ရွိန္ဝါ

ကၽြန္ေတာ္ ဒီ blog ေလးကို ေထာင္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ -----
ရွင္းပါတယ္။ က်ေနာ့္စာေတြ လူမ်ားမ်ားဖတ္ေစခ်င္လို႔။ တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းထားခ်င္လို႔။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ မဂၢဇင္းေတြကို စာမူမပို႔ခ်င္လို႔။

Saturday, November 14, 2015

လိင္ကိစၥကို ေက်ာင္းေတြမွာ ဘယ္လိုသင္မလဲ

တျခားလူမႈျပႆနာေတြလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ရမၼက္ဆႏၵေတြနဲ႔ လိင္တိမ္းညႊတ္မႈေတြဟာလည္း ခက္ခဲရႈပ္ေထြးတဲ့ အရာတစ္ခုပဲ။ ပညာေပးသူဆရာကိုယ္တိုင္က အဲဒီလိုလိင္ရမၼက္ေတြရဲ႕ ရႈပ္ေထြးမႈုေတြကို မျမင္ဘူး၊ မေျပာျပနိုင္ဘူးဆိုရင္ သူသင္ေနတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ဘယ္လိုကူညီနိုင္ေတာ့မွာလဲ။ မိဘေတြ ဆရာေတြ ကိုယ္၌က လိင္မႈကိစၥအရႈပ္အေထြးေတြထဲမွာ ပိတ္မိေနရင္ ကေလးကို ဘယ္လိုလုပ္လမ္းျပၾကေတာ့မွာလဲ။ ဒီျပႆနာတစ္ခုလံုးရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္းကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္နားမလည္ဘူးဆိုရင္ ကေလးေတြကို ဘယ္လိုကူညီၾကေတာ့မွာလဲ။ ဆရာက လိင္မႈကိစၥကိုနားလည္ေအာင္သင္ေပးမယ့္ပံုစံဟာ သူကိုယ္တိုင္ရဲ႕ စိတ္အေျခအေနေပၚမွာ အမ်ားၾကီး မူတည္ေနပါတယ္။ သူကိုယ္တိုင္က လိင္စိတ္နည္းပါေနသလား လိင္စိတ္ရဲ႕လႊမ္းမိုးမႈကို ခံေနရသလားဆိုတဲ့ အေပၚမွာ မူတည္ေနတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အမ်ားစုအတြက္ အေရးၾကီးတဲ့အခ်င္းအရာတခုျဖစ္တဲ့ လိင္မႈကိစၥဟာ ဘာေၾကာင့္ ရႈပ္ေထြးမႈေတြ ၊ ပဋိပကၡေတြ၊ ျပႆနာေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနရတာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ဘဝေတြအေပၚ လႊမ္းမိုးတဲ့ အေၾကာင္းခ်င္းရာတခုျဖစ္လာရတာလဲ။ လိင္မႈကိစၥကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း အျမင္က်ယ္စြာကိုင္တြယ္တဲ့ နိုင္ငံေတြမွာေတာင္ လိင္မႈကိစၥဟာ ျပႆနာၾကီး တခုအျဖစ္ရွိေနေသးတယ္ဆိုရင္ မပြင့္မလင္း မရရေအာင္ ဖံုးအုပ္ထားတဲ့ နိုင္ငံေတြမွာ လိင္ကိစၥေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ ျပႆနာေတြဟာ အလြန္စိုးရိမ္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ၾကီးထြားေနပါေတာ့တယ္။ သတင္းေတြထဲမွာ ေမြးကင္းစကေလးငယ္မ်ားကို ရက္စက္စြာစြန္႔ပစ္ျခင္း၊ ဒါမွမဟုတ္ မလိုလားတဲ့ကိုယ္ဝန္ကို ဖ်က္ခ်ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးမ်ား ေသဆံုးရျခင္း စတဲ့အရာေတြဟာလည္း လိင္မႈကိစၥရဲ႕ ျပႆနာေတြပါပဲ။  
