာ ႏြမ္းနယ္ေနၾကပါတယ္။ ဘယ္လိုၾကင္နာရမွန္း ေမ့သြားၾကပါျပီ။ ၾကယ္ေလးေတြ
သစ္ပင္ေလးေတြ ေရေပၚကေရာင္ျပန္ဟပ္မႈေလးေတြကို ဘယ္လိုၾကည့္ရမယ္ဆိုတာ ေမ့သြားၾကပါျပီ။
အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ အေတြ႕အထိအာရံုေတြအတြက္ ပန္းခ်ီကားေတြ၊ ေက်ာက္မ်က္ရတနာေတြ၊ စာအုပ္ေတြနဲ႔
အေတာမသတ္နိုင္တဲ့ အေပ်ာ္အပါးေတြကို လိုအပ္လာပါတယ္။ တခ်ိန္လံုး စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ရာအသစ္ေတြ၊
ေျခာက္ျခားဖြယ္ရာအသစ္ေတြကိုပဲ ရွာေဖြေနတတ္ပါတယ္။ ထာဝရတိုးပြားေနမယ့္ အာရံုမ်ိဳးစံုကိုသာ
မက္ေမာတမ္းတေနၾကပါတယ္။ အႏုပညာဆိုတာဟာ အဲဒီလို မက္ေမာမႈ၊ စိတ္ေက်နပ္မႈပံုစံသာျဖစ္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့
စိတ္ႏွလံုးဟာ ညွိဳးခ်ံဳးႏြမ္းလ်လာမွာပါ။ ငါတို႔ဟာ အထိအေတြ႕အာရံုကိုသာ ရွာေဖြေနသမွ်ကာလပတ္လံုး
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လွတယ္ ၊ အက်ည္းတန္လို႔ ေျပာေနတဲ့ အရာေတြအားလံုးဟာ အလြန္အေပၚယံဆန္တဲ့
အႏွစ္သာရပဲျဖစ္ေနေတာ့မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အဲဒီအရာေတြအားလံုးကို လတ္ဆတ္စြာ ခ်ဥ္းကပ္နိုင္မွသာ
ထာဝရေပ်ာ္ရႊင္မႈဆိုတာ ရွိမွာပါ။ ကိုယ္ရဲ႕ လိုအင္ဆႏၵေတြနဲ႔ ခ်ည္ေႏွာင္ထားေနရင္ေတာ့ ဒါဟာ
မျဖစ္နိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အေတြ႔အထိအာရံုနဲ႔ ေက်နပ္ဖြယ္ရာေတြကို ေတာင့္တျခင္းဟာ အျမဲသစ္လြင္ေနတဲ့
ေတြ႕ၾကံဳခံစားျခင္းကို တားဆီးပါတယ္။ အေတြ႕အထိအာရံုခံစားျခင္းဆိုတာ
ဝယ္လို႔ရပါတယ္။ အလွတရားကိုခ်စ္ျခင္းကေတာ့ ဝယ္လို႔မရပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ
ကိုယ့္စိတ္ႏွလံုးက ဗလာက်င္းေနမႈကို သတိရွိရပါမယ္။ အေတြ႕အထိအာရံုေတြနဲ႔ ႏိႈးဆြျခင္းဆီကိုသာ
ထြက္ေျပးေနျခင္း မရွိရပါဘူး။ စိတ္ႏွလံုးကို အျပည့္အစံုဖြင့္လွစ္ထားတဲ့အခါမွသာ တကယ္အာရံုခံစားမႈျမင့္မားလာမွာပါ။
အဲဒီေတာ့မွ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္စြမ္းလည္း ရွိလာမွာပါ။ အဲဒီအခါမွသာ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္စြမ္းရွိတဲ့
ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရရွိမွာပါ။ အတြင္းအဇတကို နားမလည္ဘဲ ျပင္ပဗဟိဒကိုသာ ပ်ိဳးေထာင္ေနျခင္းဟာ
လူသားေတြအတြက္ ပ်က္စီးမႈနဲ႔ ေသာကေတြဆီကိုသာ ဦးတည္ေစတဲ့ တန္ဖိုးေတြကို မလြဲမေသြတည္ေဆာက္ေနတာပါပဲ။
နည္းနိႆယတခုကို
သင္ယူျခင္းဟာ အလုပ္တခုေတာ့ ရေကာင္းရေစပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ကို တီထြင္ဖန္တီးနိုင္လာေအာင္ေတာ့
မလုပ္ေပးနိုင္ပါဘူး။ ေပ်ာ္ရြင္မႈရွိမွသာ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္စြမ္းတဲ့မီးေတာက္ေလးရွိမွာပါ။
အဲဒီမီးေတာက္ေလးဟာ သူ႔ကိုသူ ဖြင့္ထုတ္ျပဖို႔အတြက္ သူ႔လမ္းသူရွာပါလိမ့္မယ္။ စနစ္တခုကို
