ရွိန္ဝါ

ကၽြန္ေတာ္ ဒီ blog ေလးကို ေထာင္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ -----
ရွင္းပါတယ္။ က်ေနာ့္စာေတြ လူမ်ားမ်ားဖတ္ေစခ်င္လို႔။ တစ္ေနရာတည္းမွာ စုစည္းထားခ်င္လို႔။ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ မဂၢဇင္းေတြကို စာမူမပို႔ခ်င္လို႔။

Sunday, September 28, 2014

မိဘ ႏွင့္ ဆရာ (၂) (Parents and Teachers by Jiddu Krishanamurti)

ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္က လူေတြနဲ႔ အရာဝတၳဳေတြရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈကို ခံရပါတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ ပညာေပးသူတစ္ေယာက္ဟာ အဲဒီလႊမ္းမိုးမႈေတြကို ကေလးခြာခ်နိုင္ေအာင္ ကူညီသင့္ပါတယ္။ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကျဖစ္ေစ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုကျဖစ္ေစ မွန္ကန္တဲ့ တန္ဖိုးေတြ ကို မရွာေဖြနိုင္ပါဘူး။ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ အေျမာ္အျမင္ရွိမႈကသာ အဲဒီတန္ဖိုးေတြကို ေဖာ္ထုတ္ေပးနိုင္တာပါ။
          ဒါကို နက္နက္ရိႈ္င္းရႈိင္း သေဘာေပါက္ျပီဆိုရင္ေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကို အစမွ အဆံုးတိုင္ တစ္ဦးခ်င္းစီမွာေရာ လူမႈစံႏႈန္းေတြမွာပါ သိျမင္မႈ နိုးထလာေအာင္ တြန္းအားေပးပါလိမ့္မယ္။ တန္ဖိုးတစ္ခုခ်င္းစီကို ရွာေဖြခိုင္းတာ မဟုတ္ဘဲ အရာအားလံုးရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ တန္ဖိုးကို ရွာေဖြဖို႔ တြန္းအားေပးေတာ့မွာပါ။ ကေလးတစ္ေယာက္ကို မေၾကာက္တတ္ေအာင္ သင္ေပးတာဟာ ဆရာကျဖစ္ေစ၊ မိသားစုက ျဖစ္ေစ၊ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းက ျဖစ္ေစ လႊမ္းမိုးထားတဲ့ လႊမ္းမိုးမႈေတြကေန လြတ္ေအာင္ ကူညီတာပါပဲ။ ဒါမွသာ အဲဒီကေလးဟာ ေကာင္းျမတ္ျခင္းတရားေတြ၊ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာေတြ ပြင့္လန္းနိုင္မွာပါ။ ေက်ာင္းသား ေတြကို လြတ္လပ္မႈဆီ ေရာက္ေအာင္ ကူညီရင္းနဲ႔ပဲ ဆရာကိုယ္တိုင္က သူ႔ကိုယ္ပိုင္ စံႏႈန္းေတြကိုလည္း ေျပာင္းလဲလာပါေတာ့တယ္။ သူကိုယ္တိုင္လည္း “ငါပဲ၊ ငါ့ဟာ” ဆိုတဲ့အရာေတြကို စတင္ ရွင္းလင္း လာပါေတာ့တယ္။ ဒီလို အျပန္အလွန္ ပညာေပးျခင္း ျဖစ္စဥ္ကပဲ ဆရာနဲ႔ တပည့္ၾကား တမူထူးျခားတဲ့ အတူတကြ ဆက္ဆံေရးကို ဖန္တီးေပးတာပါ။
          လႊမ္းမိုးျခင္း၊ ဖိအားေပးျခင္းဆိုတာ ဘယ္လိုအမ်ိဳးအစားပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ဥာဏ္ပညာ အတြက္ေတာ့ တကယ့္ အတားအဆီးပါပဲ။ မွန္ကန္တဲ့ ပညာေပးသူ တစ္ေယာက္မွာ ဘာလုပ္ပိုင္ခြင့္မွ မရွိပါဘူး။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းၾကီးမွာ ဘာပါဝါမွလည္း မရွိပါဘူး။ သူဟာ ဘယ္လို ထိန္းခ်ဳပ္ ပိတ္ဆို႔မႈမိ်ဳးနဲ႔မွလည္း ညွိမေနပါဘူး။ ငါတို႔ဟာ ကေလးတစ္ေယာက္ကို တကယ္ကူညီေတာ့မယ္ဆိုရင္ သူကိုယ္တိုင္က ဖန္တီးထားတဲ့ အတားအဆီးေတြေရာ၊ ပတ္ဝန္းက်င္က ဖန္တီးထားတဲ့ အတားအဆီးေတြနဲ႔ပါ လြတ္ကင္းေအာင္ ကူညီရမွာပါ။ ဖိႏွိပ္မႈ၊ လႊမ္းမိုးမႈ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳး သေဘာေပါက္ျပီး အားလံုးကို ေဘးဖယ္ထုတ္ထားရပါမယ္။ ဆရာကိုယ္တိုင္က ဒီ မသန္မစြမ္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြအားလံုးနဲ႔ မလြတ္ကင္းဘူးဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလို ေဘးဖယ္ထုတ္ဖို႔ ကိစၥဟာ မျပီးေျမာက္နိုင္္ေတာ့ပါဘူး။