အဓိကအခ်က္ေတြအထဲက တခ်က္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္စြမ္းမရွိလို႔ပါ။ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္စြမ္းဆိုတာ လူတိုင္းဟာ စာေပ၊ အႏုပညာ၊ သဘင္၊ ဂီတစတဲ့ အရာေတြကို ဖန္တီးေနရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။ သာမန္ေန႔စဥ္လူမႈဘဝပံုစံခြက္ထဲက ရုန္းမထြက္နိုင္ၾကတာပါ။ ပတ္ဝန္းက်င္က သတ္မွတ္ထားတဲ့ေဘာင္ထဲမွာသာ ေနေနၾကပါတယ္။ အဲဒီလို ေနေနၾကတဲ့အတြက္လည္း လူတိုင္းရဲ႕စိတ္ထဲမွာ အလိုမျပည့္မႈေတြ၊ စိတ္မေၾကလည္မႈ အခုအခံေတြ ေန႔စဥ္လိုလိုရွိလာၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ လိင္မႈကိစၥကို ထြက္ေပါက္အျဖစ္ အသံုးျပဳၾကေတာ့ပါပဲ။ အဲဒီမွာပဲ စိတ္ရဲ႕ အလိုဆႏၵရမၼက္ကို မွားယြင္းတဲ့နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ခၽြန္းအုပ္ျပီး ထိန္းခ်ဳပ္ေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီမွာပဲ ျပႆနာေတြ ပိုမိုၾကီးထြားလာပါတယ္။ 
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္စြမ္းမရွိၾကပါဘူး။ ဒါဟာဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လူမႈေရးစံႏႈန္းေတြ ၊ ကိုယ္က်င့္တရားယဥ္ေက်းမႈဆိုတဲ့ အရာေတြေၾကာင့္ပါပဲ။ ပညာေရးနည္းစနစ္ေတြကလည္း ပညာတတ္ေတြမ်ားျပားဖြံ႔ျဖိဳးလာမႈအေပၚကိုပဲ ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ေနလို႔ပါ။ လိင္ကိစၥျပႆနာကို ေျဖရွင္းရမယ့္ နည္းလမ္းကေတာ့ ပံုစံခြက္ထဲမွာပဲ အသားက်ေနတဲ့ ပညာတတ္ေတြရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြထဲမွာ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္စြမ္းမရွိဘူးဆိုတာကို နားလည္ဖို႔ပါပဲ။ တဖက္ကေနၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း လြတ္လပ္ျပီးအျမင္က်ယ္တဲ့ ပညာတတ္ေတြတည္တံ့ေနမွသာ တီထြင္ဖန္တီးမႈေတြရွိလာမွာပါ။
ပုံစံေသပညာတတ္ေတြဟာ အခ်က္အလက္ေတြကိုပဲ ျပန္လည္စုေဆာင္းတတ္ပါတယ္။ ထပ္ေက်ာ့သံသရာမွာသာ ခ်ာခ်ာလည္ေနတတ္ပါတယ္။ စကားလံုးအသစ္ေတြကို ျပဳလုပ္ေနသလိုလိုနဲ႔ အေဟာင္းေတြကို ထပ္ခ်ည္းတလဲလဲေနရာျပန္ခ်ေနၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အမ်ားစုက ဦးေနွာက္ကေနတဆင့္သာ ခံစား၊ ေတြ႕ၾကံဳဖူးၾကတဲ့အတြက္ စကားလံုးေတြနဲ႔ ယႏၱရားဆန္ဆန္ထပ္တလဲလဲျပဳမူေတြမွာပဲ သီးသန္႔ေနထိုင္ျပီး ပိတ္မိေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒါဟာ ဖန္တီးမႈမဟုတ္တာ ေသခ်ာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဖန္တီးနိုင္စြမ္းမရွိေတာ့တဲ့အတြက္ လိင္မႈကိစၥကသာလွ်င္ တခုတည္းေသာက်န္ရွိတဲ့ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္ဖို႔နည္းလမ္းျဖစ္လာပါတယ္။ လိင္မႈကိစၥဆိုတာ စိတ္ကိစၥပါ။ စိတ္ကိစၥျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ စိတ္နဲ႔ပဲေျဖရွင္းရပါမယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ရင္ အလိုမက်မႈေတြပဲ ျဖစ္လာမွာပါ။ လိင္မႈကိစၥဆိုတာ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္တခုုျဖစ္တယ္ဆိုေသာ္ျငားလည္း ဒါဟာ စိတ္နဲ႔ပဲ အမ်ားစုပတ္သတ္ေနတဲ့အရာပါ။ သဘာဝဆိုတာ မရႈပ္ေထြးပါဘူး။ သဘာဝကိုရႈပ္ေထြးေအာင္လုပ္တာ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူသားေတြရဲ႕စိတ္ပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕အေတြးေတြ ၊ ဘဝေတြဟာ သဘာဝအရေတာ့ ေတာက္ပပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ့္လက္ေတြ႕မွာေတာ့ ေျခာက္ေသြ႕ေနရပါတယ္။ အႏွစ္သာရမရွိတဲ့ အခြံခ်ည္းပဲျဖစ္ေနရပါတယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ အျမဲဆာေလာင္ေနတတ္ပါတယ္။ ဘာသာေရးအရေရာ ပညာေရးအရပါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ထပ္တလဲလဲအျပဳအမူေတြကိုသာ ျပဳမူေနရပါတယ္။ ျငီးေငြ႔ေနရပါတယ္။ လူမႈေရးနဲ႔ စီးပြားေရးအရလည္း လႊမ္းမိုးခံေနရပါတယ္။ ထိန္းခ်ဳပ္ခံေနရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ေပ်ာ္ရႊင္ေနတဲ့လူသားေတြ မဟုတ္ၾကပါဘူး။ အိမ္မွာေရာ၊ ေက်ာင္းမွာေရာ၊ အလုပ္မွာေရာ၊ ဘုရားေက်ာင္းမွာပါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အသက္မဲ့ေနၾကပါတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကင္းမဲ့ေနၾကပါတယ္။ ဖန္တီးနိုင္စြမ္းမႈကို တခါမွေတြ႕ၾကံဳမခံစားရပါဘူး။ ေန႔စဥ္အျပဳအမူ အေတြးအေခၚေတြကေန ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မလြတ္ကင္းၾကပါဘူး။
ဘက္ေပါင္းစံုကေန ခ်ဳပ္ကိုင္ဖမ္းဆီးခံထားရတဲ့အတြက္ လိင္မႈကိစၥဟာ သဘာဝအရ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ တခုတည္းေသာထြက္ေပါက္ျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ။ ထပ္ခါထပ္ခါရွာေဖြေလ့ရွိတဲ့ အေတြ႕အၾကံဳတခုျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ လိင္ကိစၥဆိုတာဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ျဖစ္တည္မႈေပ်ာက္ကြယ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာမွ ထြက္ေပၚလာတဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအေျခအေနတခုကို ေခတၱခဏဖန္တီးေပးလို႔ပါပဲ။ ျပႆနာကိုျဖစ္ေစတာ လိင္ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီလိုေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ိဳးကို ထပ္ခါထပ္ခါဖမ္းဆုပ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵပါပဲ။ လိင္ကိစၥအရေသာ္လည္းေကာင္း အျခားနည္းလမ္းနဲ႔ေသာ္လည္းေကာင္း ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီေပ်ာ္ရြင္မႈကို ရယူထိန္းသိမ္းထားခ်င္တဲ့ ဆႏၵပါပဲ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အမွန္တကယ္ရွာေဖြေနတဲ့အရာဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ျဖစ္တည္မႈ၊ ျဖစ္တည္ေနျခင္းကိုေမ့ေလ်ာ့ေနခ်င္တဲ့ အရသာျပင္းျပင္းပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ခဏငယ္ေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကိုယ့္ဘဝကိုယ္ ေမ့ထားခ်င္တတ္ၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕အတၱျဖစ္တည္ျခင္းဟာ ေသးငယ္ပါတယ္။ သနားစရာေကာင္းပါတယ္။ နာက်င္မႈရင္းျမစ္တခုပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ သိလ်က္နဲ႔ျဖစ္ေစ မသိလိုက္မသိဘာသာနဲ႔ျဖစ္ေစ တဦးခ်င္းေသာ္လည္းေကာင္း အစုလိုက္ေသာ္လည္းေကာင္း စိတ္လႈပ္ရွားမႈထဲမွာ  ဒါမွမဟုတ္ ျမင့္မားတဲ့အေတြးအေခၚေတြထဲမွာ ဒါမွမဟုတ္ အာရံုေမွာက္မွားမႈေတြထဲမွာ ေမ့ေလ်ာ့ထားခ်င္ေနတာပါပဲ။ လိင္ကိစၥကိုစြဲလမ္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္ မူးယစ္ေဆးဝါးကိုစြဲလမ္းတာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီသေဘာေတြပါပဲ။
            ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ မိမိရဲ႕ အတၱမွ လြတ္ေျမာက္ခ်င္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ လြတ္ေျမာက္ရာနည္းလမ္းေတြဟာ အေရးၾကီးလာပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း အဲဒီနည္းလမ္းေတြဟာပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ျပႆနာျဖစ္လာေတာ့တာပါ။ ကိုယ့္အဇတၱအတြင္းမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္းျဖစ္တဲ့ ဖန္တီးမႈရွိရွိေနထိုင္အသက္ရွင္နိုင္ျခင္းကို တားဆီးေနတဲ့ အတားအဆီးေတြ နားမလည္ မစံုစမ္းဘူးဆိုရင္ေတာ့ လိင္ကိစၥရဲ႕ ျပႆနာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္ေတာ့မွ နားလည္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဖန္တီးမႈရွိရွိေနထိုင္အသက္ရွင္နိုင္ျခင္းကို တားဆီးေနတဲ့ အတားအဆီးတခုကေတာ့ အေၾကာက္တရားပါပဲ။ ေလးစားမႈဟာ အေၾကာင္းတရားကို ျပဌာန္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလးစားေနတဲ့အရာေတြ၊ ကိုယ္က်င့္သိကၡာတရားစတဲ့အရာေတြနဲ႔ ခ်ည္ေႏွာင္ခံထားရျခင္းဟာ ဘဝရဲ႕ နက္နဲျပည့္ဝတဲ့အႏွစ္သာရကို သိရွိေအာင္ မစြမ္းေဆာင္နိုင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ္မွန္တယ္လို႔ထင္ထားတဲ့ တံတိုင္းေတြၾကားမွာသာ ပိတ္မိေနျပီး အဲဒီတံတိုင္းေတြကို ေက်ာ္မျမင္နိုင္ၾကပါဘူး။ စံျပအေတြးအေခၚေတြနဲ႔ ဘာသာေရးယံုၾကည္မႈေတြအေပၚ အေျခခံထားတဲ့ အဲဒီလို မႈန္ဝါးတဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားေတြဟာ တကယ့္အစစ္အမွန္တရားအတြက္ေတာ့ အလုပ္မျဖစ္ပါဘူး။ အဲဒီအကာအကြယ္ေတြေအာက္မွာသာ ပုန္းေအာင္းေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဟုတ္ေယာင္ထင္မွားမႈေလာကၾကီးမွာသာ ေနထိုင္ၾကတာပါပဲ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုျပန္လည္ဆင္ျခင္ျခင္း မရွိတဲ့အတြက္ အဲဒီ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေလးစားေနတဲ့အရာေတြ ၊ လူေတြနည္းတူ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာလည္းပဲ ရႈပ္ေထြးမႈေတြ ႏွင့္ ပဋိပကၡေတြၾကားမွာသာ ေရာက္ေနရေတာ့တာပါပဲ။ 