သင္စရာမလိုပါဘူး။ ကဗ်ာတပုဒ္ေရးခ်င္လာတဲ့အခါ ေရးခ်လိုက္ပါ။ နည္းစနစ္ဆိုတာရွိရင္ေတာ့
အမ်ားၾကီးပိုေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ကဘာမွေျပာစရာမရွိဘူးဆိုရင္ ေျပာၾကားဖို႔ၾကိဳးစားတဲ့နည္းလမ္းဟာ
စိတ္ဖိစီးမႈပဲ ျဖစ္ေတာ့တာပဲ မဟုတ္ပါလား။ ႏွလံုးသားထဲမွာ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရွိေနရင္ စကားလံုးေတြစီဖို႔နည္းလမ္းကို
ရွာေနစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။
ၾကီးက်ယ္တဲ့အႏုပညာရွင္ေတြ
စာေရးဆရာေတြဟာ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္သူေတြျဖစ္ေကာင္းျဖစ္နိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့
မဟုတ္ပါဘူး။ ၾကည့္ရႈခံစားသူေတြေလာက္ပါပဲ။ စာအုပ္ေတြအမ်ားၾကီးဖတ္တယ္။ ေကာင္းေပ့ညႊန္႔ေပ့ဂီတေတြနားေထာင္တယ္။
ပန္းခ်ီလက္ရာေတြကို ၾကည့္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္ထူးကဲတဲ့အာရံုကိုေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ တိုက္ရိုက္မထိေတြ႕နိုင္ပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေတြ႕ၾကံဳခံစားမႈဟာ ကဗ်ာတပုဒ္၊ ပန္းခ်ီတခ်ပ္၊ သူေတာ္စင္တပါးဆီကပဲ လာေလ့ရွိပါတယ္။
သီခ်င္းဆိုဖို႔ဆိုရင္ ႏွလံုးသားထဲမွာ သီခ်င္းတပုဒ္ရွိရပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ့္သီခ်င္းကိုယ္ေပ်ာက္ေနၾကတဲ့အတြက္
အဆိုေတာ္ကိုသာ လိုက္ရွာၾကတာပါ။ ၾကားကေစ့စပ္သူမရွိဘဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေပ်ာက္ဆံုးေနၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တခုခုကို မရွာခင္ အရင္ေပ်ာက္ဆံုးေနရပါမယ္။ ရွာေဖြျခင္းဟာ
တီထြင္ဖန္တီးမႈရဲ႕အစပါပဲ။ တီထြင္ဖန္တီးမႈမရွိရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုပဲလုပ္လုပ္
ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ျငိမ္းခ်မ္းမႈဆိုတာ ရွိလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ
စနစ္တခု နည္းနာတခု ပံုစံတခုကို တတ္ျပီဆိုတာနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ တီထြင္ဖန္တီးစြာနဲ႔ ေနထိုင္နိုင္မယ္လို႔
ထင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္တဲ့ေပ်ာ္ရႊင္မႈဆိုတာ အတြင္းအဇတၾကြယ္ဝမႈမွာသာ
ရွိပါတယ္။ ဘယ္စနစ္နဲ႔မွ ဖန္တီးယူလို႔မရပါဘူး။ အတၱတိုးျမင့္ျခင္းဟာ ငါ နဲ႔ ငါ့ဟာဆိုတဲ့
လံုျခံဳမႈတခုကို ေသခ်ာေအာင္လုပ္ေနတဲ့ နည္းလမ္းတလမ္းပါပဲ။ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။
အလွတရားကိုခ်စ္ျမတ္နိုးျခင္းမဟုတ္ပါဘူး။ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္မႈဟာ စိတ္ရဲ႕ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိးကို
အစဥ္သတိရွိေနမွသာ၊ အဲဒီစိတ္ကိုယ္တိုင္က ျပဳလုပ္ထားတဲ့ အတားအဆီးေတြကို သတိကပ္ထားမွသာ