          ဘယ္ေလာက္ပဲ ၾကီးက်ယ္တဲ့ အရာပဲ ျဖစ္ေနပါေစ၊ အဲဒီအတိုင္း လိုက္လံ အတုခိုးေနတယ္ ဆိုတာဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ရွာေဖြမႈကို ပိတ္ပင္ထားတာပါပဲ။ အခ်ိဳ႕ေသာ အဆင္သင့္ သုခဘံုေတြကို ရမယ္ဆိုတဲ့ ကတိေတြကိုပဲ ယံုစားေနရင္ေတာ့ အဆင္ေျပဖို႔၊ အာဏာရဖို႔ တစံုတေယာက္ရဲ႕ အကူအညီကို ရယူလိုစိတ္ေတြပဲ ျဖစ္ေနျပီး ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ျပန္လည္ ပိတ္ဆို႕ေနေၾကာင္း လံုးလံုးလ်ားလ်ား သိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုန္းၾကီးေတြ၊ နိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ ေရွ႕ေနေတြ၊ စစ္သားေတြဟာ ငါတို႔ကို ကူညီမယ္ ဆိုတာ ခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလို အကူအညီေတြဟာ ဥာဏ္ပညာနဲ႔ လြတ္လပ္မႈကိုေတာ့ ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္တာပါပဲ။ ငါတို႔ လိုအပ္တဲ့ အကူအညီဆိုတာ ငါတို႔ရဲ႕ ျပင္ပမွာ မရွိပါဘူး။ ဘာအကူအညီမွ ေတာင္းေနစရာမလိုပါဘူး။ အကူအညီဆိုတာ သူ႔အလိုလို လာတာပါ။ ငါတို႔ဟာ ကိုယ္ နစ္ျမဳပ္ထားတဲ့ အလုပ္မွာ က်ိဳးႏြံေနဖို႔၊ ငါတို႔ရဲ႕ ေန႔စဥ္ျပဳဖြယ္ ကိစၥေတြနဲ႔ မေတာ္တဆ အျဖစ္အပ်က္ေတြမွာ စိတ္ကို ဖြင့္ထားနိုင္ဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့။ 
          ငါတို႔ဟာ ေထာက္္ပံမႈ၊ အားေပးမႈေတြကို ဆာေလာင္ေနတဲ့ သိစိတ္၊ မသိစိတ္ေတြ အားလံုးကို ေရွာင္ရွားရပါမယ္။ ဒီလို ဆာေလာင္မႈမ်ိဳးဟာ သူ႔နည္းသူဟန္နဲ႔ေတာ့ အျမဲစိတ္ေက်နပ္ေစပါတယ္။ ငါတို႔ကို အားေပးမယ့္ ၊ ဦးေဆာင္နိုင္မယ့္၊ ျငိမ္သက္ေစနိုင္မယ့္ သူတစ္ေယာက္ရွိတာဟာ သက္ေတာင့္ သက္သာေတာ့ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအက်င့္ၾကီးကပဲ ကိုယ့္ကို ထိန္းေက်ာင္းမယ့္၊ အခြင့္အာဏာျပဳမယ့္၊ ငါတို႔ရဲ႕ စနစ္အတြက္ အဆိပ္အေတာက္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားတာပါပဲ။ ငါတို႔ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို မွီခိုေနတဲ့ အခိုက္အတန္႔မွာ တစ္ဦးခ်င္း လြတ္လပ္မႈနဲ႔ ဥာဏ္ပညာကို ႏိုးထေစမယ့္ ကိုယ္ရဲ႕ မူရင္းရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေမ႔ေနတာပါပဲ။
          ဘယ္ အခြင့္အာဏာမဆို အဟန္႔အတား ခ်ည္းပါပဲ။ ပညာသင္ေပးသူဟာ ေက်ာင္းသားကို ခ်ဳပ္ကိုင္မယ့္ အာဏာပိုင္ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ အာဏာကို တည္ေဆာက္ျခင္းဟာ သိစိတ္ကေရာ၊ မသိစိတ္ကပါ လုပ္တဲ့ ျဖစ္စဥ္တစ္ခုပါ။