အေၾကာက္တရားဆိုတာ လံုျခံဳခ်င္တဲ့ဆႏၵရဲ႕ ရလာဒ္ပါပဲ။ အဲဒီအေၾကာက္တရားက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ပါတယ္။ ပံုစံခြက္ထဲသြင္းပါတယ္။ အတုခိုးေစပါတယ္။ လႊမ္းမိုးမႈေတြကို ခံေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီအေၾကာက္တရားဟာ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္တဲ့ေနထိုင္ျခင္းကို တားဆီးပါတယ္။ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္ဖို႔ဆိုရင္ေတာ့ လြတ္လပ္မႈထဲမွာ ေနမွသာရပါမယ္။ အေၾကာက္တရားမရွိရပါဘူး။ စိတ္ဟာ အလိုရမၼက္ေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးခ်ဳပ္ကိုင္ျခင္းက ကင္းလြတ္ေနတဲ့အခါမွသာ တီထြင္ဖန္တီးနိုင္စြမ္းရွိတဲ့ အေျခအေနတခုကို ဆိုက္ေရာက္တာပါ။ ကိုယ့္စိတ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဂရုတစိုက္ေစာင့္ၾကည့္ျပီး အလိုဆႏၵေတြရဲ႕ မျမင္ရတဲ့စြမ္းအားေတြကို ေဖာ္ထုတ္ရပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပိုျပီးေတြးေခၚတတ္၊ ပိုျပီး ခ်စ္ျခင္းေမတၱာထားတတ္ေလေလ၊ အလိုရမၼက္ေတြရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈကေန ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕စိတ္ေတြဟာ လြတ္ကင္းလာေလေလပါပဲ။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာမပါဝင္တဲ့ အာရံုခံစားမႈဟာ အတြင္းလိႈက္စားတဲ့ ျပႆနာပါပဲ။
အဲဒီ အာရံုခံစားမႈျပႆနာကို နားလည္ဖို႔ဆိုရင္ သူ႔ကိုအနီးကပ္ခ်ဥ္းကပ္ျပီးေလ့လာဖို႔ကလြဲလို႔ တျခားနည္းမရွိပါဘူး။ ေရွာင္တိမ္းဖံုးကြယ္ေနလို႔ မရပါဘူး။ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ ခ်ိဳးႏွိမ္ထားလို႔မရပါဘူး။ ေလ့လာစူးစမ္းတဲ့ေနရာမွာလည္း ဘက္တဖက္တည္းကေန ေလ့လာလို႔မရပါဘူး။ ဘက္ေပါင္းစံုကေန ေလ့လာရပါမယ္။ ဘယ္ကိစၥမဆို အစစ္အမွန္နားလည္သေဘာေပါက္ခ်င္ရင္ တခုလံုးကို ျပည့္ျပည့္စံုစံုေလ့လာဖို႔ လိုပါတယ္။ ပညာေရးအရ၊ ဘာသာေရးအရ၊ လႈမႈေရးအရ၊ ကိုယ္က်င့္တရားစံႏႈန္းေတြအရ စသည္ျဖင့္ ဘက္ေပါင္းစံုက ခ်ဥ္းကပ္ရပါမယ္။ အရသာခံစားမႈအာရံုေပၚမွာသာ အေလးအနက္ထားေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အာရံုတခုတည္းကပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ အေရးပါေနမွာပါပဲ။ သူကပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ခ်ဳပ္ကိုင္ထားေနမွာပါပဲ။