ေပၚေပါက္လာတဲ့အရာပါ။
တီထြင္ဖန္တီးနိုင္တဲ့လြတ္လပ္မႈဆိုတာ
ကိုယ့္ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္ကလာတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ကိုယ္ပိုင္အသိဥာဏ္ဟာ ပါရမီတခုမဟုတ္ပါဘူး။
ဘာအရည္အေသြးမွမရွိဘဲနဲ႔လည္း လူတေယာက္ဟာ ဖန္တီးနိုင္ပါတယ္။ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္မႈဆိုတာ
ကိုယ့္စိတ္အတၱရဲ႕ ပဋိပကၡေတြ၊ ေသာကေတြနဲ႔ ကင္းလြတ္ေနတဲ့ အေျခအေနတခုပါ။ စိတ္မွာ လိုအင္ဆႏၵေလာဘေတြရဲ႕
ခ်ဳပ္ေႏွာင္မႈမရွိတဲ့ အေျခအေနတခုပါ။
တီထြင္ဖန္တီးနိုင္တယ္ဆိုတာဟာ
ကဗ်ာေတြေရးရံုေလာက္၊ ရုပ္ထုေတြထုရံုေလာက္၊ ကေလးေတြေမြးရံုေလာက္ မဟုတ္ပါဘူး။ အမွန္တရားတည္ရွိလာနိုင္တဲ့
စိတ္အေျခအေနတခုပါ။ အမွန္တရားဆိုတာ အေတြးအၾကံေတြ လံုးဝခ်ဳပ္ျငိမ္းမွသာ ရွိလာနိုင္ပါတယ္။
အေတြးဆိုတာမ်ိဳးဟာလည္း အတၱကင္းတဲ့ အခ်ိန္မွသာ ခ်ဳပ္ျငိမ္းတာပါ။ စိတ္ဟာ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္ဖို႔
ရပ္တန္႔ပစ္ရပါမယ္။ သူရဲ႕လိုအင္ဆႏၵေတြေနာက္သာ လိုက္မေနရပါဘူး။ စိတ္ဆိုတာကလည္း တြန္းအားေပးျခင္း၊
ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးျခင္းေတြမရွိမွသာ လံုးဝတည္ျငိမ္နိုင္တာပါ။ အတၱဆိုတာ အသက္မဝင္ဘူးဆိုရင္
ဆိတ္ျငိမ္ျခင္းရွိပါျပီ။ အဲဒီအခါမွသာ တီထြင္ဖန္တီးမႈ လာပါေတာ့တယ္။
ခ်စ္ျခင္းေမတၱာအလွတရားဟာ
သီခ်င္းတပုဒ္၊ အျပံဳးေလးတခ်က္မွာ ဒါမွမဟုတ္ ဆိတ္ျငိမ္ျခင္းထဲမွာပဲ သူ႔ကိုသူ ေဖာ္ျပနိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အမ်ားစုက ဆိတ္ျငိမ္လိုတဲ့ တိမ္းညႊတ္မႈမရွိပါဘူး။ ငွက္ေက်းသာရကာေတြ၊
ေရြ႕ေနတဲ့တိမ္ေတြကို ၾကည့္ဖို႔ အခ်ိန္မရွိၾကပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ့္ေလာဘနဲ႔ကိုယ္၊
ကိုယ့္သာယာမႈနဲ႔ကိုယ္သာ အလုပ္ရႈပ္ေနၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ႏွလံုးသားထဲမွာမွ အလွတရားမရွိဘူးဆိုရင္
ကေလးေတြကိုလည္း အာရံုခံစားမႈနိုးၾကြလာေအာင္ မလုပ္ေပးနိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ
အက်ည္းတန္တာေတြကို ေရွာင္ရွားျပီး အလွကိုသာ အာရံုခံစားဖို႔ ၾကိဳးစားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
အက်ည္းတန္မႈေတြကို ေရွာင္ရွားတာဟာ အာရံုထံုထိုင္းျခင္းျဖစ္ေစပါတယ္။ ငယ္ရြယ္စဥ္ကတည္းက
အာရံုခံစားမႈနိုးၾကြျခင္းကို ဖြံျဖိဳးေစမွသာ အလွတရားကိုေရာ အက်ဥ္းတန္မႈကိုပါ အာရံုသက္ဝင္ခံစားတတ္လာပါလိမ့္မယ္။
သုခတရားဟာ ၾကည့္ျမင္ျခင္းထဲမွာသာ ရွိတဲ့အတြက္ အျမဲနိုးၾကားေနေစဖို႔ ရတဲ့အခြင့္အေရးတိုင္းကို
အသံုးခ်ရပါမယ္။ လူေတြဖန္တီးထားတဲ့ အလွတရားကိုပဲ မၾကည့္ရပါဘူး။ သဘာဝရဲ႕အလွတရားကိုပါ
ၾကည့္ရပါမယ္။
ရွိန္ဝါ
Art, Beauty and
Creation by Jiddu Khrishnamurti
No comments:
Post a Comment