          ေက်ာင္းသားဆိုတာ မေသခ်ာပါဘူး။ စမ္းတဝါးဝါးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဆရာဆိုတာကေတာ့  သူ႔အသိအရ ေသခ်ာပါတယ္။ အေတြ႕အၾကံဳခိုင္မာပါတယ္။ ဆရာရဲ႕ အဲဒီ ေသခ်ာမႈ၊ အားေကာင္းမႈဟာ ေနပူစာလႈံခ်င္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ အတြက္ေတာ့ အာမခံခ်က္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာမႈဟာ ၾကာရွည္မခံပါဘူး။ မွန္လည္း မမွန္ကန္ပါဘူး။ သိစိတ္ကေရာ မသိစိတ္ကပါ လြတ္လပ္မႈကို အားမေပးတဲ့ ဆရာဟာ ေက်ာင္းသားေတြ အတြက္ ၾကီးမားတဲ့ အကူအညီေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ သူဟာ သူရဲ႕ အသိနဲ႔ လႊမ္းမိုးဖို႔သာ ၾကိဳးစား ေနပါလိမ့္မယ္။ သူရဲ႕ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြးနဲ႔ပဲ ကေလးေတြကို ေဝဝါးေအာင္ လုပ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ စစ္မွန္တဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ သူရဲ႕ အသိနဲ႔ အေတြ႕အၾကံဳဆိုတာေတြဟာ သူစြဲလမ္းေနတဲ့ အရာေတြပါ။ သူရဲ႕ လံုျခံဳမႈအတြက္ပါပဲ။ သူရဲ႕ အက်ဥ္းေထာင္ပါပဲ။ သူကိုယ္တိုင္က အဲဒီအရာေတြနဲ႔ မကင္းလြတ္ဘူးဆိုရင္ ေက်ာင္းသားေတြကို ေပါင္းစည္းညီညြတ္ေစတဲ့ လူသားေတြ ျဖစ္လာေအာင္ မကူညီနိုင္ေတာ့ပါဘူး။
          မွန္ကန္တဲ့ ပညာေပးသူ တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ ဆရာတစ္ေယာက္ဟာ စာအုပ္ေတြ၊ ဓါတ္ခြဲခန္းေတြနဲ႔ သူကိုယ္တိုင္က ကင္းလြတ္ေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြက သူ႔ကို အတုမယူေအာင္၊ စံျပမထားေအာင္၊ အာဏာပိုင္ တစ္ေယာက္ အျဖစ္ မျမင္ေအာင္ အျမဲ သတိထား ေစာင့္ၾကည့္ေနရပါမယ္။ ဆရာတစ္ေယာက္ဟာ ေက်ာင္းသားေတြကေန တဆင့္ သူ႔ကိုယ္သူသာ ျဖည့္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒါ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔ေအာင္ျမင္မႈပါ။ အဲေတာ့ သူ႔ရဲ႕ သင္ၾကားျခင္းဟာလည္း သူ႔အတၱကိုသူ အဓြန္႔ရွည္ေအာင္လုပ္ျခင္းပါပဲ။ အဲဒါဟာ အသိပညာနဲ႔ လြတ္လပ္မႈကို တားဆီးပါတယ္။ ဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ေက်ာင္းသားကို သူ႔ရဲ႕ အာဏာေအာက္ကေနျဖစ္ေစ၊ သူတို႔ကို သူတို႔ ပိတ္ပင္တားဆီးေနတဲ့ အပိုအလုပ္ေတြကေနျဖစ္ေစ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ကူညီဖို႔ အဲဒီ အတားအဆီးေတြ အားလံုးကို အျမဲသတိထားေနရမွာပါ။
          ကံဆိုးတာက ဆရာအမ်ားစုက သူ႔ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ျပႆနာတစ္ခုကို နားလည္ျပီဆိုရင္ အဲဒီေက်ာင္းသားကို သူနဲ႔ အခြင့္အေရးတူညီတဲ့ အေဖာ္တစ္ေယာက္အျဖစ္ မဆက္ဆံေတာ့ ပါဘူး။ အထက္စီးကေနသာ ၾကည့္ပါေတာ့တယ္။ ကိုယ့္တပည့္ကို ကိုယ့္ေအာက္မွာ ထားဖို႔သာ ညႊန္ၾကားခ်က္ေတြ ထုတ္ပါေတာ့တယ္။ ဒီလို ဆက္ဆံေရးမ်ိဳးဟာ ေက်ာင္းသားအတြက္ေရာ၊ ဆရာအတြက္ပါ အေၾကာက္တရား ကိုသာ ပိုမိုအားေကာင္းေစပါတယ္။ ဒီလို မညီမွ်တဲ့ ဆက္ဆံေရးကို ဘယ္အရာက ဖန္တီးေနတာပါလဲ။ ဆရာကေရာ အဲဒါကို သိဖို႔ ေၾကာက္ေနလို႔လား။ သူရဲ႕ အေရးပါမႈကို ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ ဂုဏ္သိကၡာအရ ခပ္ေဝးေဝးမွာပဲ ထားခ်င္ေနတာလား။ ဒီိလိုအထက္စီး သူစိမ္းဆန္မႈဟာ တစ္ဦးခ်င္းစီကို သင္းကြဲပစ္တဲ့ အတားအဆီးေတြကို ျဖိဳဖ်က္ဖို႔အတြက္ေတာ့ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။  ေျပာရရင္ေတာ့ ပညာသင္ေပးသူေရာ သူ႔တပည့္ေတြကပါ ပညာတတ္ဖို႔အတြက္ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ကူညီေနၾကတာပါ။