စာအုပ္ေတြ၊ ေၾကာ္ျငာေတြ၊ ရုပ္ရွင္ေတြ နဲ႔ အျခားမ်ားစြာေသာနည္းလမ္းေတြကေန အဲဒီအာရံုခံစားမႈတဏွာဟာ တခ်ိန္လံုး ဖိစီးေနတာပါ။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ တခ်ိန္လံုး ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို တဏွာရာဂၾကီးထြားလာေအာင္ ႏိုးဆြေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ကလည္း အဲဒီလို ႏိုးဆြခ်က္ေတြထဲမွာပဲ သာယာေနတတ္ၾကပါတယ္။ တဏွာကတခ်ိန္လံုးၾကီးထြားေနတာနဲ႔ အမွ် ကိုယ္ကလည္း တခ်ိန္လံုး တဏွာေနာက္လိုက္ရင္း ေမာပန္းေနမွာပါ။ လိုက္ေလေလ မျပည့္ဝေလေလ။ မျပည့္ဝေလေလ ပိုျပီးလိုခ်င္လာေလေလပါပဲ။ တဏွာသံသရာဆိုတာ အဲဒါပါပဲ။ တဏွာရွာေတာ္ပံုဟာ လိုက္ေလေမာေလ မဆံုးတဲ့သံသရာပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ တဏွာဆိုတာ သဘာဝပါ။ စိတ္ရဲ႕ အေရးၾကီးတဲ့ လကၡဏာတရပ္ပါ။ အဲဒါကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျပည့္ျပည့္စံုစံုနားလည္သေဘာေပါက္ဖို႔ပဲလိုတာပါ။ အေျဖကေတာ့ စစ္မွန္တဲ့ခ်စ္ျခင္းေမတၱာပါပဲ။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆိုတာသာမရွိရင္ တဏွာရာဂက ပိုဆိုးလာပါလိမ့္မယ္။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာရွိတဲ့အခါမွာ လိင္စိတ္ဟာ နည္းပါးသြားပါတယ္။ တဏွာေနာက္ကိုပဲ လိုက္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာမရွိပါဘူး။ ေကာင္းမႈကုသုိလ္တရားဟာ လြတ္လပ္မႈနဲ႔သာ အတူလာပါတယ္။ နားလည္မႈနဲ႔သာ လာပါတယ္။ လြတ္လပ္မႈႏွင့္ နားလည္မႈေတြမွာသာ စစ္မွန္တဲ့ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဟာ တည္ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔အားလံုးဟာ ငယ္ရြယ္စဥ္တုန္းကေတာ့ လိင္စိတ္ေတြထၾကြၾကတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားစုကေတာ့ အဲဒါကို ခ်ိဳးႏွိမ္ပစ္လိုက္ၾကတယ္။ ဘာေၾကာင့္ခ်ိဳးႏွိမ္ရသလဲဆိုရင္ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ကိုယ္ဟာတဏွာၾကီးတဲ့လို႔ အထင္မခံနိုင္တဲ့အတြက္ျဖစ္တယ္္။ တဏွာကို သူမနိုင္နိုင္ဘူးလို႔ ထင္တဲ့အတြက္ျဖစ္တယ္။ ႏွိမ္ႏွင္းတဲ့နည္းလမ္းကလည္း မွန္ကန္တဲ့နည္းလမ္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေနရာမွာ  သံသရာ(Samsara) ဆိုတဲ့ တိဗက္ရုပ္ရွင္တကားကို အမွတ္ရစရာပါပဲ။ လိင္စိတ္ကို ေမ့ပစ္ထားျပီး ဂူေအာင္းတရားက်င့္၊ တိဗက္သာသနာမွာ အျမင့္ဆံုးဘြဲ႕ကိုရေပမယ့္လည္း ေနာက္ပိုင္း သားသည္အေမ နို႔တိုက္တာကိုျမင္တာေတာင္ မထိန္းသိမ္းနိုင္ဘဲ ရဟန္းဘဝကို စြန္႔သြားရတဲ့ အေၾကာင္းပါ။ ဒီလို နည္းလမ္းမွားနဲ႔ ထိန္းသိမ္းျခင္းဟာ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အၾကိတ္အခဲကိုသာ ျဖစ္ေစျပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပႆနာကို ပိုျပီး ၾကီးထြားေစပါတယ္။