          ဆက္ဆံေရးအားလံုးဟာ အျပန္အလွန္ ပညာသင္ၾကားေပးေရးပဲ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ၊ ေအာင္ျမင္မႈေတြ၊ နဲ႔ ဗဟုသုတေတြက ျပဳလုပ္ထားတဲ့ တသီးပုဂၢလဆန္မႈဟာ မနာလိုဝန္တိုစိတ္နဲ႔ ငါတေကာေကာမႈ အမုန္းတရားေတြကိုသာ ေမြးဖြားေပးပါတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ ပညာေပးသူ တစ္ေယာက္ဟာ သူရဲ႕ ေဘးမွာ ဝန္းရံေနတဲ့ နံရံေတြကို သူကိုယ္တိုင္က လည္း ျဖိဳခ်ရမွာပါ။
          တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ သဟဇာတျဖစ္မႈ နဲ႔ လြတ္လပ္မႈအတြက္သာ ျမဳပ္ႏွံလုပ္ကိုင္ေနရင္ သူကိုယ္တိုင္ဟာ နက္နက္ရိႈင္းရိႈင္း မွန္မွန္ကန္ကန္ ဘာသာေရးကိုင္းရႈိင္း တာပါပဲ။ သူဟာ ဘယ္ ဘာသာေရး အသင္းအဖြဲ႕နဲ႔မွ မသက္ဆိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ၊ ပူေဇာ္ပသမႈေတြနဲ႔လည္း ကင္းလြတ္ေနပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးဟာ အတၱေလာဘက ဖန္တီးလိုက္တဲ့ ဟုတ္ေယာင္ထင္မႈေတြ၊ စိတ္ကူးယဥ္မႈေတြ၊ အယူသီးမႈေတြ ဆိုတာကို နားလည္ေနလို႔ပါ။ အမွန္တရား ဒါမွမဟုတ္ ဘုရားသခင္ ဆိုတာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိျခင္း ႏွင့္ လြတ္လပ္ျခင္းေတြ ဆီကိုသာ ၾကြခ်ီလာတယ္ဆိုတာကို သိပါတယ္။
          ဘာဘြဲ႔ဒီဂရီ မွ မရတဲ့သူေတြဟာလည္း အေကာင္းဆံုးဆရာ ေတြ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ သူတို႔ဟာ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ခ်င္ၾကလို႔ပါ။ အထူးကၽြမ္းက်င္သူေတြ ျဖစ္ခ်င္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။  သူတို႔ဟာ ဘဝကို နားလည္ဖို႔ ၊ သင္ယူဖို႔ကိုသာ စိတ္ဝင္စားၾကလို႔ပါ။ စစ္မွန္တဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ အတြက္ေတာ့ သင္ၾကားေရးဆိုတာ နည္းစနစ္တစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔ဘဝရဲ႕ ေနထိုင္မႈ ပံုစံပါပဲ။ ၾကီးက်ယ္တဲ့ အႏုပညာရွင္ တစ္ေယာက္လို သူရဲ႕တီထြင္ဖန္တီးမႈကို ေပးဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွ လက္မေလ်ာ့ပါဘူး။ အျမဲထက္သန္ ေနပါတယ္။ ဒီလို ထက္သန္မႈ မရွိရင္ေတာ့ ဆရာတစ္ေယာက္ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ စာသင္ၾကားျခင္းဟာ ကိုယ္ရဲ႕ တကယ့္ပါရမီ ဟုတ္မဟုတ္ အျမဲ စူးစမ္းေနဖို႔ကေတာ့ အေရးၾကီးဆံုး ပါပဲ။ စာသင္ၾကားျခင္းထဲမွာ ေမ်ာေနရံုနဲ႔ေတာ့ မရပါဘူး။
          စာသင္ၾကားျခင္းဟာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း တစ္ခုအေနနဲ႔သာ ျဖစ္ေနဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါဟာ စစ္စစ္မွန္မွန္ ျမဳပ္ႏွပ္ထားတဲ့ အလုပ္မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ကမာၻၾကီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ၾကားမွာ ကြက္လပ္ၾကီး တစ္ခုသာ ျဖစ္လာေတာ့မွာပါ။ အိမ္ကဘဝနဲ႔ အလုပ္ကဘဝ ဆိုတာလည္း တသီးတျခားစီ ျဖစ္ေနဦးမွာပါ။ ပညာေရးဆိုတာ လုပ္ငန္းကိုင္ငန္း တစ္ခုသာ ျဖစ္ေနသမွ် ကာလပတ္လံုး တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ၾကားမွာပဲ ျဖစ္ေစ၊ လူတန္းစား အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားမွာပဲ ျဖစ္ေစ ပဋိပကၡေတြ၊ အမုန္းတရားေတြ မေရွာင္လြဲေအာင္ ျဖစ္လာဦးမွာပါ။ ျပိဳင္ဆိုင္မႈေတြ ပိုျပင္းထန္လာပါမယ္။ ကိုယ့္ရည္ရြယ္ခ်က္ေနာက္သာ ကိုယ္ဟပ္ထိုးလိုက္ၾကပါဦးမယ္။ အမ်ိဳးသားေရး ၊ လူမ်ိဳးေရး ပိုင္းျခားမႈေတြ ဆိုတာ အမုန္းတရားနဲ႔ အဆံုးမသတ္နိုင္တဲ့ စစ္ပြဲေတြကိုသာ ဖန္တီးပါတယ္။
          ငါတို႔ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စစ္မွန္တဲ့ ဆရာေတြ ျဖစ္ဖို႔ ရည္စူးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အိမ္မွာေရာ ေက်ာင္းမွာပါ အတားအဆီးေတြ မဖန္တီးရပါဘူး။ လြတ္လပ္မႈ နဲ႔ ဥာဏ္ပညာဆိုတာ ေနရာတိုင္းမွာ ရွိသင့္တာပါ။ ဆင္းရဲ ခ်မ္းသာ မေရြး ကေလးတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ စိတ္အေျခအေနအားလံုးကို ထည့္သြင္းစဥ္းစား ရမွာပါ။ ငါတို႔ဟာ အတန္းတစ္တန္းနဲ႔တင္ သက္ဆိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အားၾကီးတဲ့သူေတြနဲ႔တင္ သက္ဆိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ အားနည္းတဲ့သူေတြနဲ႔တင္ သက္ဆိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ လြတ္လပ္မႈေတြ ေပါင္းစည္း ညီညြတ္မႈေတြနဲ႔သာ သက္ဆိုင္တာပါ။
          မွန္ကန္တဲ့ ပညာေရးကို အစစ္အမွန္ ေမွ်ာ္ကိုးတယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေစတနာအျပည့္ထားရွိဖို႔ကသာ အဓိကပါပဲ။ ပညာေရးဆိုတာ ဘယ္လို ျဖားေယာင္းေသြးေဆာင္မႈမ်ိဳးမွ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ကိုယ္က်ိဳးကို ေမွ်ာ္ကိုးျခင္းေတြလည္း မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ေအာင္ျမင္မႈေတြကို မက္ေမာျခင္းကေန ျဖစ္လာတဲ့ အေၾကာက္တရားေတြနဲ႔ ပညာေရးဟာ ကင္းရွင္းေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။  ဝါသနာတစ္ခုကို သင္ၾကားဖို႔ဆိုရင္ ၊ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ တိုင္းအတြက္ မွန္ကန္တဲ့ ပညာေရးကို ရွာေဖြဖို႔ ဆိုရင္ ကိုယ္ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ေတြနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ အျခားသူေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို တားဆီး ပိတ္ပင္ထားလို႔ မရပါဘူး။ ဒီလို လုပ္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္ေတာ့ လိုပါတယ္။ အခြင့္အေရးကိုလည္း ေစာင့္ရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဆုေတြ လာဘ္ေတြ ေက်ာ္ၾကားမႈေတြကို မေမွ်ာ္ကိုးမွသာ ဒီလိုလုပ္နိုင္မွာပါ။ ဒါမွသာ မိသားစု၊ ပုဂိဳလ္ေရးလံုျခံဳမႈ၊ သက္သာရာရမႈ ေတြဟာ ဒုတိယ ဦးစားေပး ေနရာမွာပဲ ရွိေတာ့မွာပါ။
          ငါတို႔ဟာ မွန္ကန္တဲ့ ပညာေပးသူေတြ ျဖစ္ဖို႔ တကယ္စိတ္အား ထက္သန္ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ပညာေရးစနစ္တစ္ခု တည္းေလာက္ကိုပဲ အျပစ္ေျပာေနလို႔ မရပါဘူး။ ပညာေရးစနစ္အားလံုးကို ႏွံ႔ႏွံ႕စပ္စပ္ ၾကည့္ေနရမွာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဘယ္ပညာေရးနည္းလမ္းကမွ တစ္ဦးခ်င္းကို လြတ္လပ္ေအာင္ လုပ္မေပးနိုင္ဘူး ဆိုတာ ငါတို႔ သိေနလို႔ပါ။ နည္းလမ္းတစ္ခု၊ စနစ္တစ္ခု ဆိုတာ ကေလးတစ္ေယာက္ကို တန္ဖိုးစံႏႈန္း တစ္စုထဲကိုပဲ သြတ္သြင္းနိုင္လို႔ပါ။ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ေတာ့ မလုပ္ေပးနိုင္ပါဘူး။
          ကိုယ့္စိတ္က အျမဲတည္ေဆာက္ထားတဲ့ ကိုယ္ပိုင္ စနစ္တစ္ခုအတြင္းမွာ မက်ေရာက္ဖို႔ကိုလည္း သတိၾကီးစြာ ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပံုစံတစ္ခုထဲ သြတ္သြင္းတယ္ဆိုတာ အဆင္ေျပ စိတ္ခ်ရတဲ့ နည္းလမ္း တစ္လမ္းေတာ့ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဆိုတာကလည္း အဲဒီလို တည္ေဆာက္ပံုေတြ အတြင္းမွာ အကာအကြယ္ယူ ေနတတ္လို႔ပါ။ အျမဲ သတိရွိေနဖို႔ဆိုတာ စိတ္ေတာ့ ပင္ပန္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နည္းစနစ္ တစ္ခုေနာက္ကိုပဲ လိုက္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အေတြးအေခၚဆိုတာ မရွိနိုင္ေတာ့ပါဘူး။
          ထပ္တလဲလဲျပဳလုပ္ျခင္း နဲ႔ အေလ့အထ ေတြဆိုတာ စိတ္ကို သံေခ်းတက္ေအာင္ လုပ္နိုင္ပါတယ္။ ဒါကို ႏိုးထဖို႔ ျပင္းထန္တဲ့ ရိုက္ခတ္မႈ တစ္ခုေတာ့ လိုပါတယ္။ အဲဒါ ျပႆနာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အဲဒီ ျပႆနာကိုလည္း တည္ရွိျပီးသား၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ခ်ိန္လံုး အသင္ခံလာရတဲ့ ႏႈန္းစံ ၊ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ နဲ႔ပဲ ေျဖရွင္းဖို႔ ၾကိဳးစားတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ စိတ္ဟာ တခါျပန္ျပီး အိပ္ေပ်ာ္သြားျပန္တာပါပဲ။ အဲဒီ သံေခ်းတက္မႈၾကီးမွာပဲ စိတ္ဟာ ပိတ္မိေနပါေတာ့တယ္။ မွန္ကန္တဲ့ ပညာေပးသူ တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ဆီမွာ ရွိတဲ့ ဒီစိတ္ၾကီးကိုလည္း အဆံုးသတ္ရမွာ ျဖစ္သလို ေက်ာင္းသားေတြကိုလည္း သတိထားနိုင္လာေအာင္ ကူညီေပးရမွာပါ။
          တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေမးနိုင္ပါတယ္။ “မွန္ကန္တဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ ဘယ္လိုမ်ား ျဖစ္လာနိုင္သလဲ” လို႔။ ေသခ်ာတာကေတာ့ “ဘယ္လို” လို႔ ေမးတာဟာ လြတ္လပ္တဲ့ စိတ္မဟုတ္ပါဘူး။ တင္းက်ပ္ေနတဲ့ စိတ္ပါ။ အက်ိဳးရွာတဲ့ စိတ္ပါ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ အားထုတ္ၾကိဳးပမ္းျခင္းဟာ စိတ္ဆႏၵေတြကို အဆံုးသတ္ပစ္ နိုင္တဲ့ အရာတစ္ခုပါပဲ။ လြတ္လပ္တဲ့ စိတ္ဆိုတာ အစဥ္အျမဲ ေစာင့္ၾကည့္၊ သင္ယူ ေနရမွာပါ။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပဌာန္းထားတဲ့ အတားအဆီးေတြကို ထြင္းေဖာက္ ျမင္ၾကည့္ ရမွာပါ။
          လြတ္လပ္မႈ ဆိုတာ အစမွာ ကတည္းက ရွိတာပါ။ အဆံုးသတ္ က်မွ ရရွိမယ့္ အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ “ဘယ္လိုလဲ” လို႔ ေမးတဲ့သူဟာ ေျဖရွင္းမရတဲ့ အခက္အခဲေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ ေနရတဲ့ သူပါ။ ပညာ သင္ၾကားျခင္း အေပၚကို သူ႔ဘဝ တစ္ခုလံုး တကယ္ျမဳပ္ႏွံထားတဲ့ သူဟာ ဒီလို ေမးခြန္းမ်ိဳး ဘယ္ေတာ့မွ မေမးပါဘူး။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ မွန္ကန္တဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ဘယ္လို နည္းလမ္းမွ ရွိမေနဘူးလို႔ သူသိထားလို႔ပါ။ သူသာ တကယ္စိတ္ဝင္စားရင္ လိုခ်င္တဲ့ ရလာဒ္ကို အာမခံတတ္တဲ့ နည္းလမ္းေတြကို ေတာင္းဆိုေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