ေနထိုင္ရာလူမႈပတ္ဝန္းက်င္ၾကီးကလည္း ဒီတဏွာကိစၥကို စက္ဆုပ္ရြံ႕ရွာစရာလို႔ သတ္မွတ္ထားလို႔ျဖစ္တယ္။ တင္းက်ပ္တဲ့ဘာသာေရးေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လိင္ကိစၥကို အရမ္းစိုးရိမ္ပါတယ္။ သူတို႔အေရးတၾကီးကိုင္တြယ္ရမယ့္အရာတခုလို႔လည္း ျမင္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လိင္စိတ္တိမ္းညႊတ္မႈေတြကို အျခားေခါင္းစဥ္ေတြေအာက္ေရာက္ေအာင္ တြန္းပို႔ပစ္လိုက္ၾကတယ္။ မ်ိဳးခ်စ္စိတ္ဓါတ္တို႔၊ အခြင့္အာဏာကိုလိုခ်င္တပ္မက္မႈတို႔၊ တို႔လူမ်ိဳးတို႔ဘာသာမွသာလွ်င္ ၾကီးက်ယ္တယ္ဆိုတဲ့ ခြဲျခားဆက္ဆံခ်င္စိတ္တို႔ ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ေတြေအာက္ကိုသာ အတင္းသြပ္သြင္းျပီး လမ္းလႊဲပစ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ဘာသာေရးရဲ႕ အဓိကပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ ကင္းျငိမ္းရာနဲ႔ေတာင္ ေဝးကြာသြားေအာင္ လုပ္ပစ္တတ္ၾကပါတယ္။ တဖက္ကေနၾကည့္ရင္လည္း အဲဒီလိုဘာသာေရးမ်ိဳးေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ဖန္တီးလိုက္တာပါပဲ။ အေၾကာက္တရားေတြ ၊ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တမႈေတြ၊ မနာလိုစိတ္ေတြ၊ ခြဲျခားဆက္ဆံခ်င္စိတ္ေတြနဲ႔သာ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးလိုက္ျခင္းရဲ႕ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးတခုပါပဲ။ ရလာဒ္အေနနဲ႔ ဘာသာေရးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေဒါသ၊ ေမာဟေတြကို ထုတ္ျပတဲ့ စင္ျမင့္တခုျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ။ 
ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ လိင္စိတ္ကို အျပည့္အဝနားလည္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကိုယ္တိုင္ပဲ ၾကိဳးစားရပါမယ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္မွ နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္းနားမလည္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အိမ္ေထာင္ျပဳလိုက္ရင္လည္း ျပႆနာက ပိုျပီး ရႈပ္ေထြးသြားရံုကလြဲလို႔ တျခားမရွိပါဘူး။ အေရွ႕တိုင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေနာက္တိုင္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အိမ္ေထာင္ေရးဟာ လိင္ကိစၥျပႆနာကို ေျပလည္ေစတဲ့ အေျဖမဟုတ္ပါဘူး။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆိုတာ စာခ်ဳပ္ထဲမွာရွိတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ ေနာက္ျပီး ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ လံုျခံဳ စိတ္သက္ရာရေအာင္လုပ္ျခင္း အေပၚမွာလည္း မမူတည္ပါဘူး။ အိမ္ေထာင္ေရးဟာ ရမၼက္ဆႏၵအေပၚမွာခ်ည္းပဲ မူတည္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆိုတာ ရွိေနရင္ လိင္ကိစၥဆိုတာ ျပႆနာမဟုတ္ပါဘူး။ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ ျပႆနာျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ။
ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္းကသာ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ရဲ႕ လိင္ပိုင္းဆိုင္ရာ တိမ္းညႊတ္မႈေတြက ဘယ္လိုရွိတယ္။ ကိုယ့္ကိုဘာေတြက ဆြဲေဆာင္နိုင္သလဲဆိုတာေတြကို ျပန္ၾကည့္ရပါမယ္။ ကိုယ္ဟာ ေယာက်္ားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မိန္းမပဲျဖစ္ျဖစ္ လူေတြကို ဘယ္လိုဆက္ဆံလဲဆိုတာကို ၾကည့္ရပါမယ္။ ျပႆနာက ကိုယ့္ရဲ႕မိသားစုဟာ တသီးပုဂလဆန္ေနျခင္း၊ ခြဲျခားဆက္ဆံေနျခင္းေတြ ရွိေနတာမ်ိဳးျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုမိသားစုပံုစံမ်ိဳးမွာဆိုရင္ တဦးခ်င္းက ကိုယ့္အတၱအတြက္သာ ေရွ႕တန္းတင္ေနတတ္ၾကတဲ့အတြက္ အဲဒီကမွ အုပ္စုဖြဲ႔ျခင္း၊ ခြဲျခားႏွိမ္ခ်ဆက္ဆံျခင္းေတြဟာ အေလ့အထျဖစ္သြားျပီး လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအတြက္ အႏၱရာယ္ျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ။
လူသားေတြအတြက္ ၾကီးမားတဲ့ အခက္အခဲကေတာ့ လူသားမ်ိဳးႏြယ္မွာ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳရမယ့္ ဆရာေတြ မိဘေတြ ကိုယ္တိုင္က ေမာပန္းႏြမ္းလ်ေနၾကတာပါပဲ။ သူတို႔ ျပႆနာကိုလည္း သူတို႔ မေျဖရွင္းနိုင္ၾကေတာ့ပါဘူး။ သူတို႔ သက္သာရာလမ္းေၾကာင္းကိုပဲ သူတို႔ရွာၾကပါေတာ့တယ္။ ကိုယ္ကခ်စ္ဖို႔ မၾကိဳးစားဘဲ အခ်စ္ခံခ်င္ေနတဲ့ ေဝဒနာေတြပဲ ရွိေနပါေတာ့တယ္။ အဲဒီလို ဆရာေတြ မိဘေတြဟာ ကေလးေတြကို ဘယ္လိုလုပ္ စစ္မွန္တဲ့ပညာေရးကို ေပးနိုင္ေတာ့မွာလဲ။
အဓိကျပႆနာကေတာ့ ဆရာပါပဲ။ ဆရာကိုယ္တိုင္က စိတ္ရွင္းမွ တပည့္ေတြကို ပညာေပးနိုင္မွာပါ။ ဆရာကိုယ္တိုင္က စိတ္ရႈပ္ေထြးေနျပီး လိင္မႈကိစၥဝကၤပါၾကီးထဲမွာပိတ္မိေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူက ဘယ္လိုလုပ္ျပီး သူ႔လိုမဟုတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ေမြးထုတ္ေပးနို္င္ေတာ့မွာလဲ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ျပင္ဆင္တပ္ဆင္ေပးရမယ့္ စက္ယႏၱရားေတြမဟုတ္ပါဘူး။ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈေတြေၾကာင့္သာ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတဲ့သူေတြပါ။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ ကိုယ္ရဲ႕သဘာဝအရ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ရႈပ္ေထြးမႈျပႆနာေတြကို ျပင္ပပေယာဂေတြမပါဝင္ဘဲ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေျဖရွင္းနိုင္ဖို႔ကိုပဲ အစဥ္အျမဲၾကိဳးစားေနရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။

မွီျငမ္း - Sex and Marriage by Jiddhu Krishnamurti

ရွိန္ဝါ

No comments:

Post a Comment