          ဘယ္စနစ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဥာဏ္ပညာရွိလာေအာင္ လုပ္နိုင္လို႔လဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အဲဒီလို စနစ္နဲ႔ သြားျပီးပါျပီ။ ဘြဲ႕ေတြ ဒီဂရီေတြလည္း မဆံုးနိုင္ေအာင္ ရျပီးပါျပီ။ ဒါနဲ႔ပဲ ငါတို႔ဟာ ပညာေပးသူ ေတြ ျဖစ္လာေရာလား။ ဒါမွ မဟုတ္ စနစ္တစ္ခုရဲ႕ ဥပမာေကာင္းၾကီးေတြပဲ ျဖစ္ေတာ့မွာလား။ ဆုလာဒ္ကို ေမွ်ာ္ကိုးတယ္၊ ထူးခၽြန္တဲ့ ပညာေပးသူလို႔ အေခၚခံခ်င္တယ္ ဆိုတာေတြဟာ အသိအမွတ္ျပဳခံရျခင္း၊ ခ်ီးက်ဴးခံရလိုျခင္း ေတြကို မက္ေမာေနတာပါပဲ။ တခါတရံေတာ့ အဲဒီိလို ခ်ီးက်ဴး အားေပးခံခ်င္ ခံရမွာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ ခ်ီးက်ဴးခံရလိုျခင္းကိုသာ စြဲလမ္းေနရင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို ပင္ပန္းေစတဲ့ ေဆးစြဲျခင္းပါပဲ။ အခ်ီးက်ဴး ခံလိုတယ္၊ အားေပးမႈ ခံလိုတယ္ ဆိုတာေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး မရင့္က်က္ေသးတာပါပဲ။
          အသစ္ တစ္ခုခု ကို တီထြင္ ဖန္တီးေတာ့မယ္ ဆိုရင္ သတိနဲ႔ စြမ္းအင္ပဲ ရွိရမွာပါ။ အက်ိဳးမဲ့ ျငင္းခံု ေနတာမ်ိဳးပဲ မလုပ္ရပါဘူး။ သူ႔အလုပ္မွာ သူ စိတ္မၾကည္ေတာ့ဘူး ဆိုရင္ ျငီးေငြ႕ႏြမ္းလ်မႈေတြဟာ ေပၚလာ တတ္ပါတယ္။ စိတ္မဝင္စားဘူးဆိုရင္ စာသင္ၾကားျခင္း ဆက္မလုပ္သင့္တာ ရွင္းေနတာပါပဲ။
          ဒါေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ အဲေလာက္ အေရးၾကီးတဲ့ စိတ္ဝင္စားမႈဟာ ဆရာေတြ ၾကားမွာ ကင္းမဲ့ေနရတာလဲ။ ဘာေတြက သူတို႔ကို မၾကည္လင္ေစတာလဲ။ စိတ္ညစ္ညဴးမႈ ဆိုတာ ဒီဟာလုပ္၊ ဟုိဟာလုပ္ ဆိုျပီး တြန္းအားေပးခံရတဲ့ အေျခအေနေတြေၾကာင့္ ျဖစ္လာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္ တကယ္ဘာလုပ္ခ်င္တယ္ ဆိုတာကို မသိတဲ့ ကိုယ့္ကိုယ္တြင္းမွာသာ ျဖစ္ေနတာပါ။ စိတ္ရႈပ္ေနျပီ ဆိုမွေတာ့ စြမ္းအားလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး။ စိတ္ဝင္စားမႈလည္း လံုးဝ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
          စာသင္ၾကားျခင္းဟာ ငါတုိ႔ရဲ႕ တကယ့္ဝါသနာ ဆိုရင္ေတာ့ လက္ရွိ ပညာေရးရႈပ္ေထြးမႈ ၾကီးကို ေျဖရွင္းနိုင္မယ့္ နည္းမေတြ႔လို႔ ခဏေတာ့ စိတ္ညစ္ေကာင္း စိတ္ညစ္နိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မွန္ကန္တဲ့ ပညာေရးရဲ႕ ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြကို နားလည္ သိျမင္လိုက္တာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္တည္း ငါတို႔ လိုအပ္ေနတဲ့ ေမာင္းႏွင္အား ႏွင့္ စိတ္အားထက္သန္မႈေတြကို ျပန္ရလိုက္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒါဟာ ဆႏၵေတြ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြရဲ႕ အရာ မဟုတ္ပါဘူး။ နားလည္မႈ၊ သိျမင္မႈေတြနဲ႔သာ သက္ဆိုင္တဲ့ အရာပါ။
          စာသင္ၾကားျခင္းဟာ ကိုယ္ရဲ႕ တကယ့္ဝါသနာသာ ျဖစ္ေနရင္၊ မွန္ကန္တဲ့ ပညာေရးရဲ႕ ခိုင္မာတဲ့ အေရးပါမႈကို သိျမင္ေနမယ္ ဆိုေနရံုနဲ႔ မွန္ကန္တဲ့ ပညာေပးသူ အလိုလို ျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ။ ဘယ္နည္းလမ္း ေနာက္ကိုမွ လိုက္ေနစရာ မလုိပါဘူး။ ငါတို႔ဟာ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ လြတ္လပ္မႈေတြ၊ ေပါင္းစည္းမႈေတြကို ရရွိခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီိလို မွန္ကန္တဲ့ ပညာေရးကို မရွိမျဖစ္ လိုအပ္တယ္ လို႔ သေဘာေပါက္ျခင္းဟာ အားလံုးအတြက္ အေျခခံက်တ့ဲ ေျပာင္းလဲမႈကို ေဆာင္က်ဥ္းေပးလာမွာပါ။ မွန္ကန္တဲ ့ပညာေရးကေန တဆင့္သာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ရရွိနိုင္တယ္လို႔ သတိျပဳမိလာျပီ ဆိုရင္ေတာ့ သူဟာ သူရဲ႕ ဘဝတစ္ခုလံုးကို စိတ္ေရာ ကိုယ္ပါ ပညာေရးအတြက္ အလိုလို ျမဳပ္ႏွံလိုက္တာပါပဲ။
          ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အတြင္း အဇတၱအတြင္းမွာပါ ၾကြယ္ဝေစခ်င္ရင္ေတာ့ ပိုင္ဆိုင္မႈနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ မွန္ကန္တဲ့ တန္ဖိုးေတြကို ဆရာက သင္ေပးရပါမယ္။ ကိုယ့္စိတ္အတြင္းမွာ ၾကြယ္ဝမႈ မရွိရင္ေတာ့ ရုပ္ဝတၱဳဆိုတာေတြကိုပဲ အေရးၾကီးတယ္လို႔ မွတ္ယူေနေတာ့မွာပါ။ အဲဒီလို မွတ္ယူေနတာဟာ ဒုကၡေတြ ပ်က္စီးျခင္းေတြကိုသာ ဦးတည္ေနပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ ဝါသနာအစစ္ကို ရွာေဖြဖို႔၊ လူလူခ်င္း အမုန္းတရားကို ေရွးရူတဲ့ အလုပ္ေတြကို ေရွာင္ရွားဖို႔ ဆရာက ေက်ာင္းသားေတြကို အျမဲအားေပး သင္ၾကားေနရမွာပါ။ လူငယ္ေတြကို ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိျမင္ဖို႔၊ ကိုယ္ပိုင္ အသိဥာဏ္ရွိဖို႔ အတြက္ ကူညီ သင္ၾကားေနရမွာပါ။ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ မရွိရင္ ၾကာရွည္တဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္မႈ ဆိုတာလည္း မရွိပါဘူး။ စာသင္ၾကားျခင္းဆိုတာ အတၱကို ျဖည့္ဆည္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အတၱကို ေလွ်ာ့ခ်တာပါ။
          မွန္ကန္တဲ့ သင္ၾကားျခင္း မရွိရင္ အရိပ္အေယာင္ကိုသာ အေကာင္အထည္ ထင္ေနတတ္ပါတယ္။ 
တစ္ေယာက္တည္းမွာေတာင္ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ မတည့္ေတာ့ပါဘူး။ အဲေတာ့ အျခားသူေတြနဲ႔လည္း မသင့္ျမတ္ေတာ့ပါဘူး။ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကလည္း မသင့္ျမတ္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သိျမင္ျခင္းကသာ ျငိမ္းေအးတဲ့ စိတ္ကို ေဆာင္က်ဥ္းေပးနိုင္ပါတယ္။ ။ တရားေသဝါဒေတြနဲ႔ ဘာသာေရး အစုအဖြဲ႕ေတြရဲ႕ အယူသီးပူေဇာ္ပသမႈေတြက မေဆာင္က်ဥ္းေပးနိုင္ပါဘူး။ အမွန္တရားတုိ႔၊ ဘုရားသခင္တို႔ ဆိုတာေတြကို ဖန္တီးျခင္းကလည္း “ငါ” “ငါ့ဥစၥာ” ဆိုတဲ့ စိတ္ေတြ လႊမ္းမိုးေနတဲ့ သူေတြကိုသာ ေသြးေဆာင္လို႔ရတဲ့ အရာေတြပါပဲ။ ဆရာက ဒါေတြကို သေဘာေပါက္ေအာင္ သင္ၾကားေပးရမွာပါ။ 

No comments:

Post a Comment